DSG-automaatti
DSG-automaatti
Nyt alkaa -06 mallin TDI Passatissa olla mittarissa 450tuhatta, eli vaihdon aika. Kysyisinkin tuosta passatin automaatista, jotkut moittivat varsinkin 7 vahteista laatikkoa. Ajaako niilä yhtä pitkään kuin maanuaalilla? Etsiskelen 2011-15 Farmari Passattia, tai vaihtoehtoisesti Audi a4;sta tai 6:sta. Automaatia.
Re: DSG-automaatti
Muistin varasta heitän, että 7 pykäläisistä laatikoista DQ200 se ongelmalaatikko. Taitaa olla ainoa, joka on kuivakytkimillä ja muutenkin vissiin vähän sinnepäin tehty. Muistelen, että sen maksimi väännönkesto on 250 Nm, mikä on aika vähän nyky-TDI:n kylkeen pistettäväksi.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: DSG-automaatti
Dieseleissä on aina märkä 6 joka on hyvä ja kestävä laatikko.
Meillä oli vanhassa 3C:ssä jo 330tkm mittarissa eikä laatikkoon oltu tehty muutakuin pelkkää öljynvaihtoa ajallaan.
Tuo kuiva 7 on vain 1.4TSI:n yhteydessä.
Meillä oli vanhassa 3C:ssä jo 330tkm mittarissa eikä laatikkoon oltu tehty muutakuin pelkkää öljynvaihtoa ajallaan.
Tuo kuiva 7 on vain 1.4TSI:n yhteydessä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: DSG-automaatti
Kiitos tiedoista, pitääpä etsiä sellaista jossa on "märkä 6". Mikä se sitten lieneekään, mahtaisiko tässä olla kuusiportainen?
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/9318545" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/9318545" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: DSG-automaatti
En saanut kaivettua ilmoituksen tietojen perusteella, että mikä laatikko siinä on. En kyllä tiedä, että olisiko mahdollistakaan.
Sen verran kytkimistä, että DQ200:ssa oleva kuivakytkin perinteisempi manuaalilaatikoista tuttu 1-levyinen kytkin, joskin niitä on laatikon luonteesta johtuen kaksi kappaletta. Yleisesti DQ200 laatikkoa voisi ajatella, että kaksi manuaalia pistetty yhteen.
Märkäkytkin on monilevyinen kytkin, joka sitten vielä ui laatikon öljyssä. Tämä tekee siitä vähän luotettavamman.
Sen verran kytkimistä, että DQ200:ssa oleva kuivakytkin perinteisempi manuaalilaatikoista tuttu 1-levyinen kytkin, joskin niitä on laatikon luonteesta johtuen kaksi kappaletta. Yleisesti DQ200 laatikkoa voisi ajatella, että kaksi manuaalia pistetty yhteen.
Märkäkytkin on monilevyinen kytkin, joka sitten vielä ui laatikon öljyssä. Tämä tekee siitä vähän luotettavamman.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: DSG-automaatti
Partslink kertoo vaihteistokoodin olevan MSV tuossa yllä linkatussa Passatissa. Laatikko ilmeisesti DQ250.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: DSG-automaatti
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/9318545" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Mielenkiintoinen tilanne, tarkoitus oli tehdä huomenna (perjantaina 1.6) kaupat, mutta myyjä soitti että he eivät pääse autoon sisälle koska akku on tyhjä. Yritin neuvoa mutta siellä on kuulemma tarpeeksi "asiantuntijoita".ja ovat kokeilleet kaikkea. Kieltämättä kinkkistä on oven avaus jos akku tyhjä. Joskus jouduin avamaan ja kymmenien yritysten jälkeen ymmärsin painaa kunnolla avain pohjaan.
viewtopic.php?t=8970" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiintoinen tilanne, tarkoitus oli tehdä huomenna (perjantaina 1.6) kaupat, mutta myyjä soitti että he eivät pääse autoon sisälle koska akku on tyhjä. Yritin neuvoa mutta siellä on kuulemma tarpeeksi "asiantuntijoita".ja ovat kokeilleet kaikkea. Kieltämättä kinkkistä on oven avaus jos akku tyhjä. Joskus jouduin avamaan ja kymmenien yritysten jälkeen ymmärsin painaa kunnolla avain pohjaan.
viewtopic.php?t=8970" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: DSG-automaatti
Niinhän siinä sitten kävi että Autokeskus Airporttiin jäi passatti, ihme huoltomiehiä siinä puljussa jos eivät saa auton ovea auki. Päädyin sitten Passat Variant Comfortlineen, (2013) tarkalleen ottaen malli on 1,6 TDI 77 kW (105 hv) BlueMotion Technolog. Mitä se sitten tuo BlueMotion tarkoittaakaan, varmaan jotain erityisen hienoa? Varustepaketti on niin pitkä että en jaksa sitä tähän kirjoittaa. Sellainen erikoinen juttu oli, ostettiin auto käteisellä ja jäin siihen käsitykseen että myyjä rekistöröi auton. Nyt tarkistin niin auto on edelleen firman nimissä ja vanha passatti on edelleen meikäläisen vakuutuksessa. Kauppakirjassa on kyllä lueteltu vakuutuksen ja sen sellaiset.
Re: DSG-automaatti
Kyllä se on se kauppakirjan päivämäärä mikä ratkaisee. Etenkin jos näin viikonloppuna kaupat teitte, niin Trafihan on tunnetusti byrokraattinen laitos ja siellä ei välttämättä viikonloppuna mitään tapahdu vaikka kuinka sähköisiä palveluita olisikin.
Bluemotion on volkkarin viilauksia alustaan, moottoriin ja voimansiirtoon jolla saadaan kulutusta ja päästöjä alemmas. Autosta pitäisi löytyä mm. Start-Stop (ainakin se listataan yhdeksi asiaksi, mitä Bluemotion -paketti sisältää), tietynlaiset renkaat sekä viilauksia moottorinohjaukseen, vaihteistoon ja alustaan.
Vaihteistosta ainakin mainitaan, että kaksi isointa vaihdetta olisi pidemmällä välityksellä. Omassa Bluemotionissa huomaa kyllä, että jos yrittää 6:lla ajaa 80 km/h vähänkään jyrkempää mäkeä ylös, niin kuulostaa aika raa'alta vaikka onkin 2-litrainen kone.
Alustasta mainitaan, että autoa olisi vähän madallettu ja koria muutenkin olisi virtaviivaistettu. Senkin kyllä huomaa. Omassa pihassa on roudan nostama kivi pihaan ajaessa ja tarkkana saa olla, että ei kolise pohja siihen.
Bluemotion on volkkarin viilauksia alustaan, moottoriin ja voimansiirtoon jolla saadaan kulutusta ja päästöjä alemmas. Autosta pitäisi löytyä mm. Start-Stop (ainakin se listataan yhdeksi asiaksi, mitä Bluemotion -paketti sisältää), tietynlaiset renkaat sekä viilauksia moottorinohjaukseen, vaihteistoon ja alustaan.
Vaihteistosta ainakin mainitaan, että kaksi isointa vaihdetta olisi pidemmällä välityksellä. Omassa Bluemotionissa huomaa kyllä, että jos yrittää 6:lla ajaa 80 km/h vähänkään jyrkempää mäkeä ylös, niin kuulostaa aika raa'alta vaikka onkin 2-litrainen kone.
Alustasta mainitaan, että autoa olisi vähän madallettu ja koria muutenkin olisi virtaviivaistettu. Senkin kyllä huomaa. Omassa pihassa on roudan nostama kivi pihaan ajaessa ja tarkkana saa olla, että ei kolise pohja siihen.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01