Digitaalinen videokamera - mikä, mistä ja millainen?

Kaikki yleinen jutustelu
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Digitaalinen videokamera - mikä, mistä ja millainen?

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Neuvoja hankintaan, merkki- ja mallisuosituksia, mitä ominaisuuksia on tarpeen, mikä turhaa? Liitännät? Ym ym....
Jarsci
Viestit: 18
Liittynyt: 10.1.2004 21:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jarsci »

Itse tilasin puolisen vuotta sitten Sonyn DVkameran TRV-22:sen ja olen kyllä ollut pirun tyytyväinen, kuvan laatu ja ominaisuudet on hyvät. Hintaa kameralle tuli n.680€ joka sisälti kantolaukun ja rahdin kotiovelle viikossa tilauksesta. Suomessa tuota mallia ei taida olla kovin monessa paikassa myynnissä, kun Sony tuo maahan vain TRV 19 ja TRV 33 malleja. Suomessa mm. Gigantti tuo itse maahan näitä "ns Sonyn välimalleja", mutta hinta onkin sitten eri juttu, kun esim tuosta mun Saksasta tilaamasta pelkästä kamerasta, ilman kantolaukkua velkovat 899€, joten suosittelen tilaamaan Euroopasta laitteen, säästää siinä aikas monta euroa.

Itse olen tilannut parin vuoden aikana Saksasta ja Luxemburgista yhteensä 5 digikameraa ja koskaan ei ole tullut vaikeuksia maksujen tai toimitusten kanssa.

Takuista sen verran, että ainakin Sonyn ja Canonin kameroilla on euroopanlaajuiset takuut, joten takuut toimii myös Suomessa.
Yksi Canonin kamera oli mulla takuuhuollossa suomessa ja hyvin meni vaikka laite oli hankittu Saksasta.

Tässä muutama linkki mistä olen kameroita tilannut ja homma on pelannut:
www.topvision.lu
www.technikdirekt.de
kirurgi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.1.2004 21:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirurgi »

Mulla on vuoden verran jo Sonyn DCR-TRV25 joka on ollu tosi hyvä kamera, itse TM testivoittaja mutta olihan se auka kallis n.1300 muistaakseni?!
Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi !!
Passat Variant 1.8I 20V -99
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Nyt tuli kotiin Expertin ja Teknisten mainokset. Niissä oli Sonyn uusi digivideokamera, jolla tallennus tapahtuu suoraan DVD-R/RW levylle. Hintaa oli n.1200e ja kaupanpäälle tuli Sonyn DVD-soitin. Jostain Saksasta tilaamalla saa varmaan halvemmalla. Tuollainen voisi olla ihan kätevä.

Edit: Saksasta halvin 799,90e.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Siinä vaan käytettiin pieniä 8cm dvd-aihioita. Mikähän mahtaa olla niiden saatavuus taikka hinta. Mielellään sitten vielä rw:nä.

Ainakin verkkokaupassa näyttäisivät olevan hintavia ja harvinaisia:
Maxell DVD-R 30min media, 8cm, 5 kpl. . Näytä tilaustuote 50.90 €
mla
Admin
Viestit: 421
Liittynyt: 3.1.2004 19:11
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mla »

8cm DVD-R levyt ovat melko harvinaisia, mutta saa niitä Saksasta tilaamalla alk. 1,6€/kpl. Toimituskulut päälle 10€/30kg.

-RW levyt 8cm kokoisina ovat kuitenkin vielä harvinaisempia.

Edit: Suomen hinnat tuplaa (verrattuna vaikka Saksaan) Teoston ryöstömaksut. Teoston määräämien sääntöjen mukaanhan kerralla saisi tilata vain 30kpl levyjä ulkomailta Suomeen, mutta Tullilla ei ole mitään säädöksiä millä estää kansalaisia tuomasta suurempiakin määriä kerralla ainakaan postitse tilattuna - suuremmista eristä pitäisi itse vapaaehtoisesti maksaa Teostolle maksu - jopa silloinkin kun kuvaat omaa materiaalia levyille :)
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Katos vaan, empä huomannutkaan että se olikin noilla pikkulevyillä toimiva.
Viestiketju Lukittu