VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Kiinnostaisi tietää et onko yhtä helposti TRP T-5 Malleissa tehdas asenteisen Webaston automaattisesti käynnistävä toiminto pois kuin T-4 Koppaisissa. Eli ulkolämpötila anturilta tulevan johdon irroittaminen liittimestään. Siis jos autossa on asennettu ajastinkello se kytkeytyy siitä ajastamalla tai pakkokäynnistyksellä ja käy niin kauankuin sinne on käynti ajaksi asetettu. Se kun kaikkien kertoman mukaan turhaan nokeentuu tällaisessa pätkä ajossa missä se lämpötilan mukaan käynnistyy aina auton käynnistyksen yhteydessä.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Vielä Webastosta

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Kukahan osaisi sanoa mitä tarkoittaa ohjelmointikellossa F kirjain kun on ajastettu toiminta aika päällä ja starttaa auton ja lähtee ajaan niin ohjelmointi kelloon tulee F--- näkyviin.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
HeikkiS
Viestit: 107
Liittynyt: 30.9.2009 20:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Vikatila
-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Eli se pitää paikkansa kun täällä joku kirjoitteli että ennen starttia pitäisi lämmitin sammuttaa, muuten menee vikatilaan. Eli näytössä F--
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Pitää paikkaansa.
mla
Admin
Viestit: 421
Liittynyt: 3.1.2004 19:11
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mla »

Koeajoautoissa ja sijaisautoissa itsellä tullit kellon ruudulle F -- ihan ilman että Webasto on ollut esilämmittämässä.
Meneekö silloinkin vikatilaan :)
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

T-5 Transporterissa

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Myös joskus vaikka ei olekaan esilämmityksessä ja kun lähtee ajeleen niin saattaa tulla se f-- ja silti lämmitin pohisee päällä.
Lieneekö viisainta nollata tässä tapauksessani webaston vika muisti.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Uutta tietoo

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla. Se on siis aina päällä pakkasilla. Aina auton käydessä kylmillä ilmoilla se myös käynnistyy ja on päällä niinkauan kuin auto käy eli siis hyvin lyhyenkin pätkän. Eli ei hyvä pätkä ajossa, ottaa hehkutulpan päälle ja nokeintuu suotta. Mutta jos jollain on tähän jotain toisen käden lääkettä/tietoo niin mielellään otetaan vastaan.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Kleinbus_führer kirjoitti:Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla. Se on siis aina päällä pakkasilla. Aina auton käydessä kylmillä ilmoilla se myös käynnistyy ja on päällä niinkauan kuin auto käy eli siis hyvin lyhyenkin pätkän. Eli ei hyvä pätkä ajossa, ottaa hehkutulpan päälle ja nokeintuu suotta. Mutta jos jollain on tähän jotain toisen käden lääkettä/tietoo niin mielellään otetaan vastaan.
No niin toi webasto teki nyt eräänlaisen ns osittaisen stopin.
Oireet: Alkoi tekeen seuraavanlaista ajastettuna päälle tai suoraan kytkemällä.
Aluksi ihan normi toimet eli polttoainepumppu alkoi nakuttaa ja puhallin tuulettaa ja syttyikin ihan normaalisti ilman mitään savutuksii ym., mutta muutaman ehkä n. 10-20 sekunnin kuluttua alkoi moottorin vesitilassa kunnon pauke ja naksunta niin että paisarinkin pinta heilahteli ja sitten sammui koko lämmitin. Ajastettuna yritti hetken päästä uudelleen ja sama homma.

Jos moottori oli lämmin niin muuten ihan samat tapahtumat mutta ei naksunaa, pauketta ja sammui hetken päästä kuitenkin.
Kun starttasit auton ja lähdit ajamaan niin webasto lähti ihan normaalisti ulkolämpötila anturin ohjaamana päälle ja niin kauan kun ajoit se pysyi päällä normaalisti.

No itekin aikani oireita pähkäiltyäni tulin siihen tulokseen että siellähän ei kierrä vesi ja se keittää itsensä todella nopeasti häiriöön ja lämpö suojaukset sen sammuttaa. Sitten taas kun lähdet ajamaan auton moottorin oma vesipumppu siellä kierrättää vettä sen verran ettei se mene häiriöön mutta todennäköisesti silti kuitenkin käy hiukan liian kuumana. Vein sen läheiselle webasto asiantuntijalle ja oireet hänelle kerrottuani epäili hänkin samaa syytä. Nyt pelaa taas kuin "ihmisen mieli", syy oli todellakin epäilemäni eli webaston oma kiertovesi pumppu oli sanonut työsopimuksen irti. Uusi korvaava Boshin pumppu vaihtotöineen teki yhteensä 260€.

Pidin sen suht kohtuullisena kun TRP T-5 ssa se vaatii kuitenkin sijoituspaikkansa takia nosturia työn onnistumiseksi ja maallikko joutuu pelkästä pumpusta sen satkun verran makseleen ja sain sen seuraavana päivänä korjaamolle viedä ja hakea muutaman tunnin päästä toimivana pois.

http://pirkkalanautosahko.websites.fi/
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
ema
Viestit: 6
Liittynyt: 1.5.2011 7:59

Viesti Kirjoittaja ema »

Kleinbus_führer kirjoitti:
Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla

Jos ei voi anturia ottaa poi käytöstä niin entäs jos huijaa vastuksella anturan lämpötila näyttöä reilusti plussan puolelle.
Ei varmaan vaikuta muuhun moottorin ohjaustoimintaan
Viisammat kertokaa lisää
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

ema kirjoitti:Kleinbus_führer kirjoitti:
Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla

Jos ei voi anturia ottaa poi käytöstä niin entäs jos huijaa vastuksella anturan lämpötila näyttöä reilusti plussan puolelle.
Ei varmaan vaikuta muuhun moottorin ohjaustoimintaan
Viisammat kertokaa lisää
Juu tuntuu todellakin niin hölmöltö että näilläkin säillä kun ilma on jo läämintä siis mitä moottori imee käydäkseen niin webasto pohahataa käyntiin vähän väliä kun auton käynnistää..
Toi vastus ideahan vois olla hyvä idea,,,
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
ema
Viestit: 6
Liittynyt: 1.5.2011 7:59

Viesti Kirjoittaja ema »

nyt laitettu n.4k-ohmin vastus rinnan lämpöanturin kanssa.
Lämpötila näytön lukema nousi 10 astetta eli nyt lähtee vasta -5:en asteessa.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

^Tuon mukaan anturina olisi 1k NTC-vastus.

Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Mikä on minimi käyntiaika, ettei webasto karstoitu? Onko 5min liian lyhyt?
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Ainakin Eberspächerin ohjeissa minimi lämmitysajaksi suositellaan 10 minuuttia.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

cordo-00 kirjoitti:Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Sen verta sain selvää, että anturin piuhat lähtee valtavassa nipussa koetauluun jonnekin hansikaslokeron taakse. Sieltä nippu katoaa jonnekin ja selvittäminen vaatisi varmaan koko auton purun. Jos jollakin on tarkempaa tietoa, otetaan kiitollisena vastaan.
ema
Viestit: 6
Liittynyt: 1.5.2011 7:59

Viesti Kirjoittaja ema »

cordo-00 kirjoitti:^Tuon mukaan anturina olisi 1k NTC-vastus.

Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Vastus kytketty lämpötila-anturin kanssa rinnakkain lämpötila-anturille menevästä johdosta.
Vastuksen voi poistaa käytöstä katkaisimella. Piuhat menee keskusyksikköön? (oletan)
Varmaan vois toimia pelkästään sopivalla vastuksella ilman rinnan kytkentää katkaisin ohjauksella?

Lämpötila-anturi on etumaskissa mikä näyttää lämpötilan kojetaulussa.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

ema kirjoitti:
cordo-00 kirjoitti:^Tuon mukaan anturina olisi 1k NTC-vastus.

Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Vastus kytketty lämpötila-anturin kanssa rinnakkain lämpötila-anturille menevästä johdosta.
Vastuksen voi poistaa käytöstä katkaisimella. Piuhat menee keskusyksikköön? (oletan)
Varmaan vois toimia pelkästään sopivalla vastuksella ilman rinnan kytkentää katkaisin ohjauksella?

Lämpötila-anturi on etumaskissa mikä näyttää lämpötilan kojetaulussa.
Utelu johtui siitä, että ei huvittais vetää uutta kaapelia (katkaisijaa varten) konehuoneesta ohjaamoon. Siksi haluaisin löytää samat piuhat jostain ohjaamon puolelta. Jos ei muu auta, täytyy sitten joskus vetää se uusi piuha.
ema
Viestit: 6
Liittynyt: 1.5.2011 7:59

Viesti Kirjoittaja ema »

cordo-00 kirjoitti:
ema kirjoitti:
cordo-00 kirjoitti:^Tuon mukaan anturina olisi 1k NTC-vastus.

Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Vastus kytketty lämpötila-anturin kanssa rinnakkain lämpötila-anturille menevästä johdosta.
Vastuksen voi poistaa käytöstä katkaisimella. Piuhat menee keskusyksikköön? (oletan)
Varmaan vois toimia pelkästään sopivalla vastuksella ilman rinnan kytkentää katkaisin ohjauksella?

Lämpötila-anturi on etumaskissa mikä näyttää lämpötilan kojetaulussa.
Utelu johtui siitä, että ei huvittais vetää uutta kaapelia (katkaisijaa varten) konehuoneesta ohjaamoon. Siksi haluaisin löytää samat piuhat jostain ohjaamon puolelta. Jos ei muu auta, täytyy sitten joskus vetää se uusi piuha.
Minulla katkaisin konehuoneessa, kääntää kesän tullessa katkaisimesta normaaliin asentoon
Jos tarvii lisälämpöä koneeseen, niin kellokytkimestä pakkosyötöllä.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
ema
Viestit: 6
Liittynyt: 1.5.2011 7:59

Viesti Kirjoittaja ema »

cordo-00 kirjoitti:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähän
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

ema kirjoitti:
cordo-00 kirjoitti:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähän
Mikähän tarvis olla reisistanssi arvo vastukselle että sais sen vallan ulkolämpötila anturin ohjauksesta vallan pois , tai eikös ole myös olemassa säädettäviäkin vastuksia. Ei tarvitsisi sitten erillistä on/of kykintä. Saatan olla täysin väärässä.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Kleinbus_führer kirjoitti:
ema kirjoitti:
cordo-00 kirjoitti:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähän
Mikähän tarvis olla reisistanssi arvo vastukselle että sais sen vallan ulkolämpötila anturin ohjauksesta vallan pois , tai eikös ole myös olemassa säädettäviäkin vastuksia. Ei tarvitsisi sitten erillistä on/of kykintä. Saatan olla täysin väärässä.
Tuolla vastuksella huijataan lämpötila lukema todellista korkeammaksi. Jos laittaa sellaisen vastuksen, että esim. vielä -50C lämpötilassa näyttää vielä +5C, niin ei pitäis Suomen olosuhteissa koskaan lähtiä automaattisesti käyntiin. Tarvittava vastus pitäisi laskea ntc-vastuksen taulukosta, mutta veikkaisin, että 2k vois olla riittävä.

Onko jollain tietoa, tehdäänkö tuolla lämpötila-anturin tiedolla muutakuin Webaston ohjausta? Käytetäänkö sitä esim. hehkutusajan määrittelyyn tms?
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

ema kirjoitti:
cordo-00 kirjoitti:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähän
Ilmeisesti katkaisija ja vastus jäi konehuoneen puolelle eikä ohjaamoon?
ema
Viestit: 6
Liittynyt: 1.5.2011 7:59

Viesti Kirjoittaja ema »

cordo-00 kirjoitti:
ema kirjoitti:
cordo-00 kirjoitti:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähän
Ilmeisesti katkaisija ja vastus jäi konehuoneen puolelle eikä ohjaamoon?

Konehuoneeseen. Itseasiassa kytkin uudelleen kahteen eri piiriin suunnanvaihtokatkaisimella.
1. normaali ulkulämpö näyttö
2. pelkästään vastuksen kautta. Vastuksen koko 2.17 k.ohm.
Normaali näytölle kytkentä seuraavasti: Poksista anturille tuleva johto poikki ennen lämpöanturia ja tuonti johdolla suunnanvaihtokatkaisimelle (keskinapaan) ja toisella johdolla takaisin katkaistuun anturin puoleiseen johdon pätkään.
Vastus näytölle: Suunnanvaihto katkaisimen toiseen napaan heti vastus (2.17 k.ohm.) ja johdolla edelleen lähelle lämpöanturia. Juottaminen ehjään johtoon.
En muista kumman värisen johdon katkaisin, mutta eipä kai sillä ole väliä.
Vastus otettu vanhasta puretusta radiosta
Lämpötila näyttö näyttää +8,5 astetta.
Auto on Passat 2008.
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

cordo-00 kirjoitti:
Kleinbus_führer kirjoitti:
ema kirjoitti: Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähän
Mikähän tarvis olla reisistanssi arvo vastukselle että sais sen vallan ulkolämpötila anturin ohjauksesta vallan pois , tai eikös ole myös olemassa säädettäviäkin vastuksia. Ei tarvitsisi sitten erillistä on/of kykintä. Saatan olla täysin väärässä.
Tuolla vastuksella huijataan lämpötila lukema todellista korkeammaksi. Jos laittaa sellaisen vastuksen, että esim. vielä -50C lämpötilassa näyttää vielä +5C, niin ei pitäis Suomen olosuhteissa koskaan lähtiä automaattisesti käyntiin. Tarvittava vastus pitäisi laskea ntc-vastuksen taulukosta, mutta veikkaisin, että 2k vois olla riittävä.

Onko jollain tietoa, tehdäänkö tuolla lämpötila-anturin tiedolla muutakuin Webaston ohjausta? Käytetäänkö sitä esim. hehkutusajan määrittelyyn tms?

Onko tietoa missä tarkalleen anturi sijaitsee ja täytyykö mitä purkailla että sen saa sieltä esille ja anturinjohtojen väreistä onks tietoo.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

^Anturi on etupuskurin alareunassa. Muistaakseni suunnilleen rekisterikilven oikeassa reunassa (takaa päin katsottuna). Luultavasti anturin saa hyppysiinsä pohjamuovin poistamalla.

Anturin piuhat on isossa johtonipussa, joka kulkee puskurin sisäpuolella. Anturin kaksi johtoa menee moninapaiselle (luokkaa 10 pinniä) liittimelle puskurin oikeassa reunassa. Vieressä on toinen liitin, joka on vänkärin puolen ajovalolle. Tältä liittimeltä johdot jatkaa tulipellin läpi ohjaamoon. Tästä eteenpäin en ole tutkinut.

Jos en aivan väärin muista, ainakin toisen johdon väri olisi ollut kelta-ruskea.
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

cordo-00 kirjoitti:^Anturi on etupuskurin alareunassa. Muistaakseni suunnilleen rekisterikilven oikeassa reunassa (takaa päin katsottuna). Luultavasti anturin saa hyppysiinsä pohjamuovin poistamalla.

Anturin piuhat on isossa johtonipussa, joka kulkee puskurin sisäpuolella. Anturin kaksi johtoa menee moninapaiselle (luokkaa 10 pinniä) liittimelle puskurin oikeassa reunassa. Vieressä on toinen liitin, joka on vänkärin puolen ajovalolle. Tältä liittimeltä johdot jatkaa tulipellin läpi ohjaamoon. Tästä eteenpäin en ole tutkinut.

Jos en aivan väärin muista, ainakin toisen johdon väri olisi ollut kelta-ruskea.
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Bauanle ... heizer.pdf

Mitähän tuas on tarkooitus tehä.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
ilpopi
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2008 11:15

Viesti Kirjoittaja ilpopi »

Kleinbus_führer kirjoitti:
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Bauanle ... heizer.pdf

Mitähän tuas on tarkooitus tehä.
Kytketään sulakkeen kanssa sarjaan rele, jota ohjataan kytkimellä.
Eli On/Off kytkentä weballe.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Mistähän johtuu että tuo webaston tehdaskello ei halua muistaa oikeaa viikonpäivää? Vaikka sen muuttaa oikeaksi niin parin päivän päästä se on mitä sattuu. Esim eilen se näytti että on tiistai...Kellonaika pysyy kyllä oikein...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Jos kakkosakku on melkein tyhjä Webasto-käytön vuoksi niin voiko se vaikuttaa myös ykkösakkuun niin että purkaa senkin? Eikö siinä ole jokin rele välissä vakiona T5:ssa?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Re: VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Taas kerran Webastosta.
Olisko kellään tullut eteen moista.
Autoni siis T-5 trp ja alkuperäis asennettu Webasto kellokytkimellä . Nyt lisälämmitin käynnistyy aivan normaalisti kellolaitteesta pakkokäynnistyksellä ja ulkolämpötila anturin ohjaamaná muttei kellolaitteella ajastamalla. Ajastus käynnistysyrityksen jälkeen tulee vaan tauluun F-- ja siinä kaikki. Oliskohan sieltä ohjain yksiköltä loppunut järki vai voiko noiden vika muisti tulla jotenkin täyteen.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Muistaakseni tuo johtuu siitä et Webastoa on ohjattu päälle kahdesta paikasta yhtäaikaa liian monesti.
Eli sulla on ollut vielä ajastettu lämmitys päällä kun oot käynnistäny auton.
Tällöin Webastolle tulee ohjaus kahdesta paikasta, eli kellolta ja autolta.
Asian tais saada kuntoon ihan vaa vikakoodit nollaamalla.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Re: VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Niin olen varmaan tehnytkin , eli käynnistäessä jos ajastus käynnissäolo on vielä päällä ja menee starttaan ja se samalla ohjautuu ulkolämpötila anturin ohjaamaksi niin menee F-- tilaan.
Onks surffaajilla tai moderaattoreilla tietoo onks tää nollattavissa esim webaston sulake irti tekniikalla. Missähän TRP T-5 ssa on tehdas asennetun webaston sulakkeet. Vissiin kuljettajan puolella kojelaudan alla...
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Vastaa Viestiin