T5 Transporteriin Caravellen parivalo umpiot.
- Kleinbus_führer
- Viestit: 63
- Liittynyt: 4.8.2008 4:00
- Paikkakunta: YLÖJÄRVI
T5 Transporteriin Caravellen parivalo umpiot.
Onks kellään kokemusta asiasta, Olen hankkinut vm 2006 Transporteriin caravellen originaalit parivalo umpiot. Nyt on vaan ongelmana että kaikki sopii ihan tismalleen plug and play asennuksena MUTTA. Vaihdettaessa puolivaloilta pitkille lyhyen valon H7 polttimo sammuu. Minun mielestäni niin ei kuuluisi tapahtua. Jos olen väärässä niin sit ei hätää, mutta jos jollain on kokemusta tai tietoa kytkentä muutoksesta niin olisin todella vastaan ottavainen. Sen verran kyselin tuolta laakkoselta että valorelettä siinä ei ole laisinkaan. Eli ero on johtojen kytkennöissä.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
FFP:llä oli juttua aikoinaan.
Eli "Tuntuu tuo toimivan tuo ohje minkä itse löysin. Tarkennuksena, että ke-vi 2.5mm2 johto kytketään siihen pinniin 7 - ke-vi johtoja löytyi ohuempana siitä ratille menevästä nipusta muutama muuhunkin käyttöön tarkoitettu".
Itse sain Jonassonilta (Carsport) tuohon valmiin johdon ja ohjeen.
Eli "Tuntuu tuo toimivan tuo ohje minkä itse löysin. Tarkennuksena, että ke-vi 2.5mm2 johto kytketään siihen pinniin 7 - ke-vi johtoja löytyi ohuempana siitä ratille menevästä nipusta muutama muuhunkin käyttöön tarkoitettu".
Itse sain Jonassonilta (Carsport) tuohon valmiin johdon ja ohjeen.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
- Kleinbus_führer
- Viestit: 63
- Liittynyt: 4.8.2008 4:00
- Paikkakunta: YLÖJÄRVI
Re: T5 Transporteriin Caravellen parivalo umpiot.
Juu kiitosta vaan .Kleinbus_führer kirjoitti:Onks kellään kokemusta asiasta, Olen hankkinut vm 2006 Transporteriin caravellen originaalit parivalo umpiot. Nyt on vaan ongelmana että kaikki sopii ihan tismalleen plug and play asennuksena MUTTA. Vaihdettaessa puolivaloilta pitkille lyhyen valon H7 polttimo sammuu. Minun mielestäni niin ei kuuluisi tapahtua. Jos olen väärässä niin sit ei hätää, mutta jos jollain on kokemusta tai tietoa kytkentä muutoksesta niin olisin todella vastaan ottavainen. Sen verran kyselin tuolta laakkoselta että valorelettä siinä ei ole laisinkaan. Eli ero on johtojen kytkennöissä.
Ehdinkin CarSport Jonassonilta jo tiedustella asiaa ja sainkin henkilön puhelimeen joka siellä tekee kyseiset kytkennät.
Ja ohje oli juuri tuo jo mainittu.
Eli valokatkaisijan Napaan/pinniin nro 7 vetää johto ratti putken juuresta eli missä sijaitsee vilkkukatkaisijan johtonippu. Siitä ns ryöstämällä kelta vihreästä n 2.5 neliön johdosta/johdolla. Kiitosta vaan vastanneille ja Carsport Jonassonillekin.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Itselle tuli viime talvena Multivan nelivaloilla. Yksi ensimmäisistä operaatioista oli kiskaista sulakekotelosta hyppylanka pois, joka jättää lähivalot päälle kaukovalojen ollessa kytkettynä.
Mitään hyötyähän niistä lähivaloista ei yhdessä kaukovalojen kanssa ole, koska näkyvyys keskittyy siihen voimakkaammin valaistulle lähialueelle ja kaukovalojen keilassa olevat hirvet jne. jäävät huomaamatta.
Joku on kivenkovaan väittänyt, että pitää olla katsastuksessa noin, mutta itsellä on kolmessa viimeisimmässä autossa ollut lähi- ja kaukovalot erikseen, eikä noista ole mitään sanomista tullut.
Mitään hyötyähän niistä lähivaloista ei yhdessä kaukovalojen kanssa ole, koska näkyvyys keskittyy siihen voimakkaammin valaistulle lähialueelle ja kaukovalojen keilassa olevat hirvet jne. jäävät huomaamatta.
Joku on kivenkovaan väittänyt, että pitää olla katsastuksessa noin, mutta itsellä on kolmessa viimeisimmässä autossa ollut lähi- ja kaukovalot erikseen, eikä noista ole mitään sanomista tullut.
Mulla on vähän ongelmia uusien parivalo-umpioiden kanssa. Nimittäin pitkät näyttää lyhyemmälle kuin lyhyet. Toki pitkistä tulee hajavaloa pidemmälle, mutta kirkkain kohta kyllä näyttää lyhyemmälle. Mulla on vielä tekemättä toi johtomuutos, joka laittais molemmat polttimet palamaan pitkillä. Voiko tämä vaikuttaa asiaan mitenkään? Eli kääntääkö korkeudensäätömoottori heijastinta, kun vaihtaa pitkille?