koneen vaihto..

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

koneen vaihto..

Viesti Kirjoittaja Patse »

Mitäköhän maksais 2,5tdi 100 heppasen kone jostain purkaamolta + vaihto kyseiseen autoon..? Koneen hinnan nyt löydän varmaan mutta mitä tollasen vaihto maksaa. Kattelin vaan halpaa pakua, mun pakun on ruoste vallannu, miettiny että joko maalautan sen mutta mieluummin en kun siinä on kilometrejäkin jo aika paljon ja pohjastaan se on silti ruosteessa..
Transporter 2,5tdi vm99
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Autodatan mukaan 6.8 tuntia, että kyllähän siitäkin hintaa kertyy. Tuota ei taida saada yläkautta pois (vai mahtuuko?), joten itse vaihtaminenkin vaatii nosturin yms?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

http://www.varaosahaku.fi/?link=list&gg ... =120101101

Halpaa ja hyvää ei mistään, jos et itse vaihda niin tulee hintaa saman kuin ostat koko auton, ja keulan purat edestä pois niin onnistuu omassa tallissakin vaihtotyö.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Mää en haluis rueta konetta vaihtaa, oon timpuri. Se ei tulis varmaan ikinä valmiiks. Täytyy pistää Häklin Terollekin viestiä mitä hän arviois hintaa vaihdolle, jos tekis autosta vaan kylmästi tarjouksen ja hakis pois jos päästään yhteisymmärrykseen ja ajan kanssa koittais ettii siihen halvahkon koneen jostain johon tekis jakorempan yms tarpeelliset huollot kun kone irtonaisena.. Voimaa täytyy myös saada pellin alle enempi mitä tossa nykysessä romussa on. Mä rupeen vaan itte lämpee ajatukselle, uus lelu on aina kiva.
Transporter 2,5tdi vm99
estate
Viestit: 118
Liittynyt: 13.2.2010 22:04
Paikkakunta: Kyyjärvi

Viesti Kirjoittaja estate »

Ei se moottorin vaihto nyt niin paha homma ole vaikka ensikertaa tekisikin. Riittävän iso ja lämmin talli, moottorinosturi (ns. norsu), koripukit ja kunnolliset avaimet niin onnistuu amatööriltäkin. Malttia vaan peliin ja jättää ne asennusoluet nauttimatta (sitten voi nauttia kun uudesta koneesta on savut otettu). Myös kaveri, jolla ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä on mukava varsinkin siinä vaiheessa kun nostaa vanhaa konetta pois ja uutta paikalleen. Merkkaa vain kunnolla kaikki irrotetut osat, sähköliittimet ja letkut kun niitä irrottaa ja ottaa vaikka kuvia purkuvaiheessa niin osaa kasata oikein. Ja ennenkuin rupeaa nostamaan vanhaa moottoria pois keulalta niin vielä kerran (tai vaikka kaksi) katsoo ettei mitään letkuja, putkia ja johtoja ole kiinni. Viikonlopun aikana onnistuu kyllä jos ei pidä kovin pitkiä ruoka- ja kahvitaukoja.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Tää auto meni ohi näppien, täytyy olla ens kerralla nopeempi jos pongais halvan pakun jostain. Tavallaan hyvä näin, nelivetosen mä haluisin..
Transporter 2,5tdi vm99
Vastaa Viestiin