T4 Öljynpaine valo vilkkuu keltaisena

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
oojee
Viestit: 22
Liittynyt: 16.2.2011 16:51

T4 Öljynpaine valo vilkkuu keltaisena

Viesti Kirjoittaja oojee »

Tietäiskö joku onko vika mahdollisesti öljyntasoanturissa. Kun käynnistää autoa, niin öljynpainevalo vilkkuu keltaisena muutaman sekunnin. Tosin ei tee sitä joka kerta. Taitaa haista joltain anturivialta.
HeikkiS
Viestit: 107
Liittynyt: 30.9.2009 20:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Niin se vilkkuu täälläkin ja on vilkkunut jo toista vuotta. Anturivikaa ainakin kaikki testerit väittää, enkä ole raaskinut uutta vielä vaihtaa.
-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Pohjapellin joutuu pois ottamaan, omassa oli kosketus/johto vikaa.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Voipi olla myös konepellin katkaisijassa vikaa kuten minulla. Piuhat yhteen ja taas toimii. Mulla tosin se valo jäi palamaan.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
oojee
Viestit: 22
Liittynyt: 16.2.2011 16:51

Viesti Kirjoittaja oojee »

Purin kans konepellin kytkimen. Oli täysin jumissa. Sain sen kyllä toimiin. Kosketusvikaa epäilin kans ja liitin mun mielestä ihan ok. Onkohan ko anturi ihan sika kallis. Laakkoselta ei uskalla ees kysyä. Onko tuo vika varmasti öljyntasoanturissa. Vikamuistiin ei ole jäänyt tietoja. Ja aina kun olen testerin pistänyt kiinni niin vika ei tule päälle. Voiko sen konepelti kytkimen oikosulkea..?
Timeout
Viestit: 25
Liittynyt: 1.9.2009 15:54
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Timeout »

Täällä on myös ollut havaittavissa öljyvalon vilkkumista (kelt.) käynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin ajan.
Mikähän mahtaa vilkkumisen aiheuttaa? Kyseessä Golf IV Variant 66kW ALH TDI koneella.

Öljyä koneessa näyttää olevan eikä se juuri sitä edes kuluta, vaikka autolla on jo mukava sisäänajo takana, 350tkm..

Hiljattain autoon tehtiin peräpäähän jarruremonttia palojen ja levyjen muodossa, voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa?
VW Golf V Variant 2007
VW Passat Variant 1.9TDI 2005
Timeout
Viestit: 25
Liittynyt: 1.9.2009 15:54
Paikkakunta: Ulvila

Re: T4 Öljynpaine valo vilkkuu keltaisena

Viesti Kirjoittaja Timeout »

Öljymäärän anturi saattaa ehkä olla viallinen kun tuli tuossa syksyllä vähän kolautettua auton pohjaa johonkin kiveen..

Tuli tänään katottua VCDS:llä nuo vikakoodit ja tälläinen löytyi moottorin puolelta..
Mitäköhän tuo mahtaisi selväkielisenä tarkoittaa?

1 Fault Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------
VW Golf V Variant 2007
VW Passat Variant 1.9TDI 2005
TT|
Viestit: 19
Liittynyt: 19.6.2011 21:57

Re: T4 Öljynpaine valo vilkkuu keltaisena

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mulla vilkutteli kans tuota öljynmäärän valoa, ensin sillon tällön. Hetkeksi asettu kun tarkistelin piuhat ja kontaktit öljynvaihdon yhteydessä, sitten teki joka startilla tuon. Vaihdoin vikakoodien mukaisesti anturin ja sillä asettu. T4 2.5TDI 2000
http://www.t" onclick="window.open(this.href);return false;ölkkifoorumi.fi sinne ne hyötyajoneuvot menneet on
Timeout
Viestit: 25
Liittynyt: 1.9.2009 15:54
Paikkakunta: Ulvila

Re: T4 Öljynpaine valo vilkkuu keltaisena

Viesti Kirjoittaja Timeout »

Ok, Tarvinnee seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihdatuttaa ko. anturi..
VW Golf V Variant 2007
VW Passat Variant 1.9TDI 2005
Vastaa Viestiin