T4 1.9td vm.96 mittariongelma-uudenlainen

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
mk
Viestit: 10
Liittynyt: 26.2.2011 13:20
Paikkakunta: Klaukkala

T4 1.9td vm.96 mittariongelma-uudenlainen

Viesti Kirjoittaja mk »

Eli ensiksikin mittari toimii täydellisesti, kun auto on käynnissä. Mitään häikkää ei ilmene, mutta kun käynnistää kylmänä niin tekee tämän: hehkuttaa normaalisti, hehku sammuu ja käynnistän auton-->mittaristo nollaa itsensä (näyttää kun tekis itsarin 1-2sek. ajaks, eli on täysin pimee), jonka jälkeen palautuu normitilaan ja toimii hyvin.

Digitaalinen trippimittari nollaa itsensä joka kerta kun tämä tapahtuu. Ja jos en oo ihan vainoharhanen, niin mielestäni kello jätättää tasaisesti.

Lämpimänä ja lämpimillä ilmoilla tätä itsaria harvoin tapahtuu.

Nyt on mittaristo irti, mutta mitään näkyvää selvää syytä ei löydy.

Juttelin autosähkömiehen kanssa jonkin aikaa sitteen ja ehdotin että voisko olla jännitteensäätimessä vikaa, mutta tyrmäs sen suoralta kädeltä, mutta voisko siltiki vika olla siinä tai sitten joku maadotushäikkä.

Latausjännitteet vielä mittaamatta.

Kahlannu nettii läpi ja tuntuu olevan tässä vaiheessa aika uniikki vika, mutta jos jollain ois kokemusta em.viasta tai ehdotuksia korjaukseen, niin kaikki tervetullutta.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Kahlannu nettii läpi ja tuntuu olevan tässä vaiheessa aika uniikki vika,"

Et ole ainoa, löytyy paljon aiheesta, katkos jännitteessä, tehneet omia kytkentöjä tai mittari vaihtoon?
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Mikä on akunnvoista mitattu jännite kun starttaa? Siitä voisi aloittaa?
Jostain syystä jännite putoaa mittaristossa liian pieneksi startissa ja se menee pimeäksi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
mk
Viestit: 10
Liittynyt: 26.2.2011 13:20
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja mk »

Akku levossa 12,7v, käynnistäessä n.10v ja käydessä n.14v

Tämä mitattiin duunin lämpimässä parkkihallissa ja mittarin äkkikuolemaa ei tapahtunut.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Lataa siis suht ok, ehkä vähän alakanttiin riippuen desimaaleista mitä on 14 yli.
Lepojännitekkin ihan hyvä, tosta starttijännitteestä osaakkaan sanoa, vaikkakin vähän matalan puoleiselta kuulostaa.

Olisi oleellista mitata se mittariston kyykkäysjännite.

Kuinka uusi/vanha akku on?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
mk
Viestit: 10
Liittynyt: 26.2.2011 13:20
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja mk »

Onko kenelläkään tietoa sopiiko 2,5 tdi -97 mittaristo oman tilalle kun ainoa ero on kierroslukumittari, kun omassa on kello kyseisellä paikalla? Fyysisesti saman kokoisia.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Fyysisesti saman kokoisia."

Ja liittimet takana samatko?
Kierrosmittari ei suoraan toimi kun kiinni laitat, epäilen ja uskon, en ole kokeilut tuota vuosi mallia?
Vastaa Viestiin