T-4 pakkasneste

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
repa
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2010 14:11
Paikkakunta: Sastamala

T-4 pakkasneste

Viesti Kirjoittaja repa »

Omassani on punaiset nesteet. Minkä väristä nestettä lie alunperin kuuluu olla ?
Ajattelin vaihtaa tilalle vihreät nesteet, kun muissa autoissani ja vehkeissä on vihreä neste.
Onko mitään merkitystä?
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
vorkkari
Viestit: 10
Liittynyt: 8.10.2010 9:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja vorkkari »

Mulla on vihreät nesteet, ei kait niillä ole sen kummempaa merkitystä :wink: tärkeintä on että on sitä edes :lol:
ilpopi
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2008 11:15

Viesti Kirjoittaja ilpopi »

Alunperin punainen.
Punaista ei kuulemani mukaan saa sekoittaa vihreään/siniseen, en tiedä mitä aiheuttaa.
Tarvinneekohan värin vaihtuessa järjestelmä huuhdella ensin?
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Sekottaa nesteitä niin syntyy hyvää vanukasta, joka ei kyllä kanavissa sitten virtaa.
Punaisessa on jotain aineita jotka VAG konserni on todennu hyväksi alumiinille.
Itse en vaihtaisi punaista pois, jos ei jotain oikeasti hyvää syytä ole. Hyväksi syyksi en itse katso sitä että muissa autoissa on vihreää.
Vaihtaessa pitää siis ehdottomasti huuhdella varsin hyvin läpi ettei tota mömmöä pääse syntymään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Varaosatiskin mukaan uutta punaista G2 plussaa voi sekoittaa myös vihreän sekaan.
Punainenhan on uudempaa joten käyttäisin sitä.
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timos »

propyleenipohjainen ei syövytä ja sakkaudu alumiinimoottorissa niin helposti kuin monoetyleenipohjainen. lisäksi on tuota volkkarin speksit täyttävää pinkkiä joka on silikaattivapaata. suosittelisin tarkistamaan ohjekirjasta.
loppukevennys: Vaikka ei kai se niin justiinsa omassa autossa ole. Ex-työnantajani tankkasi vahingossa bensaa diesel-transitiin ja lisäsi vain kannullisen kaksitahtiöljyä ja ajoi menemään. auto kulki kyllä mutta huippunopeus kärsi.
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

1996 eteenpäin on Volkkareissa käytetty punaista nestettä, että eiköhän se ole "se oikea". :P
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
jabetus

Viesti Kirjoittaja jabetus »

Lukekaa tarkkaan mikä on nesteiden pohja-aineet ja sekoittakaa vain samoilla pohja-aineilla olevia samaan astiaan.
Vihreitä on 3-erinlaista joita ei saa sekoitaa keskenään se aiheuttaa pakkaskestävyyden alenemista 15-25 astetta
myös punaiset ei sekoitusta huom jokaisella aineella on erilaiset ominaisuudet rautaan ja alumiiniin vaikuttavat
väkien sekoitus ei suotavaa pakkas nesteissä. Puuron PUHDISTUS TEHDÄÄN ERILISELLÄ PUHDISTUS AINEELLA
JOTA ON VAIN KORJAAMO KÄYTÖÖN JA ON KALLISTA+TYÖ KUSTANNUKSET ESIM JÄÄHDYTÄJÄ IRROITUS, MOOTORIN NESTETILAN PESU PAINEELLA JA SISÄLÄMPÄRIN PESU

MYYJÄT PUHUU OMAAN PUSSIIN KAIKI KÄY KESKENÄÄN
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Itse olen viimeiset 25 vuotta sekoitellut vihreästä astiasta 50/50 seokset eikä koskaan ole ollut ongelmia jäätymisen tai hyhmääntymisen kanssa. En ole millään tavalla kiinnittänyt huomiota nesteen merkkin tai malliin, kunhan on vihreää.
Nyttemmin auto kuluttaa punaista nestettä, joka on siitä hyvää, että jos jossakin tapahtuu vuoto, vuotokohtaan muodostuu valkoista karstaa, joten vika on helppo löytää.
Punainen neste on kalliimpaa kuin vihreä, mutta koska järjestelmän huuhtelu vaihdon takia on niin hankalaa ja työlästä, en siihen ryhdy kustannussäästön takia.
Vastaa Viestiin