Automaattilaatikko, T4 -00 bensa, malli=EQB

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
sewe68
Viestit: 3
Liittynyt: 11.5.2011 10:18

Automaattilaatikko, T4 -00 bensa, malli=EQB

Viesti Kirjoittaja sewe68 »

Laatikko on kohtalaisen kaput. useampikin kytkinpakka ilmeisesti luistaa, koska kokeiltaessa liikkui pakilla eteenpäin ja normi D:llä ei pitänyt edes paikoillaan.

Laatikko pitäisi irroittaa itse ja viedä pajalle. Holmström Kirkkonummella on yksi vaihtoehto, Veikkolasta etelään. Automaatti Mike toinen, mutta kalliimpi. Onko tiedossa muita? Nämä siis vaihtavat laatikosta rikkoontuneet osat tarpeen mukaan. Takuukunnostettu laatikko on luonnollisesti yksi vaihehto, mutta niiden saanti suoraan Saksasta hiukan ongelmallista ainakin toistaiseksi - kennelläkään kokemusta tuonnista?

t.Sewe
Sewe
kontra
Viestit: 42
Liittynyt: 5.10.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja kontra »

Itse käytin Mikella oman automaattiaskini kolmisen vuotta sitten. Sinäänsä ihan hyvä ammattimies. Välilä oli vähä vaika saada puhelimella kiinni mutta toisaalta jos on kädet automaattiöljyssä niin ei ihan joka hetki voi roikkua puhelimessa...
Mike teki kaiken sovitussa aikataulussa ja sovitulla hinnalla. Ainoa miinus tuli "väärästä" laatikkoöljystä. Taisi olla tavallista Dexron kolmosta johon Mike laittoi "friction modifier"-ainetta joka kuulemma tekee siitä samaa öljyä kuin VW:n oma öljy. Ikävä kyllä ei toiminut tuo litku kovinkaan pitkään. Sen ansiosta ensimmäisen vuoden jälkeen oon saanu vaihtaa öljyt n. kolme kertaa vuodessa. Oon käyttänyt FEBI:n VW-hyväksyttyä öljyä (saa ainakin Autoasi ja Fixus-liikkeistä) ja on halvempaa kun Volkkarin oma öljy.
sewe68
Viestit: 3
Liittynyt: 11.5.2011 10:18

Viesti Kirjoittaja sewe68 »

Laatikon korjaus meni Automaatti Mikelle ja nyt on jo 5000km takana ja vieläkin pelaa ongelmitta. Aikataulu piti, kustannusarvio meni hiukan yli, mutta se oli hiukan arveltavissakin. Laatikosta meni kaikki sisuskalut uusiksi antureita myöten.
Sewe
Vastaa Viestiin