Alkaa longlifehuolto oleen ajankohtainen, eli miten nollataan? Pystyykö tekeen ilman kaapelia ja miten ja jos ei niin mikä softa ja mikä kaapeli tarvii hankkia? (esim. volvossa pystyi trippimittarin ja virtalukon asentojen avulla nollaamaan)
itse huoltoon kai kuuluu vain öljyt, ilman ja sisäilman ja pa-suodattimien vaihto. ja mahdolliset gateskytkimet. voiko vesipumpusta tarkastaa juuri muuta kun välyksen? öljypumppua ajattelin tsekkailla vasta 600tkm.
Jaahas, mitenkäs nollataan sitten kiinteä huoltoväli? Ite vaihdoin perjantaina öljyt ja tarkoitus olisi jatkaa 15tkm kiinteällä huoltovälillä, jos kurat pysyy niin kauan sisällä.
Kovasti sama ohje kuin ainakin Passatissa toimii, nollaa myös longlifen kiinteälle 15tkm välille. Eli longlifeä ei voi tota kautta säätää päälle, vaan vaatii VAG-com/VCDS yhteyden. Ainakaan Passatissa siis, ja tuskin portterissakaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
iso LL-Huolto vw:llä 486€. Saksan öljyillä 506.01 ja motonetin muilla osilla ite tehtynä 130-150€. Mittarin kautta nollaa tosiaan kiinteälle huoltovälille ja LL tarvii kaapelin. Ehti mennä 32tkm samoilla öljyillä enneku kerkesin vaihtaa. Mittarissa nyt 582tkm ja puhdas kone on ja kulkee...