T5 2,5tdi limp mode
T5 2,5tdi limp mode
mitään vikavaloja ei syttynyt, mutta varmaan tuosta kyse kun auton vauhti hyyty 60kmh vaunuperässä ylämäkeen. vaimolla tehnyt myös kerran. virrat pois ja taas mentiin. veikkaisin että turbo karstoittunut. Pitää varmaan hommata tuo ross-techin kaapelikin jossain vaiheessa, mutta erikoista ettei mikään varoitusvalo syttynyt (kai pitäisi? liekö polttimo palanut?)
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Mikä on axd:n N75 toimintaperiaate? Yritin putsailla sitä ja nyt jännitteellä testattuna vetää ja palaa takaisin ilman jännitettä. Sama homma tehtiin axe:n venttiiliin mutta se palauttaa vain paineella. Kumpikin auto mennyt kerran limp modeen, omani meni tänäänkin. Onko kummassakin vnt ahdin? Tuo oma 130hp liikkuu nimittäin vain 2000-3000 kierroksella kun tuo 174hp vetää nätisti aina melkein koko kierrosalueen. Vai onko mulla ollut koko ajan siivet jumissa. Vasta päivällä pääsen baanalle testaan mutta ainakin tuo venttiili toimii nyt erilailla kun ennen omalaatuista putsaustani...
Jos oikein käsitän N75 ei ohjaa turboa vaan turbo ohjaa sitä? Vai onko sittenkin niin että kun tulee limp mode niin jännite ohjaa venttiiliä joka päästää kellolta paineita pois? Olen varsinkin tähän aikaan kännykällä surffatessa ihan pihalla... varmaan löytys haulla juttua.
Jos oikein käsitän N75 ei ohjaa turboa vaan turbo ohjaa sitä? Vai onko sittenkin niin että kun tulee limp mode niin jännite ohjaa venttiiliä joka päästää kellolta paineita pois? Olen varsinkin tähän aikaan kännykällä surffatessa ihan pihalla... varmaan löytys haulla juttua.
Kuulostaisi ihan siltä että VNT on jumittanut jo pidempään, olettaen että tossa jo VNT on, luulisin?
Limb modessahan ahdot lähtee pois, ja kulku muutenkin rajottuu syöttöjen kautta kait? Ei siis pelkästään ahto-ohjauksella, koska jos VNT jumittaa niin ohjaushan ei oikein toimikkaan. Mutta kun syöttöä rajoitetaan niin johan hiipuu.
Eiköhän helpoimmalla pääse kun ottaa turbon pöydälle. Ja jos vika ei olekkaan siinä niin tuskin se putsaaminen pahaa tekee, mitä näitä on tässä tullut seurattua
Limb modessahan ahdot lähtee pois, ja kulku muutenkin rajottuu syöttöjen kautta kait? Ei siis pelkästään ahto-ohjauksella, koska jos VNT jumittaa niin ohjaushan ei oikein toimikkaan. Mutta kun syöttöä rajoitetaan niin johan hiipuu.
Eiköhän helpoimmalla pääse kun ottaa turbon pöydälle. Ja jos vika ei olekkaan siinä niin tuskin se putsaaminen pahaa tekee, mitä näitä on tässä tullut seurattua
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
ei kerkee nyt turboo irrottaa kun lomat painaa päälle...
nonii, laitoin ahtomittarin kii, vaikuttais vnt toimivan (tosin ei ole kokemusta ennestään kun volvon D5). Kiertää paremmin. 80-120 meni aikasemmin nelosella 17s, nyt n.13s tosin mittaus vähän epätarkka tuolla juhannusruuhkassa kännykällä yksin.
Ennen imusarjaa ja egr:ää on jokin anturi (olisko se ahtopaineentunnistin, joka mittailee) ja tuo N75 sitten sitä mukaa säätää siivistöä, hukkaporttia ei olis ollenkaan. Jos näin ja tuo N75 ollut jumissa niin ei päässyt laskemaan paineita vedätyksessä ylämäkeen 2000kg:n kärry perässä ja meni limp modeeen. Nyt piikittää ahtoja 1,5bar ja laskee 1,2 vähän päästä. Mutta nämä mutuiluja kun en turboista mitään ymmärrä...
Turbot oli muuten samankokoiset ja yläkautta katottuna näköiset axd ja axe koneissa paitti mulla säätötangossa on mutteri jota näyttäis pystyvän säätään (aikaisempi omistaja muisti et alkuperäinen olis kuitenkin) kaverilla ei tuota mutteria ollut. Jostain luin että kummassakin käytetty 2 eri turboa yhteensä 4-5 erilaista... eihän sitä tiedä ennenkun nappaa mötikän pöydälle.
Ohjelmassa kovaa ajoa ja jos vika uusiutuu menee tuo N75 eka vaihtoon ja sitten katellaan sitä puhallinta ja jos se hajois niin uusi ämpärinkokonen olis kiva. On muuten noista ahtoletkujen liitännöistä ne nystyrät kuluneet toiselta puolelta ja hanganneet sokankin melkein poikki monesta kohtaa ja varmaan karkaa tuoltakin jonkun verran paineita kun heiluu sikana...
Edit. en ota mitään vastuuta mistään mutta putsasin tuon solenoidin eräällä spraylla ja rasvasin airtools öljyllä. Siinä on melko selkeesti sähkömagneetti joka vetää noita ilmaletkulähtöjä kiinni tai auki, niin voipi joku o-rengas olla kuivana...
nonii, laitoin ahtomittarin kii, vaikuttais vnt toimivan (tosin ei ole kokemusta ennestään kun volvon D5). Kiertää paremmin. 80-120 meni aikasemmin nelosella 17s, nyt n.13s tosin mittaus vähän epätarkka tuolla juhannusruuhkassa kännykällä yksin.
Ennen imusarjaa ja egr:ää on jokin anturi (olisko se ahtopaineentunnistin, joka mittailee) ja tuo N75 sitten sitä mukaa säätää siivistöä, hukkaporttia ei olis ollenkaan. Jos näin ja tuo N75 ollut jumissa niin ei päässyt laskemaan paineita vedätyksessä ylämäkeen 2000kg:n kärry perässä ja meni limp modeeen. Nyt piikittää ahtoja 1,5bar ja laskee 1,2 vähän päästä. Mutta nämä mutuiluja kun en turboista mitään ymmärrä...
Turbot oli muuten samankokoiset ja yläkautta katottuna näköiset axd ja axe koneissa paitti mulla säätötangossa on mutteri jota näyttäis pystyvän säätään (aikaisempi omistaja muisti et alkuperäinen olis kuitenkin) kaverilla ei tuota mutteria ollut. Jostain luin että kummassakin käytetty 2 eri turboa yhteensä 4-5 erilaista... eihän sitä tiedä ennenkun nappaa mötikän pöydälle.
Ohjelmassa kovaa ajoa ja jos vika uusiutuu menee tuo N75 eka vaihtoon ja sitten katellaan sitä puhallinta ja jos se hajois niin uusi ämpärinkokonen olis kiva. On muuten noista ahtoletkujen liitännöistä ne nystyrät kuluneet toiselta puolelta ja hanganneet sokankin melkein poikki monesta kohtaa ja varmaan karkaa tuoltakin jonkun verran paineita kun heiluu sikana...
Edit. en ota mitään vastuuta mistään mutta putsasin tuon solenoidin eräällä spraylla ja rasvasin airtools öljyllä. Siinä on melko selkeesti sähkömagneetti joka vetää noita ilmaletkulähtöjä kiinni tai auki, niin voipi joku o-rengas olla kuivana...
Jepulis, eli tosiaan ahtoi liikaa. Vika ilmennyt toistaiseksi vain 2000kg, kärryä vetäessä useimmiten kun 5:lta vaihtaa neloselle ja läpykkä lattiaan. Ahtomittari piikitti yli 2bar pahimmillaan ja sen todisti nyt myös vcds, näytti kaksi lukemaa n.2,1bar ja 2,6bar!!! En ole kerennyt tuon vcds:n toimintaan vielä paremmin tutustua mutta vikahan ilmeni kesällä varmaan kymmenkunta kertaa, olisko ne paineet sitten olleet tuolla välillä tai jotain?
Nyt ei ole ilmennyt vähään aikaan, enkä voi turboakaan alkaa putsailla kun ei ole kun yksi auto.
Nyt ei ole ilmennyt vähään aikaan, enkä voi turboakaan alkaa putsailla kun ei ole kun yksi auto.
Re: T5 2,5tdi limp mode
Moikka, paljonko haluut rahaa et teet mulle kanssa liittimen ahtomittarille?