T4 takaiskunvaimentajat (vaihto)

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

T4 takaiskunvaimentajat (vaihto)

Viesti Kirjoittaja AjH »

Pari pientä aiheesta, eli työn alla olis vaihtaa uudet takaiskarit T4 portteriin.
Jouset oli siis poikki, toinen ylä- ja alapäästään, toinen puoli vain alapäästä. Kateltiin iskareita että on aika finaalin näköset eli samassa urakassa ne sitten.

Haettiin uudet Sachsin iskarit, kun ihan perusparannus menossa. Paketissa ei ole ollenkaan niitä kumipuslia alapäihin? Pitäisikö olla vai onko tosiaan tarkotus ne ~15v vanhat kumit laittaa edelleen käyttöön? Ajatus on käydä vielä myyjäliikkeessä varmistaan ettei noita kuulukkaan olla mukana ja että saisko ne erikseen ostettua. Motonetin lista ei moisia tunne ainakaan erikseen.

Lienee ihan normaalia että se alapultti on pirusti kiinni, ruostunu tai jotain. Ongelma on se että se iskarihan tietty pyörii mukana kun sitä pulttia koittaa avata. Onko vinkkejä, isot lukkopihdit vaan vai? Papukaijat koitettiin, mutta kun pinta on niin ruosteessa niin ei ole oikein pitoja. Iskarin elossapysyminen ei ole ongelma sinänsä kun uudet on valmiina, että vois vaikka reiän tehä läpi mutta kaasu-öljyiskarista voi tulla aika piukka ruiskaus jos suinpäin porailee?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ei tule orggiksenakaan iskareiden mukana niitä kumipuslia alapäähän. Ite oon niitä vanhoja pistänyt takas jos vaan ehjät on. Jos on kivikovat ja halkeillut niin sitten uutta varastosta tilalle. Ne iskarin alapään pultit on kyllä joka kerta mopolla lähtenyt laakista auki.. Mut jos mopoa ei ole niin isoilla pihdeillä vaan iskarista kiinni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kiitos. Joo kyl mopo on mutta 16mm hylsyä ei, vielä.
Ei auttanu vääntely käsivoimin, ei ole aukeemassa ilman iskua. Suurin ongelma edelleen toi ettei iskarista saa tarpeeks kiinni. Ei sitä kyllä mahdu oikein vääntämään sitä pulttiakaan mutta katotaan kun hylsy kotiutuu että alkaako onnistua.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Nonnih, vaihettu on. Yritettiin kerrankin eka sitä piukassa olevaan joka ei ilman mopoa hellinny. Vähän oli jenka mohjona mutta pienellä öljyämisellä ja mopolla lähti ilosesti, toinen puoli lähtikin ihan vaivatta.
Puslat oli ehjät, samoin lipat niitten päälle ja meni sellasenaan takas. Yläpään puslat olikin ihan loppu mutta nehän oli uudet toki mukana.
Sachs/Bogen melko originellit iskarit siellä olikin paikallaan, toinen lähes ruostunu poikki yläpäästään ja ne pölysuojan ylälevyt mikkä on metallia oli jo kadonnu ruosteena maailmalle. :) Vaihdon aika sanoisin, vaikkakin nesteet ja kaasut ilmeisesti oli edelleen sisällä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Vastaa Viestiin