T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Timos »

Eipä vielä vettä hävinnyt, mutta ostin uuden pumpun hyllyyn varuiksi. Ajattelin aluksi vaihtaa samalla kun teen LL-huollon, mutta saapa nähä kannattaako. Ajatus oli että uudet kalliit öljyt vw506.01 menee pilalle siinä vaiheessa kun/jos pumppu pettää heti kohta huollon jälkeen ja vuotaa vedet öljyjen sekaan. No saksasta öljyt ja motonetista espanjalainen pumppu suunnilleen saman hintasia, että varmaan sama vaihtaa vasta sitten kun alkaa vuotaan, jos pitää öljyjäkin varastossa.

Laakkosella myydään vesipumppua vaihto-osana (!) 106,40€. Mihin ne sitä vanhaa tarttee??? Motonetissa uusi 99,90€.

Tarvii kuulemma erikoistyökalut, jotka löytyis esim. tuolta. http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?cat=317&item=4078

Ohjeita ilman tuota erikoistyökalua löyty tuolta http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 25489.html

Itsellä ei vain mene jakeluun miksi vaikuttaa noin monimutkaiselta toimenpiteeltä (ei oikein englanti taivu). Ajattelin että jos öljyt vaihtaa samalla nii mitä haittaa vaikka vettä pääseekin öljyn sekaan, eli ei tarvis tyhjentää jäähdytysnesteitä. En myöskään ymmärrä ainakaan manuaalissa, miksi koneen pyöriminen pitäisi lukita. Jos tarvii niin pysyy kai se paikallaan vaihde päällä ja jarrut pohjassa. Eli pumpun akselinpäässä on xzn kanta josta voi pitää kiinni ja ympärillä normaali 24mm kuusikanta. Nuo irti ilman mitään lukituksia, pumppu pois pikku ulosvetäjällä (tarvitessa muokkaa tuota vetäjää), uusi tilalle ja mutteri kiinni. Jäähdyttimen vois tietenkin helposti tyhjentää (jos mitään auttaa) vaikka lämpötila-anturin irrottamalla.

Jatkoa tähän ketjuun kun asia ajankohtainen.
VTK
Viestit: 12
Liittynyt: 18.6.2012 20:48

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja VTK »

Moro!

Itsellä on tällähetkellä oma auto (-04 Transporter T5 2.5 tdi 96kw) merkkiliikkeessä vesipumpun vaihdossa.
Ovat työstäneet sitä nyt viikon ja tänään soittettiin huollosta, että ei lähde irti millään keinolla ja suosittelivat moottorin vaihtamista. Autolla on ajettu 200tkm.
Olivat irroittaneet vaihdelaatikon ja laskeneet konetta alemmas, että saisi voimaa irrotukseen ja olivat tehneet järeämmän ulosvetimen hajonneen tilalle ja kuulemma liukuvasaraa oli käytetty.
Perjantaina oli puhetta, että nostavat koneen pois, jotta saadaan työstettyä se pumppu irti.

Vein auton huoltoon, että vaihtavat vesipumpun ja tutkivat mistä johtuu, kun öljynpaineenvalo syttyi hetkeksi. Epäilivät, että olisi vettä päässyt öljyn joukkoon ja siksi herjaa öljynpainetta. Paineet olivat mittauksessa 1.8 ja raja-arvo saisi olla 2.
Nyt siis täytyisi vaihtaa 200 tkm ajettu moottori, koska vesipumppua ei saada irti merkkikorjaamossa.

Auto kävi ja pelasi mielestäni hyvin, ei ylimääräisiä ääniä tms.

Olisiko kellään antaa vinkkiä/konstia millä se pumppu irtoaa? Ja ne öljynpaineiden katoaminen on yhä mysteeri?

Eräs asentaja sanoi, että alakerran liukulaakerit ovat menossa päällekkäin ja siksi paineet katoaa?
Merkkiliikkeen huoltoneuvoja oli kuitenkin sitä mieltä, että jos olisi laakerivikaa, niin sen kuulisi kyllä ensin yläkerrasta.

Voiko juuri olla mahdollista, että joudun vaihtamaan koko moottorin, koska vesipumppua ei saada irti..?
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Huh huh mitä paskaa tuo volkswagen suoltaa nykyään liukuhihnalta. Oikeen insinööri keksintö tuo vesipumppu. Sano niille että teillähän on yksikköhinta vesipumpun vaihdosta, jos ei meinaa vaihtua niin voi voi Laakkonen maksaa ylimääräiset kulut.
Kasa romuja
VTK
Viestit: 12
Liittynyt: 18.6.2012 20:48

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja VTK »

Vesipumpun vaihtotyön hinnaksi sanoivat alkujaan 300e + mahdolliset tunnit jos pumppu on lujassa.

Maanantaihin mennessä siihen oli käytetty 11 tuntia. Tämän viikon se on ilmeisesti saanut valohoitoa, koska kuulemma on miehistövajetta huollossa.
Huoltomies sanoi Maanantaina, kun kävin siellä katsomassa tilannetta, että hän saa sen irti jollain hydrauliprässillä, mutta vaarana on että osa lohkosta tulee mukana. Huoltoneuvoja oli sitä mieltä, että ei aleta tekemään jos lohko särkyy.
Aikoivat kuitenkin yrittää vielä, jos irroittavat sen moottorin kokonaan.

Maahantuojaan oltiin yhteydessä, että onko todellista, että periaattessa toimiva moottori joudutaan vaihtamaan vain sen takia, että vesipumppua ei saada irti valtuutetussa merkkikorjaamossa. Kuulosti siltä, että on vain yritettävä sopia jatkotoimista merkkikorjaamon kanssa.

Myös Saksan päähän on oltu yhteydessä, vastausta ei ole vielä kuulunut.

Huoltoneuvoja perusteli moottorin vaihtoa myös sillä, että öljynpaine oli ollut vajaa.
Aiemmin diaknosoitiin puutteellisen öljynpaineen johtuvan vedestä öljyn seassa, nyt alkoi pelottelu mittavasta laakeriviasta, että konetta ei kannatakkaan alkaa tämän enempää laittamaan, että nopein ja paras ratkaisu on hommata jostain vaihtomoottori. Öljynpaineen suhteen ollaan pelkkien arvailujen varassa. Arvailuja on myös mahdollinen vesi öljyn seassa.

Heillä maksaa 9000e + työt. käytetty ehkä 4000e + työt.

9000e vaihtokone ei tule kysymykseen. Entä jos hommaan jostain käytetyn koneen, vesipumppu on ensimmäisenä vaihdettava ennenkuin se asennetaan paikalleen. Mitä jos sekään ei irtoa, hommaanko niin monta moottoria, että vihdoin saadaan se pumppu vaihdettua.

Kiusallinen tilanne kaikenkaikkiaan.
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Timos »

Siistäh! Onko tuo yleistäkin, en ole ikinä törmännyt nettiä selaillessa ettei T5 vesipumppu irtoa. Onko se siis vuotanut, ensinhän se vuotaa jos oikein asennettu, ylivuotoletkusta auton alle. Tosin jostain syystä tuo letkun pää monasti laitettu öljypohjan lämpöeristeen sisään, itselläni oli laitettu modattu letku webaston koteloon, mutta joka tapauksessa vettä häviää ensin sieltä. Sitte ku kunnolla vuotaa niin kyllä huomaa jos öljyn seassa on vettä vaikka olis minkälainen ranen lapsi tarkastamassa öljyjä.
Itse en tuota vaihtanut vaikka ostin uuden pumpun itelle hyllyyn kun oli vielä hyvä ja mun samanlaisella ja ikäisellä on ajettu vasta 593tkm, tosin mun auton mittari ei saletisti ole ruuvattu vaan pitää paikkansa kilometrit. Onhan pumppu mullakin varmasti välillä vaihdettu joskus koska letkuakin oli modattu.
Mutta uskomattomalta tuntuu jos ei pumppua saa irti kun katsoo tuosta mun aikaisemmasta ketjunaloitusviestistä noita kyläsepän ohjeita niin helposti pitäis lähtee kotikutoisillakin vehkeillä puhumattakaan jos merkkikorjaamossa on oikeat työkalut.
Se että olis tiukassa, niin ei tule mieleen kun että vuotanut tiivisteidenväliin kunnolla semmosta vettä että hapettunu kunnolla kiinni, mutta ei kai oikea jäädytysnestekään kovin helposti luulis hapettavan alumiinia.

Edit. tuo englannin kyläseppä on tehnyt ulosvetäjän reikävanteesta ja kestää että vähän nyt epäilyttää että onkohan joku pultti vielä kiinni. eihän tuossa pumpun kuvassa kun katsot, ole oikein edes mitään mistä voisi jämähtää kun on lähinnä vaan kahden tiivisteen varassa siellä lohkossa.
aari
Viestit: 5
Liittynyt: 7.3.2012 16:45

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja aari »

Olen lukenut Saksan T5-Board forumilta yhdestä vastaavasta tapauksesta. Siinä myös VW:n korjaamo oli ehdottanut koneen vaihtoa. Valitettavasti ei aloittaja koskaan kirjoittanut lopulista ratkaisua.

http://www.t5-board.de/board/threads/66 ... serpumpe-l" onclick="window.open(this.href);return false;ässt-sich-nicht-ausbauen-%28Lösung-angeblich-Motor-wechseln%21%21%29?highlight=Wasserpumpe+fest
VTK
Viestit: 12
Liittynyt: 18.6.2012 20:48

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja VTK »

Tänään 15.30 tuli soitto huollosta ja olivat saaneet onneksi sen pumpun irti.
Kone oli tiputettu kokonaan alas ja jollain ilmeisesti hydrauliprässillä se oli vedetty pois. Siinä oli rikkoutunut jokin jakopäänkoppa, mutta se on onneksi vaihdettavissa oleva osa.

Ilmeisesti pumppu on vuotanut ja muhinut juuri tiivisteiden välistä kunnolla kiinni, niinkuin tuossa yllä mainittiin.
Se juorureikä on ollut tukossa, koska se letku oli aivan kuiva, kun sitä alussa tutkittiin.

Toivottavasti siitä saadaan vielä soiva peli.
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Timos »

Tuosta öljynpaineesta muistui nyt mieleeni erään taksikuskin kertomus kun kollekallaan oli vilkkunut ni oli ajatellut olevan vain häiriö niinkuin joskus aiemmin. ajo vaan menee, nii sitten leipo kone kiinni. tosin kilometrejä oli siinäkin jo 600tkm. syynä oli tukkeutunut öljypumpun siivilä öljymoskasta.
tiedä sit onko ajettu väärillä öljyillä vai onko tuo ll-öljy todella pitkillä huoltoväleillä hyväksi vai ei. oma koneeni on puhdas öljykorkista katottuna ja jakopäästä, kun kaverin autossa näkyi selvästi karstaa. oli ajanut välillä shellin litkuilla mut tiedä noista. nokkiahan noista on ainakin menny. ite ajan mobil shc:tä vastaavalla kuralla.
VTK
Viestit: 12
Liittynyt: 18.6.2012 20:48

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja VTK »

MIetin itsekkin, että voisiko alhainen öljynpaine johtua sihdin tukkeutumisesta, täytyy vielä huollosta varmistaa, että selvittävät tämänkin asian.

Auto on suht uusi tuttavuus minulle, en tiedä millä litkuilla sillä on ajettu aiemmin. Edellinen omistaja oli vasta vaihtanut LL öljyt koneeseen ja oli vaihtanut pumppusuuttimien tiivisteet ja vetorullat. Herää kyllä pienoinen epäilys, että on samalla yritetty vaihtaa vesipumppua, eikä ole onnistuttu siinä ja auto on laitettu vaihtoon.. Nokka-akseli ja paininkupit kuulemma oli kunnossa, kun kysyin asiasta. Mene ja tiedä sitten... Kone kuitenkin käy sievästi kaikkien mielestä jotka ovat sitä kuunnelleet ja pelaa muutenkin hyvin.

Huoltokirja oli täytelty näihin kilometreihin asti ja LL öljyjä siinä on ilmeisesti käytetty, yksi 10 tkm väli oli muistaakseni vedetty jollain muulla kuin LL öljyllä.

Asentaja kyseli että, vaihdetaanko nyt samalla kytkimeen kaksoismassapyörä ym. osat, ei kuulemma ole vielä vaihtokunnossa, mutta nyt olisi samalla helppo vaihtaa, kun kone on kerran irti.
Kytkimessä ei kyllä ollut mitään vikaa, mutta jossain vaiheessa siinä varmaan tulee olemaan, eli ehkä se olis hyvä vaihtaa nyt samalla.
Mitä kaikkea sinne tarkkaan ottaen pitää vaihtaa, kaksoismassapyörä ja kytkinpaketti?
Saako tuota kaksoismassapyörää tarvikeosana jostain? Vai kannattaako sitä edes tarvikkeena hankkia?
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Timos »

Tervetuloa vaan T5 harrastajien joukkoon, niitä ei ole tälläkään foorumilla liikaa. Kytkin ja massapyörä ovat vaan aika kalliita, veikkaisin osien hinnaksi lonkalta n.1500. Porukka on tilaillut niitä englannista reilusti halvemmalla ainaki volvoihin. Mutta jos joudut tuon laatikon irrottamisen kuitenki maksaa nii säästäisit kyllä asennuskuluissa.
normaalisti näppituntuma on että asennus on myös tonnin luokkaa. Veikkaisin että massapyörällä ajelee n. 300-400tkm ja kytkin kannattaa vaihtaa aina samalla. On kyllä monenkuntosia T5 liikenteessä.
Oireileeko tuo massa mitenkään ja onko auto raskaassa ajossa. Mullon kerran vaihdettu mut toimii hyvin paitti 2000kgn vaunu perässä on kyllä joustovarat loppu ja täristää laatikkoa.
Edellises V70 oikein raklatti mut ajoin ainaki kaks vuotta ja 40tkm ilman muuta haittaa.

jotkut on vaihtanu kaksoismassan tilalle kiinteän vauhtiksen. kestää paremmin mut aiheuttaa värinöitä ja voipi rikkoa teoriassa vaikka kampiakselin. Kaksoismassaan en ole vielä tarvikkeena törmännyt mut voipi ollakin. Google on hyvä varmaan tuossakin.
VTK
Viestit: 12
Liittynyt: 18.6.2012 20:48

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja VTK »

Kiitos vaan.
Portterin hommasin kevyeen työajoon ja harrastevälineiden kuskaamiseen ym. arkiajoon. Vaunua tuskin tulee vedettyä. Kyllä se kytkin tuntuis pelaavan ihan normaalisti, ei ravista/täristä, eikä luista tai ääntele. Nyt se vaan tulis samalla vaivalla vaihdettua.

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-TRANSPORTE ... 211wt_1270" onclick="window.open(this.href);return false;

Ebaysta löyty tuommonen paketti, hinta näyttäis olevan kohdillaan. Marmorilla taisi pelkkä massapyörä olla 800e.
Ei vaan taida ehtiä enää tilaamaan tuolta, jos alkavat tiistaina niputtamaan autoa. Eikä viittis enää lykätä tuonnemmaksi, että osat ehtisivät tulla.
VTK
Viestit: 12
Liittynyt: 18.6.2012 20:48

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja VTK »

Eilen sain auton takaisin ajoon.
Kolmisen viikkoa se ehti olla nosturilla ja työtunteja kertyi n. 20, aika hintavaksi tämä vesipumppu remontti tuli, mutta pääasia kuitenkin että auto on taas ajossa, ja tuntuisi kyllä pelaavan hyvin.

Olivat irroittaneet öljypohjan ja puhdistaneet öljysihdin ym. jonkin verran siellä oli ollut mujua, nyt öljynpaineet oli 2.7 Paljonkohan se yleensä on normaalisti? Mitataan ilmeisesti kierrosluvulla 2000.

Vesipumppu oli aika karun näköinen, voin laittaa jossain vaiheessa siitä kuvan.

Työtunneissa ne tuli vastaan jotain 10 tuntia, huoltoneuvoja sanoi, että kokonais tunnit on ollu yli 30.

Toivottavasti auto nyt alkaa pelaamaan ilman isompia murheita.
reimah
Viestit: 91
Liittynyt: 10.11.2012 12:29

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja reimah »

Vesipumppu vaihdettu..harvinaisen paskamainen homma.
Pumppua rupesin epäilemään kun öljynvaihdon yhteydessä ulos tuli noin kaksilitraa ylimääräistä tavaraa.
Vaihtotyö kesti noin 4 tuntia +öljyn ja nesteiden lisäämiset. Yhdentunnin käytin vaihdelaatikkoon tippuneen kärjen ronkkimiseen :evil:
reimah
Viestit: 91
Liittynyt: 10.11.2012 12:29

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja reimah »

Vaihdoin autooni moottorin noin 20000km sitten, en tajunnut vaihtaa tuotavesipumppua kun kone oli lattialla.
Rupes sitten nestettä häviämään noin 5000km sitten.

Oishan tuolla vielä mennyt :?
Kuva
pumppu oli täysin väljä, akseli liikkui poikittaissuunnassa ainakin 2mm.

Jotain kertoo sekin kun hammasratas oli syönyt kiinnikepultin kannat puoleen alkuperäisestä, hieman hirvitti vääntää auki.
Kuva
Nyt ois uusi pumppu paikoillaan ja öljyt sekä nesteet vaihdettu. jospa tuolla taas talven menin( jos vaan saa tuon käynnistysongelman ratkaistua :cry: )
Viimeksi muokannut reimah, 19.7.2015 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussi Petteri
Viestit: 3
Liittynyt: 12.7.2015 13:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Jussi Petteri »

Terve

Ensimmäistä kertaa auton omistajana ja laitoin 04 transportterin ml.490 000.
Kuten arvata saatoi, pientä laittoa tulee olemaan kun halvalla sain. Jäähdyttäjän nesteiden häviämisestä nämäkin ongelmat alkoi. Osaisko joku ohjeistaa korjaamohenkilökuntaa (ite vielä peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa) tälläsellä vikalistalla:
-Vesipumppu uusittu pari kuukautta sitten edellisen omistajan toimesta. (Pitää selvittää syytä tähän)
-Käynnistysongelma. Starttaa ja jumahtaa. Kovin kankeasti käynnistyy ajoittain. Starttimoottori uusittu, vika jatkuu.
-Jäähdyttäjän nesteet katoavat. Saa lisätä muutaman desin aina lyhyenkin ajon jälkeen. Ajon aikana nesteet eivät kai häviä vaan säiliön pinta laskee myös auton ollessa paikallaan. Näkyvää vuotoa ei ole.
-Autolla on ajettu, niin pitkää kuin lyhyttäkin matkaa.
-Savuttaa vaaleaa pakokaasua kylmällä koneella.
-Öljykorkissa vaaleaa "limaa". Öljytikku normaali.
-Kerran kun auto ei meinannut heti käynnistyä, niin syttyi EGR varoitusvalo, joka sammui uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Kiitos mahdollisista vinkeitä etukäteen, arvon transporter omistajat
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

Onneksi olkoon, kansiremontti taitaa olla tiedossa. :cry:
Itsellä alkoi vuosi sitten samaisilla oireilla, eli hävisi nestettä n.2dl/100km.
Imusarjan puolelta kannessa halkeama, josta vuosi vasemmanpuoliseen pyttyyn.
Jos on ollut vuoto jo pitempään tod.näk. myös turbo on entinen..
Multivan -04 160kW
Jussi Petteri
Viestit: 3
Liittynyt: 12.7.2015 13:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Jussi Petteri »

Kiitos Asu82 sympatiasta :) Kansiremontilla siis lähdetään. Merkit on aika selvät. Paikalllinen merkkiliike tarjoaa huoltoa hintaan 101,80/h ja tuttu peruskorjaamo 60/h. Auto käy ja kukkuu muuten oikein kyvin ja kiihtyykin kiitettävästi eli turbossa ei kai vielä ongelmaa. Kiihdyttäessä kuuluu vaimea "puhallus" ääni, mikä kai turboille normaalia. Nyt en enää kyllä kiihyttele vaan hissukseen köröttelen sen tuonne tutulle korjaamolle.

Pitäisikö kansirempan yhteydessä tehdä jotakin muutakin tärkeää, (kun kerran aletaan purkaman) mikä muuten voisi jäädä tekemättä?
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

Täältä löytyy lisää juttua omastakin projektista.
Tulee äkkiä halvemmaksi vaihtaa tehdaskunnostettu moottori kokonaan tilalle.
Hyvä jos ei ole vielä turbo mennyt, ja jos onkin vähän tahmea,
niin tuota mr.muscle juttua testata. Voi laittaa vaikka kerrostalon pihassa :)

Itse vaihdatutin hehkutulpat, nokka-akselin ja venttiilien nostimet. Venttiilit oli vielä hyvässä kunnossa, ja valittiin parhaat entisistä ja kannen mukana tulleista, ei kai sinne muuta..
Tosi hyvällä tuurilla joku onnistuisi vielä vaikka hitsaamaan sen vuotokohdan umpeen, katsokaa mikä tilanne..

Edit. Nyt vasta huomasin tuolla "-Savuttaa vaaleaa pakokaasua kylmällä koneella."
Tuo taas viittaisi minusta suuttimien tiivesteisiin, eli vaihtaa nekin siinä samalla..
Multivan -04 160kW
Jussi Petteri
Viestit: 3
Liittynyt: 12.7.2015 13:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja Jussi Petteri »

Siihen tulokseen tultiin, että koko kone kannattaa uusia. Menishän sillä huoltamalla varmaan vielä useamman 100tkm mutta lähes samaan hintaan saa uudenkin koneen, jossa sitten toivottavasti vähemmän isoja remppoja vähään aikaan. Lisäksi huoltomies sano että koneen vaihto on nopeampitöinen kuin kansiremontti. Myönsi kyllä senkin että hänellä ei olisi erikoistyökalujakaan kansiremppaan.
Nyt edessä on siis taas uusia kysymyksiä liittyen vaihtomoottoriin.
-Mistä kannattaa hankkia? Mahdollisimman vähän ajettu tietenkin. Varaosia.com:sta sain hyviä tarjouksia mutta keskustelupalstat oli täynnä haukkuja viallisista koneista, osista ja huonosta asiakaspalvelusta? Takuuta myöntävät, mutta sekin raukeaa monista pikkuseikoista.
-Miten saa varmuuden moottorilla ajetuista kilometreistä?
-apu- ja lisälaitteilla vai ilman.
-Vanha moottori kannattaisi ehkä pitää, huollattaa ja myydä tai pitää vaan varaosien vuoksi. Ostaako kukaan 500tkm ajettua huollettua konetta? Pitää varmaan raivata tallista tilaa.
reimah
Viestit: 91
Liittynyt: 10.11.2012 12:29

Re: T5 2.5TDI vesipumppuasiaa

Viesti Kirjoittaja reimah »

2 vuotta sitten vaihdoin omaani moottorin


Päädyin tilaamaan tuon 116tkm ajetun moottorin, vanhasta 550tkm ajetusta tuhoutuneesta koneesta hyvittivät 600 euroa.

Nyt koneella ajettu remontin jälkeen ~30tkm , tänä aikana vesipumppu vaihdettu ja nyt pitäisi alkaa suuttimien o-renkaita vaihtamaan.
Tiedä sitten pitääkö kilometrit paikkaansa mutta päästöt oli viimetestissä alle 1 eikä kone pidä ylimääräisiä ääniä.

Tuossa vastaus tarjouspyyntöön, useampi vaihtoehto oli ainakin tarjolla.


"Hei Reima,

Autoonne löytyy täydellinen moottori apu- ja lisälaitteilla joka on hinnaltaan 4580,00, ajomäärällä 67.000km, sekä 116.000km ajomäärällä hintaan 3880,00. Takuu perusmoottorin osalle on täydessä moottorissa 4 kuukautta, toimitusaika 6-10 arkipäivää meille Helsinkiin ja siitä jatkorahti Teille. Perusmoottorina löytyy ilman apu- ja lisälaitteita moottori hintaan 3480,00 ajomäärällä 74.000km 4 kk takuulla. Perusmoottorin toimitusaika menee niin että jos tilaamme sen maanantaina niin se olisi meillä seuraavan viikon maanantaina valmiina jatkorahtiin korjaamolle jossa moottori vaihdetaan. Emme tarvitse tilauksen yhteydessä etu- / varausmaksua. Kaikki moottorimme ja vaihdelaatikot ovat koekäytetty ennen irroitusta.

Tarkastamme aina ajoneuvonne valmistetiedoilla tarkan moottorikoodin jolloin meiltä ei lähde milloinkaan väärää moottoria.

http://www.varaosia.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin