T4 Multivan madallusjouset

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
t4 multivan
Viestit: 24
Liittynyt: 6.11.2009 21:41

T4 Multivan madallusjouset

Viesti Kirjoittaja t4 multivan »

Nyt tuli pikku pulma. En ole kiinnostunut multivanin madalluksesta ulkonäöllisesti. Mutta kun tuli muutettua taloon jonka autotallin kippiovi on niin matala ettei auto mahdu sisään (tai mahtuu juuri mutta on mm.stä kiinni, niin taitais olla alustan madallus helpoin korjaus). ONKO kellään kokemuksia T4 Multivanin vm. 1999 Atlantis madalluksesta? Riittäis 30mm. Mitä takajouset yleensä madaltaa? Keulanhan voi itse päättää. Ja mistä kannattais hankkia?
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Yleensä ~40 mm taitaa se normimadallus olla, mutta todellinen vaihtelee auton massan mukaan.
Itsellä kyllä veti tässä nykyisessä progressiivisuuden kokonaan eli madaltui varmaan enemmän, joten en jousia autooni jättänyt.
H&R ja Weitec kokeilin, en enää kehdannut Eibachia kokeilla, vaan totesin että olkoon noin :) , kun nuo paikallaan olevat on samanmittaiset kuin madallusjouset, mutta paksumpaa evästä päästä-päähän, lienekkö vallilan takomon tekemät.

Eibachia ollut kahdessa autossa ja voin suositella.

Itsellä autot olleet caravelleja (pakuja) ja tämä nykyinen ex-taksi trp pitkällä akselivälillä ja omamassa reilu 2000 kg. Onkohan näin, että multivanissa on jo tehtaalta hieman matalampi alusta (~30 mm) kuin normi trp tai caravelle ?

Onhan noita jousia monissa netti-putiikeissa eli ei muuta kuin kyselemään.

Esim. Eibach löytyy täältä
http://www.modificars.fi/tuotteet/pro-k ... kswagen-T4
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Kyllä näin on että Multivanissa on jo alunperinkin n. 30mm matalampi alusta kuin caravellessa.
Laitoin omaan multsariin -30mm Eibachin madallusjouset ja ne oli kyllä melkeinpä justiinsa saman mittaiset kun ne vanhatkin. Vähän paksumpaa lankaa taisi olla. Lopputulemana taisi olla noin 1 cm pudotus. Keulaakaan ei kannata paljon laskea, itse olen jo ruuvaillut pariiin otteeseen takaisin ylemmäs kun meni mukavuus aika heikoksi.
3+1 Volkkaria
Vastaa Viestiin