T5:n konepelti ei aukea

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

T5:n konepelti ei aukea

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Nyt se tempun teki! Konepelli ei suostu aukemaan. Ensimmäisellä yrittämällä napsahti aukaisukahva. Toisella yrittämällä napsahti vaijeri poikki. Päätin lopettaa tältä illalla, koska seuraavalla yrittämällä olis voinu sattua vielä jotain ikävämpää.

Onko mitään hyviä vinkkejä, mitenkä ton saa auki? Puskuri on irti, mutta lukitusmekanismi on palkin sisäpuolella, joten se ei paljoa auta. Alakauttakin reitti näyttää aika ahtaalta ja kaiken lisäksi en tiedä, kuinka helposti sen saisi ruuvimeisselillä tökittyä auki. Yritin irrottaa konepellin puolelta vastakappaletta. Yhden ruuvin sain auki, mutta jäljelle jäi vielä kaksi, joiden kanssa loppui järki ja työkalut.

Olisko helpoin repiä väkivalloin jäähdyttäjät mäkeen ja päästä sitä kautta irrotamaan koko mekanismi? Jollain konstilla pitäis särkeä kaksi ruuvia, jotka on siitä palkista ruuvattu syyläritelineeseen.

Tosta saksalaisesta laatuautosta ei vissiin löydy paikka, joka ei hajoa. Entisen omistajan käytössä auto söi alumiinivanteetkin loppuu. Vielä pari tällaista riemuyllätystä, niin auto saa lähtiä vaikka juhannuskokkoon, jos ei myytyä saa.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

http://vwts.ru/vw_t5_7h.html

Tuolla kuvat vaijerin vaihtoon jos niistä apua?

"Yritin irrottaa konepellin puolelta vastakappaletta."
Taivuta lenkki avainta jos saisit loputkin pois?
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Murehditaan sitä vaijeria, kunhan saadaan pelli auki.

Mietin tuota taivuttamista, mutta pitäisi avain pitäisi olla myös pidempi. Lisäksi en raaskinut taivuttaa kamasan avainta. Pitää kattella, jos löytäis jostain kätköistä vanhoja venäläisiä avaimia, jossa on reilumpi taivutus. Räikkä tai piippuavain ei mahdu konepellin ja palkin väliin.

Helpoin homma olisi nykästä puukkosahalla vastakappale poikki, mutta se ei ole kunnolla näkyvissä.

Jos saan tuon joskus auki, täytyy laittaa jokin hätävaravaijeri, jolla saisi tällaisissa tilanteissa pellin auki.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Sain konepellin auki. Autossa ei ollut puskuria paikallaan, niin sain jäähdyttäjä paketin irrotettua alareunasta ja käännettyä hieman ulommas. Siitä välistä sain käden (paita kainaloon käärittynä ja käsi saippuoituna) tungettua lukkomekanismille.

Tosiaankin mekanismin alareunassa on nuppi, jota pitää kääntää takaa katsottuna oikealle eli eri suuntaan, josta vaijeri tulee. Onnistuisi varmaan pitkällä rengasraudalla alapuolelta kääntämään vapautusvipua, kun nyt tietää rakenteen.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Tässä vielä kuva vara-avaussysteemistä: klik
Vastaa Viestiin