T4 ja Waeco MagicSpeed MS400

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
masaharo
Viestit: 1
Liittynyt: 6.12.2011 0:04
Paikkakunta: Pirkkala

T4 ja Waeco MagicSpeed MS400

Viesti Kirjoittaja masaharo »

Ostin tässä taannoin VW Westfalia 1995 -mallin, joka on 2,4 l DSL T4:n koriin rakennettu. Siinä näyttäisi olevan melko uusi vakionopeudensäädin Waeco MagicSpeed MS400. Säätimen alipaineservon teho ei kuitenkaan ilmeisesti riitä kaasuvivun kääntämiseen. Ajettaessa B-testiä, jossa ohjaimen kiihdytys ja hidastuspainikkeilla testataan alipainesäätimen toimintaa, kuuluu alipaineservosta naksutusta, eli sen venttiilit toimivat. Myös alipaineletku, joka tulee servoon, on alipaineinen sormella kokeiltaessa. Avasin servon ja kokeilin vetää vaijeria käsin. Sen on niin jäykkä, että käsivoimillakin tekee tiukkaa saada se liikkumaan. Jos autan vaijerin toisesta päästä moottorin kaasuttimen vipua toisella kädellä kääntämällä, niin vaijeri liikkuu todella kevyesti. Kaasuttimessa näyttää olevan aika paksu jousi, ja epäilen ettei tämän servon teho riitä kaasuttimen kääntämiseen. Tietääkö joku, onko tällainen mahdollista? Siis että voi olla kaasuttimia, jotka ovat luonnostaan niin jäykkiä, ettei servon teho riitä niiden kääntämiseen? Tai onko joku saanut toimimaan samanlaisen servon T4:n kanssa? Moottoritila on sen verran ahdas, ettei kaasuttimen varteen mahdu kiinnittämään lisävääntövartta, jolla saisi lisää voimaa. Eikä se toimisi muutenkaan, sillä kaapelin liikemäärä on sen verran vähäinen että sitä ei voi oikein pienentää alennusvaihteen kanssa väännön lisäämiseksi.
Vastaa Viestiin