T4 98' 2,4d käynnistysviat
T4 98' 2,4d käynnistysviat
Nyt on jo pakko alkaa hakemaan apua ammattilaisilta eli täältä..
Pari asiaa vikana tuossa Harry Pottrissa.
Ensimmäinen:
Käynnistys kylmänä.. Ei toivoakaan jos ei ole ollut johdon päässä. Sitten lähtee kyllä laakista (tai ennen lähti kts vika 2).
Hehkut tarkistettu=toimii. Startti vaihdettu. Akku vaihdettu. Hehkurele vaihdettu. Mitattu on että hehkurele myös toimii.
Tämä on kuulemma ihan ns tyyppivika tämä käynnistysongelma mutta kukaan ei muista mikä/mitä osa/osia täytyy vaihtaa.
Toinen:
Nyt on tullut ihan viime viikkona alkanut semmoinen vika että aamulla kun alkaa käynnistämään niin se ensin hörähtää mutta sammuu sitten heti jonka jälkeen saa alkaa sahaamaan käytiin.. Sitten kun sitä jokin aikaa hehkuttelee ja käynistelee niin se lopulta lähtee käyntiin joskus voi olla että ei ota kaasua vastaa heti. Jotenkin tuntuu että vika johtuu jotenkin löpön syötöstä. Pääsisikö sieltä aine karkaamaan tankkiin yön aikana..??
En tiedä.. En mikään insinööri ole autoasioissa mutta jotain pientä tullut niidenki kanssa tehtyä.
Tosiaan nämä viat tulevat nyt aamuisin pintaan kun on yön seissyt ja aamulla pitäisi töitä lähtee tekemään. Lähinä tietty tämä toinen vika.. Ensimmäinen vika tulee esille kun ei voi autoa seisottaa kolmea tuntia pitenpään niin voipi olla käynnistysongelmia. Voi olla että lähtee tai ei. Ainakin 4-5 kertaa peräkkäi pitää hehkuttaa niin sitten voi olla toivoa..
Auttakee auttakee..
Pari asiaa vikana tuossa Harry Pottrissa.
Ensimmäinen:
Käynnistys kylmänä.. Ei toivoakaan jos ei ole ollut johdon päässä. Sitten lähtee kyllä laakista (tai ennen lähti kts vika 2).
Hehkut tarkistettu=toimii. Startti vaihdettu. Akku vaihdettu. Hehkurele vaihdettu. Mitattu on että hehkurele myös toimii.
Tämä on kuulemma ihan ns tyyppivika tämä käynnistysongelma mutta kukaan ei muista mikä/mitä osa/osia täytyy vaihtaa.
Toinen:
Nyt on tullut ihan viime viikkona alkanut semmoinen vika että aamulla kun alkaa käynnistämään niin se ensin hörähtää mutta sammuu sitten heti jonka jälkeen saa alkaa sahaamaan käytiin.. Sitten kun sitä jokin aikaa hehkuttelee ja käynistelee niin se lopulta lähtee käyntiin joskus voi olla että ei ota kaasua vastaa heti. Jotenkin tuntuu että vika johtuu jotenkin löpön syötöstä. Pääsisikö sieltä aine karkaamaan tankkiin yön aikana..??
En tiedä.. En mikään insinööri ole autoasioissa mutta jotain pientä tullut niidenki kanssa tehtyä.
Tosiaan nämä viat tulevat nyt aamuisin pintaan kun on yön seissyt ja aamulla pitäisi töitä lähtee tekemään. Lähinä tietty tämä toinen vika.. Ensimmäinen vika tulee esille kun ei voi autoa seisottaa kolmea tuntia pitenpään niin voipi olla käynnistysongelmia. Voi olla että lähtee tai ei. Ainakin 4-5 kertaa peräkkäi pitää hehkuttaa niin sitten voi olla toivoa..
Auttakee auttakee..
Ensimmäinen kunnossa ja toinen se vika ?
Solenoidi pumpussa voi tuota tehdä, tai vetää ilmoja putkista/suodattimelta/tankilta se suurin noiden kuvausten mukaan. Tarkista ilmakuplat pumpulle menevässä putkessa jos on läpinäkyvä tai vaihda se putkenpätkä, koska polttoainesuodatin on vaihdettu?
Vanhat dieselit lähtevät käyntiin jos saavat polttoainetta :)
Solenoidi pumpussa voi tuota tehdä, tai vetää ilmoja putkista/suodattimelta/tankilta se suurin noiden kuvausten mukaan. Tarkista ilmakuplat pumpulle menevässä putkessa jos on läpinäkyvä tai vaihda se putkenpätkä, koska polttoainesuodatin on vaihdettu?
Vanhat dieselit lähtevät käyntiin jos saavat polttoainetta :)
Ensimmäinen vika voisi olla myöhäisellä oleva pumpun ajoitus.
Toinen vika kuulostaa ilmavaivalta. Tarkista kaikki polttoainesuodattimen liitokset sekä suodattimelta pumpulle menevä letku ja paluuletkut. Näkyykö pumpulle menevässä läpinäkyvässä letkussa ilmakuplia?
Toinen vika kuulostaa ilmavaivalta. Tarkista kaikki polttoainesuodattimen liitokset sekä suodattimelta pumpulle menevä letku ja paluuletkut. Näkyykö pumpulle menevässä läpinäkyvässä letkussa ilmakuplia?
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 293129.htm
Lähes sama kaasuakselin tiiviste/holkki tuossa kuvasarjan loppupuolella vaihdetaan, jos et muualta vikaa löydä ? Työnä helpohko, ahtaus vaikeuttaa vaihtoa :)
Lähes sama kaasuakselin tiiviste/holkki tuossa kuvasarjan loppupuolella vaihdetaan, jos et muualta vikaa löydä ? Työnä helpohko, ahtaus vaikeuttaa vaihtoa :)
Re: T4 98' 2,4d käynnistysviat
Vois olla kovasana, että laittaa takaiskuventtiilin polttoainelinjaan. On ollut vw golf 2...aina Toledoon asti. Ajettu riittävästi . Käyntiinlähto parani laakista kun laittoi ko. venttiilin. Maksaa Motonetissä 5-8€. Ei vissiin pääse lappoamaan tankkiinpäin seisoessa, kun paikat on jo vähän ei niin tiiviit.
ps. 500 tkm ajettu 2.5 TDI lähti laakista käyntiin vaikka ei lämmitystä, pakkasta 28 astetta.
ps. 500 tkm ajettu 2.5 TDI lähti laakista käyntiin vaikka ei lämmitystä, pakkasta 28 astetta.