Hevoskärryn veto T5:lla
Hevoskärryn veto T5:lla
Tuli laitettua tuollainen 96kw lastutettu 2005 4motion ja pitäis sillä hevoskoppia välillä vedellä, mietityttää vaan että kärsiikö 5 vaihteella vetää? Lootahan on 6 vaihteinen. Pari kertaa on tullu kärryä vedettyä mutta vaan nelosvaihteella ja tuntuu kone huutavan aikalailla kierrokset muistaakseni n. 2500rpm. koppi painaa tyhjänä 860kg ja yleensä vaan yksi hevonen kyydissä jolloin painoa n. 1400kg.
Re: Hevoskärryn veto T5:lla
Jos manuaali löytyy niin sieltä voinee kaivaa vähän viitettä myös, ainakin vuosituhannen vaihteen Passatin manuaalissa noista on juttua.
Mutta nyrkkisääntönä pitäis kai vähintään ~2000rpm paikkeilla pitää kierrokset, että lootassa on kierroksia ja voitelu pelaa.
Kutosta tuskin kannattaa käyttää oikeastaan missään tilanteessa, paitti ehkä alamäkeen moottorijarruna.
Mutta nyrkkisääntönä pitäis kai vähintään ~2000rpm paikkeilla pitää kierrokset, että lootassa on kierroksia ja voitelu pelaa.
Kutosta tuskin kannattaa käyttää oikeastaan missään tilanteessa, paitti ehkä alamäkeen moottorijarruna.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Hevoskärryn veto T5:lla
manuskaa on tullu selattua mutta eipä siellä mitään juttua ole vaihteista/kierroksista kärryn vedossa. mutta täytynee käyttää tuota 5 vaihdetta vaan kohtuu tasaisella tiellä ja pitää kierrokset 2000rpm päälle.
Re: Hevoskärryn veto T5:lla
kaksoismassa väpättää vaihdekeppiä vitosella. tuntuu kun kädellä vääntää keppiä. nelosella ei väpätä. mutta mulla onkin jo ajettu 589tkm. kerran vaihettu jossain vaiheessa kai. laatikoita on myös hajonnut manuaaleistakin jonkun verran mutta taitaa olla käyttäjissä vika. pitäsköhän joskus vaihtaa öljyt laatikkoon?
Re: Hevoskärryn veto T5:lla
vitosella vedän vaikka olis 2 elukkaa kyydissä, parin tonnin pintaan kun pitää kierrokset säästyy kepittämisen vaivalta. Oli muuten juhlaa kun ekalla reissulla koppi perässä pysty suorittamaan ohituksen pappacorollasta, sivuikkuna täynnä silmälasia ja karvalakkia(sen nyt mitä ehdin vilkasee vauhdin hurmassa). mun 4mot t5:ssa on muuten napista lukkoperä, onkohan kuinka yleinen varuste? auttaa kivasti täällä maaseudun rauhassa.
t5 132kw 4motion
Re: Hevoskärryn veto T5:lla
hyvin vääntää vitosella cruisellakin kun se melkein sata vauhtia. oli itelläkin pakko suoralla suorittaa ohitus 14,5m yhdistelmällä.