VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. *selvitetty*
VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. *selvitetty*
-98 T4 VW Transporter 2.5TDI ACV
Herjannu jo jonku aikaa tuota neulan nousun anturin vikaa.. lähtee käyntiin ja auto toimii muuten normaalisti, mutta hehkutuksen merkkivalo vilkkuu sekä tehot kateissa siten että maltillisella ajolla ei juuri edes huomaa, mutta kun kaasupolkimen painaa vähän yli puolen välin, niin ei tapahdu mitään!
Anturin johdot oli rispaantuneet liittimen läheltä melkein poikki.. korjailin johdot, piippailin ne läpi ja ristiin.
vikakoodi ei poistunut.. räpläsin lisää johtoja, lyhensin ja vedin piuhan yläkautta suorempaa reittiä eculle. Myös ruiskutuspumpun kolminapaisessa johdossa oli jonkin verran rispaantumista ja se liitin tuntu olvena jotenkin huonosti kiinni. Teippailin johdot ja laitoin pari nippusidettä kiristämääm liittimien liitosta.
vikakoodi ei poistunut.. Mittasin oskiloskoopilla anturin pulssit (ennen liitintä, heti liittimen jälkeen ja omatekemän liitoksen jälkeen) Kaikissa kohdissa näytti pulssi olevan samanlainen ja oikean näköinen?
Kattelin sitten autokorjaamon testivehkeillä noita ruiskutusennakon parametrejä -> haluttu ennakko oli jonkin verran ( en muista paljon) mutta toteutunut ennakko oli aina pyöreä nolla!
vikakoodi ei tietenkään edelleenkään ole poistunut.. Veikkaisin nyt kahta vaihtoehtoa. 1) eculta tai sen sisältä on pinni irti/oikosulussa. Ruiskutuspumpussa jotain vikaa. dynaaminen/manuaalinen ennakko??
niin joo, samaa neulanousuvikaa herjaa myös silloin kun liitin on irti sekä silloin kun testasin toisella anturilla??
niin ja sekin vielä että liekö tuolla vaikutusta että toinen testeri sanoo että katkos/- oikosulku plussaan staattiinen ja toinen testeri veikkaa että maattoon?
vikakoodeja on koitettu poistella vag-comilla, boschin vehkeillä yms. oikeilla laitteilla.. ohjelmat meinaavat että on pysyvä/jatkuva vika jota ei voi poistaa.
auttakee!!
Herjannu jo jonku aikaa tuota neulan nousun anturin vikaa.. lähtee käyntiin ja auto toimii muuten normaalisti, mutta hehkutuksen merkkivalo vilkkuu sekä tehot kateissa siten että maltillisella ajolla ei juuri edes huomaa, mutta kun kaasupolkimen painaa vähän yli puolen välin, niin ei tapahdu mitään!
Anturin johdot oli rispaantuneet liittimen läheltä melkein poikki.. korjailin johdot, piippailin ne läpi ja ristiin.
vikakoodi ei poistunut.. räpläsin lisää johtoja, lyhensin ja vedin piuhan yläkautta suorempaa reittiä eculle. Myös ruiskutuspumpun kolminapaisessa johdossa oli jonkin verran rispaantumista ja se liitin tuntu olvena jotenkin huonosti kiinni. Teippailin johdot ja laitoin pari nippusidettä kiristämääm liittimien liitosta.
vikakoodi ei poistunut.. Mittasin oskiloskoopilla anturin pulssit (ennen liitintä, heti liittimen jälkeen ja omatekemän liitoksen jälkeen) Kaikissa kohdissa näytti pulssi olevan samanlainen ja oikean näköinen?
Kattelin sitten autokorjaamon testivehkeillä noita ruiskutusennakon parametrejä -> haluttu ennakko oli jonkin verran ( en muista paljon) mutta toteutunut ennakko oli aina pyöreä nolla!
vikakoodi ei tietenkään edelleenkään ole poistunut.. Veikkaisin nyt kahta vaihtoehtoa. 1) eculta tai sen sisältä on pinni irti/oikosulussa. Ruiskutuspumpussa jotain vikaa. dynaaminen/manuaalinen ennakko??
niin joo, samaa neulanousuvikaa herjaa myös silloin kun liitin on irti sekä silloin kun testasin toisella anturilla??
niin ja sekin vielä että liekö tuolla vaikutusta että toinen testeri sanoo että katkos/- oikosulku plussaan staattiinen ja toinen testeri veikkaa että maattoon?
vikakoodeja on koitettu poistella vag-comilla, boschin vehkeillä yms. oikeilla laitteilla.. ohjelmat meinaavat että on pysyvä/jatkuva vika jota ei voi poistaa.
auttakee!!
Viimeksi muokannut Jrski, 1.4.2012 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
http://translate.googleusercontent.com/ ... pjP7L5Uo7A" onclick="window.open(this.href);return false;
"dynaaminen/manuaalinen ennakko??"
Tuolla ohjeet molempiin, manuaalinen 0,55 ennakko.
"dynaaminen/manuaalinen ennakko??"
Tuolla ohjeet molempiin, manuaalinen 0,55 ennakko.
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
plääh.. pitää palkata tekemään joku tuo homma
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
Jrski kirjoitti:plääh.. pitää palkata tekemään joku tuo homma
tulihan tuota käytettyä nyt tuolla ennakonsäädössä, mutta paskat se mitään auta, kun tuo neulannousun vika ei anna sitä muuttaa vaikka kuinka ruuvaa..
jämähtäny tuo ecu johonki vikatilaan ja ennakko ei muutu. Neulan nousun anturi on edelleenki oikosulussa tai katkoksessa. Ei löydy vikaa vaikka miten päin johtoja pyörittelee ja mittailee. Toinen anturikaan ei auta asiaa.
Tänään taas mittailin ja testailin lisää, niin kummallisesti noihin eculta tuleviin johtoihin tuli jotain jännitettä vaikka se iso kampa oli irti eculta?? vaihteli 0.5 voltista aina johonkin 5-6 volttiin. virta-avaimen asennollakin oli jotain merkitystä.
Syötin myös 12 volttia suoraan sen kamman pinneihin (11-12) jotka menee neula-anturille ja testasin 21watin hehkulla pelaako johdot? -> pelaa
auto pelaa kyllä ihan mallikkaasti n.60% kaasun asentoon asti, mutta sen jälkeen on sama painaa poljin vaikka konehuoneeseen asti, niin mitään ei tapahdu.
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
http://www.ebay.co.uk/itm/vw-volkswagen ... 53ec057b4e" onclick="window.open(this.href);return false;
Toisella pumpulla tai eculla testaa, jos ehjä pumppu ja vaihdat turhaan niin kaupaksi sen ylimääräisen saat
Toisella pumpulla tai eculla testaa, jos ehjä pumppu ja vaihdat turhaan niin kaupaksi sen ylimääräisen saat
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
vika löyty.
paljonkohan kustantaisi ecun ohjelmointi noille nykyisille avaimille??
paljonkohan kustantaisi ecun ohjelmointi noille nykyisille avaimille??
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
Pikasuutarit tekee noihin vanhempiin, niistä hakua käyttäen löytyy paljon !
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
ei ole tallessa noita "uuden"vanhan boksin avaimia, mitä kopioida :/
tässä vielä vähän selvitystä aiheeseen liittyen..
kyseessä oli siis viallinen ecu. Testasin toisella eculla ja testerillä ei neulan nousu vikaa löytynyt/tullut. Oli siinäkin jotain vikoja muistissa, mutta ne sai poistettua. Käynnistyksen esto / moottorin ohjainlaitelukitusta ei tietenkään vikakoodin poistolla lähtenyt.
Tuossa "uudessa" vanhassa olisi valmiiksi jo karalan softat sisässä ;D, mutta pitää vielä aukoa tuo vanha ja nakata vaikka uuniin hetkeksi koko laatikko jos se sillä korjaantuisi.
kohta siis saattais olla myynnissä korjattu ecu tai sitten tuo ohjelmoitu boksi.
tässä vielä vähän selvitystä aiheeseen liittyen..
kyseessä oli siis viallinen ecu. Testasin toisella eculla ja testerillä ei neulan nousu vikaa löytynyt/tullut. Oli siinäkin jotain vikoja muistissa, mutta ne sai poistettua. Käynnistyksen esto / moottorin ohjainlaitelukitusta ei tietenkään vikakoodin poistolla lähtenyt.
Tuossa "uudessa" vanhassa olisi valmiiksi jo karalan softat sisässä ;D, mutta pitää vielä aukoa tuo vanha ja nakata vaikka uuniin hetkeksi koko laatikko jos se sillä korjaantuisi.
kohta siis saattais olla myynnissä korjattu ecu tai sitten tuo ohjelmoitu boksi.
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
"Käynnistyksen esto / moottorin ohjainlaitelukitusta ei tietenkään vikakoodin poistolla lähtenyt."
Entä jos ajat ilman estoa, 12v suoraan otat valoilta solenoidille, sammuu valokatkaisimesta, tai hinaat merkkikorjaamoon ?
Entä jos ajat ilman estoa, 12v suoraan otat valoilta solenoidille, sammuu valokatkaisimesta, tai hinaat merkkikorjaamoon ?
Re: VW2.5TDI neulan nousun vika ei poistu. todellinen ennakk
Joo eipä sitä mittään suutareita tarvittukkaan eikä vw liikkeen koodaamisia..
sopeuttelin ihan ite E-skannerilla "uuden" ecun nykyisille avaimille.
Ennää tarttis säätää ennakko takas kohilleen, kun ihan vikakoodia anto ruiskun aloituksen säädöstä.
btw. ihan mukavasti liikahtaa jo nyt!
sopeuttelin ihan ite E-skannerilla "uuden" ecun nykyisille avaimille.
Ennää tarttis säätää ennakko takas kohilleen, kun ihan vikakoodia anto ruiskun aloituksen säädöstä.
btw. ihan mukavasti liikahtaa jo nyt!