EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Hei, poistin omasta 2006 transporterista EGR venttiilin siten, että irrotin alipaineletkut kalvosylintereiltä ja tulppasin ne sekä sen kaasuläpän lukitsin aukiasentoon. Ajelin reilut 100km sekalaita ajoa eikä laitteisto ontanut mitään herjaa. Onkohan tuosta operaatiosta tunnettujen hyötyjen lisäksi turbolle tai jollekin muulle jotakin haittaa?
Toinen seikka mitä mietin on se että kumminpäin tuo kaasuläpänjälkeinen itse EGR venttiili toimii?
Toinen seikka mitä mietin on se että kumminpäin tuo kaasuläpänjälkeinen itse EGR venttiili toimii?
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Jos tuo portterin egr nyt on yhtään samanlainen kuin noissa 1.9 koneissa niin se "kaasuläppä" ei ole kaasuläppä vaan shut down valve joka sammuttaa koneen jos se ryntää ja se toimii myös kun sammuttaa avaimesta koneen. Se voi ihan hyvin olla käytössä. Egr venttiili ohjaa pakokaasua imusarjaan tyhjäkäynti ja osakierrosalueella typen oxsidien vähentämiseksi. Paras tapa sun tapauksessa olisi tukkia tuo laipalla ja antaa vaikka niiden letkujen olla kiinni. Oliskos sulla heittää kuvaa tuosta koneesi egr venttiilistä? Pitäisi yksi vastaava kapistus tukkia tuossa lähiaikoina. Laippojakin löytyy hyllystä jos tarviit. Tuosta egr:n tukkimisesta ei ole koneelle tai turbolle mitään haittaa.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Joo täytyy asentaa tuo alipaineletku siihen takaisin. Itselleni on laippa jo tulossa, mutta ihan mielenkiinnosta, että paljonko pyydät yhdestä laipasta?
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Vastaavanlainen kone ja auto, mutta malli 2004.
Itse laitoin pakokaasujentakaisinvirtaus putkenpäähän vain rosterilevyn, eikä mitään muuta.
No tietty venakoppatiivistemassaa, mutta thats it.
Eli tuollainen kuin tässä linkissä, mutta itse tein sen piirtämällä alkuperäisestä tiivisteestä
rosterilevyyn, ja sitten peltisaksilla ja poralla vähän askartelua.
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-BLOCK-OFF ... 0761531130" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei näy katsastuksessa tai huollossa. Mikä parasta, avaat muistaakseni kolme pulttia ja takaisin kasaan.
Pysyy putket puhtaana, ja ei tarvitse tehdä tekniikalle mitään. Eli ihan turhaa hifistellä.
Tässä ohje: http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 37313.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uudemmassa saattaa tulla vikakoodia.
EDIT:
Ja vastauksena, ei ole haittaa, vain hyötyä. Koneen jumiutuva egr vena ja imupuoli pysyy puhtaana pakokaasupaskasta.
Ecun optimointi tietenkin parantaisi, mutta ei välttämätön. Tuo kierrätys kun on ihan vain päästöjen vuoksi.
Nykyään ei taida olla moottoria (moottoripyörä tai auto), jossa tuota ei olisi käytetty.
Itse laitoin pakokaasujentakaisinvirtaus putkenpäähän vain rosterilevyn, eikä mitään muuta.
No tietty venakoppatiivistemassaa, mutta thats it.
Eli tuollainen kuin tässä linkissä, mutta itse tein sen piirtämällä alkuperäisestä tiivisteestä
rosterilevyyn, ja sitten peltisaksilla ja poralla vähän askartelua.
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-BLOCK-OFF ... 0761531130" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei näy katsastuksessa tai huollossa. Mikä parasta, avaat muistaakseni kolme pulttia ja takaisin kasaan.
Pysyy putket puhtaana, ja ei tarvitse tehdä tekniikalle mitään. Eli ihan turhaa hifistellä.
Tässä ohje: http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 37313.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uudemmassa saattaa tulla vikakoodia.
EDIT:
Ja vastauksena, ei ole haittaa, vain hyötyä. Koneen jumiutuva egr vena ja imupuoli pysyy puhtaana pakokaasupaskasta.
Ecun optimointi tietenkin parantaisi, mutta ei välttämätön. Tuo kierrätys kun on ihan vain päästöjen vuoksi.
Nykyään ei taida olla moottoria (moottoripyörä tai auto), jossa tuota ei olisi käytetty.
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Jos tuosta tulppauksesta haluaa saada täyden hyödyn irti niin suosittelen irrottamaan myös imusarjan ja putsaamaan öljytöhnäkarstat sieltä pois.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Jos jaksan alkaa tutkimaan noita turbon paineputkien liitoksien kuntoa, niin voishan sinne imusarjaankin samalla kurkata. Onko miten vakavaa jos turbolta lähtevissä paineputien liitoksissa on lievää öljyn tms. jättämää kosteutta liitoksien alapuolella? Vaatiiko imusarjan irroitus keulan purkua?
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Ahtoputkissa kulkeva pienimuotoinen vesiöljyseos on ihan normaalia. Tuosta keulan purusta en osaa sanoa, voi olla aika vaikeessa paikassa pultit jos keula on tiellä. Ajattelin vaan yleisesti ottaen sanoa että imusarja kantsii putsata, jos siihen pääsee jotenkuten käsiksi. T5:sessa en välttämättä lähtis purkamaan, jos vaatii keulan purun.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
vaatii purun. viewtopic.php?f=18&t=10168
Viimeksi muokannut Timos, 16.3.2012 0:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: EGR venttiilin poisto VW Transporter T5 2,5 96kw
Tollasen ohuen perus tulppauslevyn voin vitosella myydä. Lähetys vaikka 2 egee päälle. Paksujakin on ja niihin voin tehdä valmiiksi vaikka lähdot ahto ja pakopaineelle pientä korvausta vastaan jos sellaiset haluaa. Putkiston tekoa varten on kanssa 2.5" ja 3" liitoslaippoja ja tiivisteitä. Myös rosterisia / happosia mutkia, supisteita ja suoraa metritavaraa on "ylimääräisenä". Kerhon kokouksiin / muihin yhteistapahtumiin tavarat kulkeentuu mukana tarvittaessa.
Kesäpirssi GIV -05 ATD