T4 caravellen penkeistä...

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
S12
Viestit: 30
Liittynyt: 3.8.2012 15:40

T4 caravellen penkeistä...

Viesti Kirjoittaja S12 »

Tunnistaisiko kukaan allaolevasta kuvasta 2001 caravellen (pitkä) penkkejä. Haluasin tietää kuinka ne ovat kiinni lattiassa ja voiko toisen penkkirivin (kuvassa oikeassa reunassa) kääntää selkä menosuuntaan?

Kuva
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Re: T4 caravellen penkeistä...

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Eiköhän ne ole ihan pultattu lattiaan, vaikea sanoa saako tuon toisen rivin käännettyä. Ei muuta kuin kokeilemaan :)

Tässäpä kuva/osaluettelo kiinnityspisteistä/osista :roll:

Kuva Kuva Kuva

lienekkö mitään apuja :|
S12
Viestit: 30
Liittynyt: 3.8.2012 15:40

Re: T4 caravellen penkeistä...

Viesti Kirjoittaja S12 »

Kiitos viestistä, mutta en osannut itse ainakaan tulkita noista kuvista/listoista saako 2.rivin penkin käännettyä selkä menosuuntaan. Kuvan autoaan minulla ei ole vaan kyselin penkin siirtoa omistajalta joka ei osannut asiaan vastata.

Joka tapauksessa nuo penkit ovat siis pultattu lattiaan ja niiden pikasiirtely ei kuulosta kätevältä ;) peruskäytössähän nuo penkit ovat tuossa järjestyksessä ok, mutta isommalla porukalla pitemmällä matkalla toinen rivin kääntäminen toisi matkustusmukavuutta.

Onkos jollain tietoa onko noissa kaikissa penkeissä lanneturvavyöt kiinni rungossa, vaikka seinän viereisessä paikassa on kolmipiste vyöpaikat.
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Re: T4 caravellen penkeistä...

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Äkkiseltään kuvan mukaan näyttäisi että takimmaisella penkkirivillä lannevyö keskipaikalla ja normi vyöt reunoilla ja keskipenkkirivillä lannevyö tuossa oven puolella ja normivyö tuolla seinän vierus paikalla.

Tämäkin varmaan kyllä vaikeuttaa tuota penkin suunnan vaihtoa :(

Eli ei varmaan tuommoista "pika"muutosta pysty tekemään eli joutuisi tekemään pysyvän ratkaisun ja muuttamaan nuo vöiden kiinnitykset sen mukaan.
memikpa
Viestit: 11
Liittynyt: 12.4.2012 21:41

Re: T4 caravellen penkeistä...

Viesti Kirjoittaja memikpa »

Mulla on tuollaisilla penkeillä -00 lyhyt. Vasemmassa reunassa normaali turvavyö, keskellä lannevyö ja oikeassa reunassa normaali turvavyö. Oikean reunan turvavyö on liukuoven takana pilarissa kiinni.

Itse aikanaan mietin tuota keskipenkin kääntöä. Kiinnikkeiden puolesta sen kahdenistuttavan olisi voinut kääntää, mutta turvavöiden kanssa olisi tullut ongelmia. Siihen olisi saanut pelkästään yhdelle turvavyön, sen lannevyön. Jos siihen rakentelee toisellekin lannevyön, niin onnistuu, ottamatta kantaa sen enempää sen laillisuuteen tai katsastuskelpoisuuteen. Ne penkit siinä keskellä on pikakiinnikkeillä, lattiaan pultattu sellaiset mulkurat. Mutta sitä oikean puoleista yhden istuttavaa istuinta ei voi kääntää, jos se kahdenistuttava on paikallaan. Sen penkin kinnitys ei ole keskellä penkkiä, eli jos penkki käännetään, sen sijainti siirtyy keskelläpäin. Tämän lisäksi turvavyötä ei ole.
nepela
Viestit: 70
Liittynyt: 4.12.2011 15:57
Paikkakunta: rauma

Re: T4 caravellen penkeistä...

Viesti Kirjoittaja nepela »

Mulla vuoden -98 Caravellessa on just tollaset penkit jotka tosiaan ovat pikalukituksilla sellaisiin lattiassa oleviin nastoihin. Kun muutoskatsastin autoni matkailusellaiseksi niin saadakseni toimivan pöytäryhmän jouduin kääntämään keskipenkin selkä menosuuntaan. Suosiolla jätin keskiriviltä sen yhdenistuttavan pois kun se ei tosiaankaan siihen enää mahdu epäsymmetrisyytensä takia. Turvavyöongelma ratkesi siten että autopurkaamosta lannevyöpaketti joka meni heittämällä pekissä jo valmiina olevaan pultinreikään. Senverran lähellä etu ja keskipenkit nyt ovat toisiaan että niskatukien kanssa on pikku vaikeuksia. Peräosastolle minikeittiö ja tasoksi kääntyvien penkkien selkänojien päälle vanerilevyt. Katsastuksessa ei ollut mitään huomautettavaa ratkaisuista, ainoa miinus että matkustajien lukumäärä pieneni mutta mitä välii kun mukulat on jo maailmalla :)
TT|
Viestit: 19
Liittynyt: 19.6.2011 21:57

Re: T4 caravellen penkeistä...

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mulla on omassa pitkässä juuri samanlainen keskipenkki ja käytetään sitä molemmin päin. Lisäsin penkkiin yhden lannevyön lisää tuota selkämenosuuntaan käyttöä varten. Ja tosiaan pikakiinnityksellä lattiassa, ja lattian "nastat" on pultit.

*edit* katsoin kuvaa ajatuksen kanssa..
http://www.t" onclick="window.open(this.href);return false;ölkkifoorumi.fi sinne ne hyötyajoneuvot menneet on
Vastaa Viestiin