VW T5 - Tee se itse - Suuttimien tiivisteiden vaihto

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
KEY
Viestit: 2
Liittynyt: 29.11.2011 14:40

VW T5 - Tee se itse - Suuttimien tiivisteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja KEY »

Voi olla että tästä on jo topiikki olemassa mutten pika haulla löytänyt suoriltaan vastauksia mutta jos löytyy niin laittakaa linkkiä tai kommenttia tulemaan.

Autossa ( VW T5 -04, AXD 2,5TDI ) matalilla kierroksilla nykimistä ja epätaisainen käynti. Syynä polttoaine järjestelmän vähäiset paineet.. Merkkihuollossa todettiin että tandem pumppu kunnossa joten syynä paineiden alhaisuuteen joko
1.) Suutin tiivisteiden vuotaminen tai 2.) Kannessa halkeama

Aattelin ensin kokeilla tiivisteiden vaihtoa,koska uusi kansi maksaa n.6400e + työt ja samalla rahalla saa jo vähän ajetun vaihtokoneen keulualle hinta n.4000e + työt 2000e..

Kysymys kuuluukin että tarviiko suuttiemien tiivisteiden vaihtoon jotain erikois työkaluja kun haluais kumminkin varmistella ne ensin ennenkuin laittaa palamaan 6-7k euroa koneen vaihtoon.

Suuttimethan on painettuna kiinni metalli liuskalla yhdeltä kulmalta mutta saakohan niitä irti ilman jotain erityistä työkalua jos sattuvat olemaan tiukasti kiinni kannessa?

Kuinkahan venttiili koneiston irroitus ja kiinnitys. Onhohan siellä jotain tiukkoja painojousia tms. joita varten tarvii jonku ihme vääntö raudan?

Sen takia pitää hieman kysellä viisaammilta ennen purkamista kun hallitila on parinsadan kilometrin päässä maaseudulla ja kun sinne lähdet remppaa tekemään niin olisi hyvä olla tietämys siitä että edes teoriassa homma pitäis onnistua ilman suurempia ongelmia.

Viime vuonna vaihtelin hehkutulpat samaiseen autoon joten keulan purkaminen siihen saakka on jo tullut tutuksi..
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Re: VW T5 - Tee se itse - Suuttimien tiivisteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Tuliko tätä vikaa koskaan korjattua?
KEY
Viestit: 2
Liittynyt: 29.11.2011 14:40

Re: VW T5 - Tee se itse - Suuttimien tiivisteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja KEY »

cordo-00 kirjoitti:Tuliko tätä vikaa koskaan korjattua?
Vaihdoin itse tiivisteet jonka jälkeen auto on pelannut aivan loistavasti.. ei nykimistä ja tehot takaisin.. Kannessa ei onneksi ollut tässä yksilössä vikaa..
tomiix
Viestit: 7
Liittynyt: 1.6.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Re: VW T5 - Tee se itse - Suuttimien tiivisteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Nostetaan vanhaa topiccia ylös. Samantyyppistä vikaa ajoittain itselläkin.Tilasin suuttimien tiivisteet, josko vaihtaisi ne, kun ei tiedä milloin vaihdettu. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta ei kestä pitempää ajoa pienillä kierroksilla. Onko kukaan löytänyt maailmalta kuvallisia ohjeita kuinka homma tulisi suorittaa. Vaihtoehtoisesti jos on tietoa mitä hintaluokkaa ovat pajalla ko. hommasta laskuttaneet.
tomiix
Viestit: 7
Liittynyt: 1.6.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Re: VW T5 - Tee se itse - Suuttimien tiivisteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Tiivisteet vaihdettu, yksi o-rengas oli poikki ja kahdesta puuttui pieniä paloja.
Vastaa Viestiin