Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
En ole vielä törmännyt T5 keskusteluihin, joissa olisi kehuttu auton kestäneen moottoriltaan yli 500 tkm tai automaattilaatikon yli 300 tkm. Onko aivan harakiri ajatus laittaa T5, jolla ajettu tuo 500 tkm koneella (ei rempattu) ja laatikolla 300 tkm ilman kallista kone/laatikkoremppaa?
Jos löytyy niin laittakaa lyhyesti paljonko autoillanne (kone/laatikko) on ajettu ilman suurempaa remppaa..kiitos.
Jos löytyy niin laittakaa lyhyesti paljonko autoillanne (kone/laatikko) on ajettu ilman suurempaa remppaa..kiitos.
Re: Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=16 ... 33fe16cbe4" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla sitä myös pohdittu, kannattaako/ostaakko
Tuolla sitä myös pohdittu, kannattaako/ostaakko
Re: Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
Täälä on mittarissa 618tkm, itellä ollut kohta 3v ja 80tkm. Kyllähän toi liikkuu, kun remonteeraa. Tämmänen näppituntuma itellä on, että kytkin menee 400-500tkm välillä, turbo 50-500tkm ja nokat jossain +400tkm. Noi remontit autooni on jo tehty. Tuosta eteenpäin en tiedä, mitä hajoaa. En tiedä, kuinka paljon manuaaliloota kestää...
Nokista ja oikeista öljyistä on ollut täälä jonkinverran puhetta. Itse kiinnittäisin huomiota siihen, että on ajettu oikeilla öljyillä, jos siis kyse vm. 2004-2006 2.5Tdi. Mitä oon kuullut, kaikissa nokkaviallisissa on käytetty jossain vaiheessa väärää öljyä. En tiedä, onko merkitystä, mutta itse uskon. Tosin ei alkaa olemaan jo suht. normaalia, jos nokat menee yli puolimiljoonaa ajetusta, vaikka olisi käytetty oikeaa öljyä.
Yllätyksiä ei tule, jos varautuu tonnien remonttiin joka vuosi. Tämä on ihan kannattavaa, jos hankintahinta on riittävän alhainen. Tosin näyttää T5:sen hinnat laskeneet aika tavalla ja valikoima kasvanut, joten ite kyllä kallistuisin tällä hetkellä alle 200tkm ajettuun (tai ehkäpä toiseen merkkiin ). Kolme vuotta sitten tarjonta oli hieman suppeampi ja vähänajetut bussit maksoi tuplasti omaan ostokseeni verrattuna. Tosin onhan noissa vähemmän ajetuissakin ollut murheita, vetoakseli, ilmastointikompura, turbo...
Nokista ja oikeista öljyistä on ollut täälä jonkinverran puhetta. Itse kiinnittäisin huomiota siihen, että on ajettu oikeilla öljyillä, jos siis kyse vm. 2004-2006 2.5Tdi. Mitä oon kuullut, kaikissa nokkaviallisissa on käytetty jossain vaiheessa väärää öljyä. En tiedä, onko merkitystä, mutta itse uskon. Tosin ei alkaa olemaan jo suht. normaalia, jos nokat menee yli puolimiljoonaa ajetusta, vaikka olisi käytetty oikeaa öljyä.
Yllätyksiä ei tule, jos varautuu tonnien remonttiin joka vuosi. Tämä on ihan kannattavaa, jos hankintahinta on riittävän alhainen. Tosin näyttää T5:sen hinnat laskeneet aika tavalla ja valikoima kasvanut, joten ite kyllä kallistuisin tällä hetkellä alle 200tkm ajettuun (tai ehkäpä toiseen merkkiin ). Kolme vuotta sitten tarjonta oli hieman suppeampi ja vähänajetut bussit maksoi tuplasti omaan ostokseeni verrattuna. Tosin onhan noissa vähemmän ajetuissakin ollut murheita, vetoakseli, ilmastointikompura, turbo...
Re: Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
Kiitokset vastauksista! Harmi sinällänsä, että T4 taitaa olla hiukka kestävämpi mutta T5 ulkonäkö miellyttää enemmän. Pitää harkita myös muita vaihtoehtoja mutta T5 olisi ollut eniten miellyttävä.
Re: Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
Moottori hajosi kun mittarissa oli 553000 km. Automaattilaatikko hajosi kun mittarissa oli 552500km. Molemmat vaihdettu ja taas mennään.
Re: Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
Minulla T5 juuri pajalla, konehuoneen ongelmien takia.. Tarkkaa kuvaa ei ole vielä tullut, että mitä on rikki ja mitä pitää laittaa.. Mitä ilmeisemmin kone väljä. mittarissa 300 000, joten aika heikosti näyttää kone näisssä kestävän.
Itellä on tämä ollut vasta vuoden, tätä ennen kaksi omistajaa, joista jälkimmäinen ajanut 230 000 täydellä VW huoltokirjalla, joten ei se oikea öljy aina ratkaise..
Männät ja renkaat menivät ainakin vaihtoon, mutta auto tosiaan vielä pajalla.. hinta-arvio oli 4500€
Itellä on tämä ollut vasta vuoden, tätä ennen kaksi omistajaa, joista jälkimmäinen ajanut 230 000 täydellä VW huoltokirjalla, joten ei se oikea öljy aina ratkaise..
Männät ja renkaat menivät ainakin vaihtoon, mutta auto tosiaan vielä pajalla.. hinta-arvio oli 4500€
VW T5 -04
Re: Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
Eihän se huoltokirja takaa että oikeat öljyt vai lukeeko siellä käytetty tyyppi. 609tkm mobil 1 shc, tai vastaava 506.01 tyyppi. Kone tikissä, mut alkaa taas turbo piikittää ahtoja. Ei vielä haittaa, mut sit ku haittaa ni tarttee yrittää taas putsata siivet.
Re: Moottoriltaan / aut.laatikoltaan Kestävä T5. Onko niitä?
Itse tuli kesällä ostettua entinen taksi-portteri, kyseessä on -09 mallinen Transporter Carsport (pitkä, keskikorkea) 2.5TDI (BNZ) ja automaatti. Autolla oli ostohetkellä ajettu 510tkm ja ostin sen vaihteistovikaisena (pakilla täristi ja 5->4 vaihto oli terävä). Auton mukana tuli täydellinen huolto ja korjaushistoria taksi-isännältä, sieltä selvisi että noin 220tkm kohdalla oli nokka ja nostajat uusittu. Vaihteistolle ei oltu tehty mitään tuohon reiluun puoleen miljoonaan ja oli kuulemma täristänyt ja paukautellut vaihdoissa viimeisen 150tkm. Ei mielestäni yhtään huonommin jopa epäluotettavana pidetyltä moottori-vaihteistoyhdistelmältä.