Eberi d3wz

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Viestiketju Lukittu
oojee
Viestit: 22
Liittynyt: 16.2.2011 16:51

Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja oojee »

Ei meinaa vanha eberi pysyä tulilla pienellä nopeudella ja isolla nopeudella ei tahdo jaksaa nostaa lämpöjä. Koneen olen huoltanut säännöllisesti. Itse pohdin, että pitäiskö naftaa tulla enemmän? On ihan tehtaan jäljiltä. Eberi on orkkis vm 01. Uskaltaako/kannataako polttoainepumppua mennä rukkaamaan, vai pitäiskö suosista ostaa uus. Olikos se niin, että karaa pidemmäksi niin soppaa tulee enemmän. Laite pelaa muuten todella hyvin. Löytyykö jostain tietoa paljonko naftaa pitäisi tulla?
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja as »

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=76 ... 0407d03931" onclick="window.open(this.href);return false;

Paljon eri vikoja löytyy hakua käyttäen, saab-opel käyttää samaa lämmitintä, omani on tarkka akun/laturin jännitteestä lähtee päälle vasta kun auto on käynnissä, ei hyvä sekään ole ;)
igge
Viestit: 44
Liittynyt: 17.1.2008 13:54

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja igge »

mulla kans tarkka jännitteestä. jos on auton oma sisäpuhallin päällä, niin ei yli 10 asteen pakkasessa käynnisty eberi. Pitää olla akku laturissa kokoajan. Mikä siinä vie virtaa niin paljon? Voiko tunnistusta ohittaa mitenkään? Autossa kummiskin tupla-akut, että käyntiin kyllä saa jos toinen akku menee liian tyhjäksi. Ja mulla juuri tuo otsikon mukainen kapistus.
Tämä on ollut aina tämmönen ja silloinkin kun oli akku uusi.
T4 2.5TDI 75kw
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja Patse »

Mulla ei lähde edes että olis akku laturin perässä, joskus menneinä vuosina kun lohkolämppäri ei toiminu niin piti akun lataaminen ajottaa silleen että akku on latauksessa yön ja hiukan ennen eberin menemistä päälle lataus pois että eberi lähtee tulille.. Tuolloin toi kikka toimi suht varmasti ja töihin pääs yleensä aamulla vaikka oli reilumminkin pakkasta. Tossa omassa ei enää auta edes uudet akut eikä lataamiset, tuntuu että ongelma ei olis akun varauksessa enää mutta voiko se muuallakaan olla.. auton kun laittaa käymään niin eberi toimii lähes poikkeuksetta ja edelleen toimii nätisti vaikka auton sammuttaa.


Mä oon jättäny ton sekundalämmittimen siihen mihin se on lähinnä suunniteltukkin eli en edes yritä käyttää esilämmittimenä kun ei toimi. Lohkiksella esilämmitys ja kovemmilla pakkasilla eberi sitte päälle auton jo käydessä jotta tulee lämpöö hyttiin hiukan nopeemmin.. Vituttaa vaan vedellä johtoo auton nokkaan kun autossa on periaatteessa
toimiva eberikin.. :devil
Transporter 2,5tdi vm99
Patukka80
Viestit: 12
Liittynyt: 15.8.2012 20:04

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja Patukka80 »

Tuota noin, varmaan auttaa ku vaihdat vesipumpun. Itse huomasin myös tuon että on helkutin tarkka jännitteestä että käynnistyy. Mittailin joskus niin hehkutusvaiheessa ei saa jännite tippua mikrosekunniksikaan alle 12v. Vaihdoin uuden akun ja ei oo tarvinnut sen jälkeen laturissa pidellä
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja Patse »

Liekö paha homma toi vesipumpun vaihto? Täytyypi kurkata huomenna tai.., muistaakseni ahdas paikka. Ja mun tuurilla kun vaihdan vesipumpun niin toi keksintö lopettaa sitte muusta syystä toimintansa. ja edelleen toi on pirun tarkka jännitteestä vaikka vika tossa olisikin. siinä ja siinä jaksaako kiinnostaa kun lohkis toimii.. :)

Muoks:
Unohdetaan toi ylläoleva, maksavat nuo vesipumput ihan rahaa vissiin. Ennemmin kysymys että saako tollasen vesipumpun otsikon eberiin jostain järkihinnalla.. :)
Transporter 2,5tdi vm99
oojee
Viestit: 22
Liittynyt: 16.2.2011 16:51

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja oojee »

Oon kans 13vuoden aikana huomannut, että on tarkka jännitteestä. 5 Vuotta sitten asensin ylläpitolaturin ja lohkolämppärin. Laitoin kytkimen väliin. Pelkkä laturi tai molemmat. Tarvii olla kyllä hyvä akku että lähtee näillä keleillä tulille. Tänään kyllä lähti, tosin ilman sisäpuhallusta. Pakkasta -23. Tuolta saab/opel ketjusta taisin löytää vastauksen omaan ongelmaan. Kiitosta vaan linkittäjälle. Tarvii tänään huoltaa toi polttoainelinja ja tarkistaa pa-pumppu. Ei oo tullu mieleen toi polttoainelinja. On tosi pientä pilliä. Voi olla, että on töhnää linjassa ja ei saa tarpeeksi ainetta.
Patukka80
Viestit: 12
Liittynyt: 15.8.2012 20:04

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja Patukka80 »

No ostaa jonkun tarvikemallin vesipumpun ja jos liitin ei passaa niin tekee käypäisen liitoksen. Muistaa vain että on oltava magneettivetoinen
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja Patse »

Mä tonne äsken kaljapäissäni kurkkasin ja en oikeen äkkiseltään hiffannu missä on ton laitteen vesipumppu..? Kun eiks se oo jälkiasennettu kuitenkin? Onks se silti tossa itte eberi-pömpelissä sisällä?? :oops: :lol:
Transporter 2,5tdi vm99
oojee
Viestit: 22
Liittynyt: 16.2.2011 16:51

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja oojee »

Ei oo pömpelissä. On suurinpiirtein lämppärinhanan alapuolella letkuissa. Ehkä piiru oikealle. Näkyy aika hyvin. Oli muuten älytön vaikutus tehoihin, kun putsasin pa-pumpulta pannuun menevän polttoaineletkun. Tehot nousi varmaan puolella. Pa-pumppuun en viitsinyt kajota. Oli sen näköinen, että uus pumppu olisi pitäny olla varalla jos olis koskenu.Tietääkö joku mikä tarkoitus on tuolla toisella sähkösellä vesipumpulla mikä on jäähdyttäjän alapuolella?
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja Patse »

Ok, täytyy kurkata uusiks. Ens viikolla luulis ehtivän kun lomautus jatkuu.. 8)


Ei se toinen pumppu olis sitte jotain sellasta varten jos sammuttaa auton vaikka vauhdikkaan motari ajon jälkeen ilman jälkikäyttöö ? en tiiä..
Transporter 2,5tdi vm99
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja as »

http://vwts.ru/forum/120522.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuollainen jos on niin tasaa niitä lämpöjä kannessa/vesitilassa, kesällä toimiva pumppu, on oma termari letkussa.
oojee
Viestit: 22
Liittynyt: 16.2.2011 16:51

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja oojee »

Juurikin tuo! Taas kysymällä selvisi.
Santtu8
Viestit: 1
Liittynyt: 10.7.2017 16:38
Viesti:

Re: Eberi d3wz

Viesti Kirjoittaja Santtu8 »

Kiitos hyödyllisistä tiedoista!
Oma verkkosivusto - raha247.fi
Viestiketju Lukittu