T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Tuli hankittua otsikon mukainen kulkine ja huomasin että siinä on sähkötoiminen sivuovi, joka nyt ei kuitenkaa pelitä. Tosin en ostaessani sitä tiennyt. Kun oven sulkee manuaalisesti, ovihälytys toimii ja oven loppusulkeminen tapahtuu sähkömoottorilla. Mutta, mutta, tuo avaus ja kiinni laitto ei kuitenkaan onnistu kojelaudan nippeleistä, eikä kahvan nostosta kuten käsittääkseni pitäisi. Mistähän lähden vikaa etsimään?
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Pääsee käsiksi vag.comilla, kannattaa kurkata vikakoodit ensin.
Ovimoottori on oikean kyljen sisällä takana luukunalla, Omasta oli muovinen kulmavaihde hajonnut moottorista (on vieläkin).
Ovimoottori on oikean kyljen sisällä takana luukunalla, Omasta oli muovinen kulmavaihde hajonnut moottorista (on vieläkin).
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Ehkäpä tyhmä kysymys, mutta mikä on vag.com? Tarkentaisitko reimah vielä, missä tarkaan ottaen tuo moottori on, takaoven etupuolella on muoviluukku, ei kait se moottori niin kaukana voi olla? Jos on, niin pitää miettiä miten saan luukun auki, käännettävä muoviklipsu kun näyttää olevan poikki.
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Itse aikanaan valkkasin manuaali ovisen, netissä paljon juttua näistä sähköovista, taitaa ihan tyyppiviaksi asti olla..
Toki tuntuvat jäätyvän ulkopuolelta yli -10 pakkasilla nämäkin.. :/ Sisäpuolelta sentään aukeaa.
Toki tuntuvat jäätyvän ulkopuolelta yli -10 pakkasilla nämäkin.. :/ Sisäpuolelta sentään aukeaa.
Multivan -04 160kW
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Onko minkä vuotinen bussi? Itsellä 04 johanssonin varustelemabussi missä oli sähköinen sivuovi. Muutaman kerranpurin helyt ovesta ja etsin moottoria. SIlloin ovet teki sähköisiksi yksi ainoa firma. Soittelin sinne ja eivät enää varustele, koska alkuperäisiäkin sähköovia tuli 06 sit löysin yhden firman mistä ovimoottoreita sai ja hinta vaatimaton 860euroa. Mulla on sellanen kulmavaihteella oleva moottori joka sijaitsee oikean puolen takaosassa. Sivupahvi pitää purkaa et pääsee käsiksi. Sen pääsee näkemään myös, kun ottaa oikean kyljen irtopellin siitä kiskon päältä pois. Oon tullut tulokseen että en tarvi sähköistä sivuovea rassattuani noin 50tuntia. Mut jos uudempi ja alkuperäinen niin moottoreita löytyy. Mulla muuten on EHJÄ kulmavaihde siihen moottoriin.
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Auto siis vuodelta 2006. Mukavahan olisi että sähköovi toimisi, mutta hyvin tuo näyttää toimivan ihan manuaalisestikkin, loppu sulkemisen tekee sähköisesti mikä hyvä, eli taitaa kuitenkin moottori olla kunnossa? Auto tosiaan ollut mulla vasta viikon, joten oven toiminnasta ei sen enempiä kokemuksia. Hyvin on auennut 20 asteen pakkasessa kun kahvasta vetää ja liukuu nätisti auki. Onko sillä mitään merkitystä, että oven avausnapissa ei ole valoa, onkohan lamppu palanut/nappi ei toimi/joku napannut johdon irti. Ei Riihimäen lähistöllä olisi kaveria, joka pientä korvausta vastaan voisi lukea vikakoodit, Laakkosella kun tunnetusti hinnat kohdallaan, juuri tilasin 3-nappinen kaukosäätöavain ohjelmoituna about 300e, ei harmita ei...
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Ovimoottoro sijaitsee oikean kyljen sisällä suunnilleen siinä kohdassa missä sivuoven takaosa on oven ollessa auki (ainakin omassa carsportissa on verhoilussa luukku mistä moottoriin pääsee käsiksi), sen takaosassa olevan luukun alla on takapuhaltimen moottori. Oven loppusulkeminen tapahtuu mielestäni lukkomoottorilla mikä on ovenkarmissa. vag.com on diagnoosiohjelma jonka saa tilattua ihan normikäyttäjäkin netistä.
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Meidän Transporter on vm. 2004 ja Tamlansin tekemä invataksi ja siinä on tehdastekoinen sähkönen liukuovi. Olen siinä ymmärryksessä, että kaikkiin T5:siin on saanut sähköisen liukuoven VW:n tehtaalta.
Ekassu, jos sähköinen liukuovi toimii käsikäytöllä kevyesti, on moottori tai vaijerit irrotettu. Jos kilkkeet paikallaan, ovi on raskas käyttää käsin, koska ovimoottori pyörii mukana. Veikkaisin, että sähköinen avaus/sulku-mekanismi on takunnut edellisellä omistajalla, joten on napsaissut piuhat auki. Tosiaankin tuo on aika vikaherkkä lisävaruste.
Kojelaudassa pitäisi olla kaksi nappia. Toisella tapahtuu aukaiseminen ja sulkeminen ja toinen ottaa sähköisen toiminnan pois käytöstä. Tarkista ohjekirjasta, että nappi on oikeassa asennossa.
Ekassu, jos sähköinen liukuovi toimii käsikäytöllä kevyesti, on moottori tai vaijerit irrotettu. Jos kilkkeet paikallaan, ovi on raskas käyttää käsin, koska ovimoottori pyörii mukana. Veikkaisin, että sähköinen avaus/sulku-mekanismi on takunnut edellisellä omistajalla, joten on napsaissut piuhat auki. Tosiaankin tuo on aika vikaherkkä lisävaruste.
Kojelaudassa pitäisi olla kaksi nappia. Toisella tapahtuu aukaiseminen ja sulkeminen ja toinen ottaa sähköisen toiminnan pois käytöstä. Tarkista ohjekirjasta, että nappi on oikeassa asennossa.
Re: T5 Transporter bussi, sähköinen sivuovi
Mun carsportis 2nappia niinku cordollaki. Ovi on kevyt jos sähkökäyttö pois päältä. Raskas jos sähköpäällä (jos sähkö ei toimi). Mun pajalla kormus, riksusta n.5-8km saat vikakoodit tulostettuna tarjous 40e. Jos kiinnostaa laita meiliä http://www.timosdesign.com" onclick="window.open(this.href);return false;