T5 -06 bussi, sivulaseille ei tule ilmaa

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
ekassu
Viestit: 38
Liittynyt: 17.9.2007 14:54
Paikkakunta: Riihimäki

T5 -06 bussi, sivulaseille ei tule ilmaa

Viesti Kirjoittaja ekassu »

Transporterin lämmityslaite ei puhalla sivulaseille kuin minimaalisesti, samoin niistä keskisuuttimista. Puhallussuunnan kiertokytkin "muljahtaa" tuon sivulasien puhalluskohdan yli ja vaikka kytkintä pitää paikallaan ei ilmaa tule sivulasien suuttimista. Missä mahtaa olla vika, itse säätimessä vai jossakin kojelaudan alla niissä säätötangoissa. Samoiten kuskin jaloille tulee huomattavasti paremmin lämmintä kuin apparin, tästä vaimo ei tykkää, mua ei haittaa :D Onko raitisilmasuodattimella osansa että ilma ei kulje vai joku säätö pielessä?
ransu t5
Viestit: 19
Liittynyt: 8.5.2012 10:11

Re: T5 -06 bussi, sivulaseille ei tule ilmaa

Viesti Kirjoittaja ransu t5 »

omassa -04 T5 oli vaijeri taipunut mutkalle, eikä liikuttanut ilmanjakoläppää. keskikonsolin kautta pääsin oikomaan vaijerin ja alkoi ilma virtaamaan...
ekassu
Viestit: 38
Liittynyt: 17.9.2007 14:54
Paikkakunta: Riihimäki

Re: T5 -06 bussi, sivulaseille ei tule ilmaa

Viesti Kirjoittaja ekassu »

Valitettavasti vika ei ollut vaijereissa, aivan kunnossa olivat. Vika nähtävästi todennettu jakoboxiin, joka sijaitsee suunnilleen radion kohdalla lähellä tulipeltiä. Vai onko itse säätimen mahdollista olla rikki siten että se "hyppää" keskisuuttimien säätökohdan yli.

Miten ihmeessä tuohon ilmanvaihtoboxiin kojetaulun alla pääsee käsiksi, pitääkö koko kojetaulu purkaa alta pois. Myös vaihteenvalitsimen härpäkkeet ovat tulilinjalla. Mahtaako olla mitään järkeä purkaa puoli autoa, jotta saisi keskisuuttimiin kunnon puhalluksen? Ja raitisilmasuodatinta ei näemmä edellinen omistaja ollut laittanut, joten sen tukkoisuudesta ei johdu puhalluksen tehottumuus.
Vastaa Viestiin