T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

Osaisko joku kertoa, mitenkä saahan tuohon auton alkuperäiseen mankkaan eloa?
Kävi huollossa, ja ottivat akun irti, niin ei sano enää mitään, johdot kun lykkää paikalleen, niin alkaa kyllä se punainen valo vilkkumaan ja cdn ottaa sisään/antaa ulos, ja mitannutkin olen että virrat tulee. PIN koodin sain selviteltyä hirveällä työllä, mutta kun pitäisi se mankka saada siihen tilaan, että voi syöttää sen koodin..

Tietoa mankasta:
blaupunkt gmbh
7 612 002 018
BNO 881
Made in Germany

Radio Navigation
7H0 035 191 B
VWZ1Z7D4009895

Ja Laakkoselle en vie, se on varma..
Netistä löysin tämmöset ohjeet:
Code Entry as Follows:
Switch ON the Ignition (No need to start car)
Switch Radio On - Display Shows
" Please Enter The Unit Code "
Rotate RH Tuning Knob to Select 1st Digit
Press RH Tuning Knob to Enter
Rotate RH Tuning Knob to Select 2nd Digit
Press RH Tuning Knob to Enter
Rotate RH Tuning Knob to Select 3rd Digit
Press RH Tuning Knob to Enter
Rotate RH Tuning Knob to Select 4th Digit
Press RH Tuning Knob to Enter
If the correct code number is now shown
Press " OK " To Enter
Tuosta oikeanpuoleisesta säätö nappulasta sen pitäisi kaiken järjen mukaan lähteä käyntiin, mutta mitään ei tapahdu!? Näyttö pysyy mustana.
Multivan -04 160kW
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Eli radio ei sano mitään, ei tota Please Enter The Unit Code tai sitä SAFE:a?
Oot varmaan virtanäppäimestä koittanu käynnistää?
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

Sami Jalonen kirjoitti:Eli radio ei sano mitään, ei tota Please Enter The Unit Code tai sitä SAFE:a?
Oot varmaan virtanäppäimestä koittanu käynnistää?
Kyllä olen yrittänyt painaa siitä oikeapuoleisesta pyöriteltävästä namiskasta, se käsittääkseni oli virtanappi..(?)
Kun ei ole koskaan tarvinnut painaa sitä :D
Multivan -04 160kW
vhol
Viestit: 57
Liittynyt: 24.9.2008 13:46
Paikkakunta: siilinjärvi

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja vhol »

Mulla multivanissa radion virtanappi on se vasen. Eli se volume.
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

vhol kirjoitti:Mulla multivanissa radion virtanappi on se vasen. Eli se volume.
Ei pysty painamaan sitä minulla :)

Löysin netistä myös tällaisen eilen:
Please note that code entry is only possible with the ignition switched on. If the display continually shows "SAFE" then the unit may be codelocked and will need to be left switched on up for up to two hours to reset before another code entry attempt is possible. If it does not reset after this time, then all of your code entry attempts may have been used up, and the unit will need to be sent to us to be decoded and reset.
Ja näillä ohjeilla pidin virtoja päällä n.6h, eikä tapahtunut siltikään mitään kun yritin pistää mankkaa päälle.

Olen siis mitannut, että tulee jännitteet ja heräte ja käytin vielä 1dinin automankkaa siinä, ja se toimii ok, joten sulakkeet ei tosiaan ole menneet. Plus jos mankkaan alkaa vilkkumaan se punainen valo ja CDn ottaa sisään ja antaa ulos, kysymys kuuluukin, että mitenkä saisin tuon mankan siihen tilaan että voin syöttää sen koodin.

Kaveri etsii vag-comiin piuhaa, jos sieltä saa resetoitua sitä mankkaa tmv.(?) Voiko olla, että esim. koodia ovat yrittäneet siellä huollossa arvuutella? Ja siinä on mennyt arvauskerrat umpeen tmv? Ideoita kenelläkään?
Multivan -04 160kW
T5 AXE
Viestit: 13
Liittynyt: 14.10.2013 21:50

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja T5 AXE »

Mulla on 2003 T5 transporter, jossa on orkkismankkana sama navigaattorin + CD boksin ohjauksen sisältävä pömpeli kuin sullakin. Tosin mun lienee vanhempi koska mulla on osanumerona 7 612 001 507.

Mun mankassani ainakin sähköt lähtee pois/tulee päälle painamalla vasemman reunan volumenappulasta, voisiko sun mankassa olla nappula jäänyt pohjaan tai mennyt rikki? Jotenkin tuntuisi merkilliseltä mikäli siinä virtakatkaisimena toimisi navigaattoria ohjaava oikean laidan nappula, miten sillä voi tehdä esim. paikan syöttämiseen tehtäviä valintoja jos sitä painaessa radio sammuisi?
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

T5 AXE kirjoitti:Mulla on 2003 T5 transporter, jossa on orkkismankkana sama navigaattorin + CD boksin ohjauksen sisältävä pömpeli kuin sullakin. Tosin mun lienee vanhempi koska mulla on osanumerona 7 612 001 507.

Mun mankassani ainakin sähköt lähtee pois/tulee päälle painamalla vasemman reunan volumenappulasta, voisiko sun mankassa olla nappula jäänyt pohjaan tai mennyt rikki? Jotenkin tuntuisi merkilliseltä mikäli siinä virtakatkaisimena toimisi navigaattoria ohjaava oikean laidan nappula, miten sillä voi tehdä esim. paikan syöttämiseen tehtäviä valintoja jos sitä painaessa radio sammuisi?
He hei! Kiitos vinkistä, täytyy huomenna tutkia asiaa.
Vasemman puoleinen volume napin keskiosa nimittäin on varmaan jotenkin pohjassa kun se hieman vinottain.. KIITOS.
Kun ei tosiaan ole manuaalia mankkaan, niin ei tiedä edes mistä lähtee mankka päälle :)
Ja auton omistanut 4 vuotta, eikä ole tarvinnut vielä mankkaa kertaakaan laittaa päälle tai ottaa pois :D
Multivan -04 160kW
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

..Tunnen itseni kyllä HIEMAN palikaksi :D
Jos ei tiedä edes mistä oman auton mankan saa päälle :DD

Edit. Päivitystä vielä, eli tosiaan se nappi on vähä huonossa kunnossa ja siitähän se tosiaan lähtee päälle, mutts sain laitettua. Nyt toimii.
Multivan -04 160kW
T5 AXE
Viestit: 13
Liittynyt: 14.10.2013 21:50

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja T5 AXE »

Hyvä kun heräsi henkiin :)

Se navigaattori on siitä hauska, että mulla ainakin tulee mittariston ajotietokoneeseen isot nuolet (äänen ja mankan näytön lisäksi) komentelemaan miten pitää kääntyillä.

Ostin joku vuosi sitten purkamolta 6 CD levyn vaihtajan tuohon ja ihan mukavasti se on pelannut vaikkei vastaakaan tämän päivän mp3 härvellyksiä
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

T5 AXE kirjoitti:Hyvä kun heräsi henkiin :)

Se navigaattori on siitä hauska, että mulla ainakin tulee mittariston ajotietokoneeseen isot nuolet (äänen ja mankan näytön lisäksi) komentelemaan miten pitää kääntyillä.

Ostin joku vuosi sitten purkamolta 6 CD levyn vaihtajan tuohon ja ihan mukavasti se on pelannut vaikkei vastaakaan tämän päivän mp3 härvellyksiä
Joo, se tosiaan heittää automaattina ne nuolet siihen ajotietokoneeseen kun laittaa opastuksen jonnekkin osoitteeseen, mutta kun painat pitkään ylöspäin sitä oikeanpuoleisen viisarin päästä, mistä sitä ajotietokonetta näppäillään. Pääset valikkoon, josta saat ne pois, eli siihen tavan tilaan mistä näkee kulutuksen ym..
Itse tykkään pitää sitä navia lapissa ajellessa päällä, ilman kohdetta, niin näkee teiden mutkat ja tulevat hyvät ohitus kohdat ym. :) Pitäs boxi hommata tuohon, kun nyt jos on navi cd sisällä, niin ei voi kuunnella kun radiota.. Ja myös katellut ebaystä sopivaa video ja aux johtoa, saisi kännykästä mp3set pyörimään mankkaan, mutta haaveena vain...
Saiskohan tästä johdosta rakennettua sopivan?
http://www.ebay.de/itm/Stecker-Multimed ... 024wt_1161" onclick="window.open(this.href);return false;
Multivan -04 160kW
Avatar
Zeussii
Viestit: 340
Liittynyt: 24.11.2010 19:17
Paikkakunta: Kerava

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Zeussii »

Käsittääkseni tälläsellä : http://www.ebay.de/itm/DMC-USB-Adapter- ... 27d9beb426 pitäs saada mp3 kuulumaan.
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
T5 AXE
Viestit: 13
Liittynyt: 14.10.2013 21:50

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja T5 AXE »

Asu82 kirjoitti: Joo, se tosiaan heittää automaattina ne nuolet siihen ajotietokoneeseen kun laittaa opastuksen jonnekkin osoitteeseen, mutta kun painat pitkään ylöspäin sitä oikeanpuoleisen viisarin päästä, mistä sitä ajotietokonetta näppäillään. Pääset valikkoon, josta saat ne pois, eli siihen tavan tilaan mistä näkee kulutuksen ym..
Itse tykkään pitää sitä navia lapissa ajellessa päällä, ilman kohdetta, niin näkee teiden mutkat ja tulevat hyvät ohitus kohdat ym. :) Pitäs boxi hommata tuohon, kun nyt jos on navi cd sisällä, niin ei voi kuunnella kun radiota.. Ja myös katellut ebaystä sopivaa video ja aux johtoa, saisi kännykästä mp3set pyörimään mankkaan, mutta haaveena vain...
Saiskohan tästä johdosta rakennettua sopivan?
http://www.ebay.de/itm/Stecker-Multimed ... 024wt_1161" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt puolestani mä opin uutta :) En tiennyt että pääsee takaisin ajotietokoneeseen tuolla tavoin mutta näin se vain näyttää olevan :)

Miten näet teiden mutkat/ohituskohdat? Mulla jos on navi päällä (ilman kohdetta), niin näyttää vain radion alareunassa tien/kadun/risteyksen nimen sen mukaan missä sattuu olemaan. Navi on mulla käytännössä aina päällä jos jotain kuuntelen kun CD-boksin kanssa voi pitää navia samalla kun kuuntelee esim. levyä

Mulla on auto Saksasta uitettu ja lukemani korkeajännitys-saksa ei riitä ohjekirjan tulkitsemiseen.
Asu82
Viestit: 134
Liittynyt: 28.5.2012 23:08
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: T5 -04 orkkisradioon eloa!?

Viesti Kirjoittaja Asu82 »

Ihan siitä vain, kun näppää pari kertaa Navi nappulaa niin tulee kartta missä näkyy minne ollaan ajelemassa.
Samoin Saksasta uitettu, ja alkuperäinen kartasto löytyi vain Saksalle, mutta etsivä löytää netistä myös pohjoismaat (tais olla vm.2009 kartat) ja ohjeet polttoon cdlle. :)
Zeussii kirjoitti:Käsittääkseni tälläsellä : http://www.ebay.de/itm/DMC-USB-Adapter- ... 27d9beb426 pitäs saada mp3 kuulumaan.
Köh, vähän suolainen hinta, köh köh..
Multivan -04 160kW
Vastaa Viestiin