trp t5 2.5 128kw vm 07 euro4 nokiarvot.

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

trp t5 2.5 128kw vm 07 euro4 nokiarvot.

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Siis kyseisellä autolla ajettu 208 tkm. Kesällä dpf sisuskalut poistettu ja ecu uudelleen ohjelmoitu ja egr ohjelmallisesti poistettu käytöstä (turbotech karala) ja pakokaasun väliputkikin vielä sokeoitu. Käytössä tosi namu kulutuskin aluksi hieman putosi n 1 ltr satasella ja vääntöä reilusti lisää ja tehoa muutenkin. Nyt käydessä auto tuoksuu aikas rikkaalle ja pölläyttää mustaa mikä normaalikäytössä hiukkasloukun poiston ja ohjelmoinnin jälkeen varmaan suht normii. Nyt autolla leima eessä ja ei mene ns nokitestissä lainkaan alle 2.5 ja jokaisella testaus huudatuksella arvot vaan nousee ja lopuks sininen savukin jo pöllähtää putkesta joka hieman tuoksahtaisi palaneelle öljylle. Olisiko mahdollista turbon akselin öljyvuotoo, joko pakopuolelle ta imupuolelle, öljyä eikä vesiä ei kuluta laisinkaan eikä mitään muitakaan oireita ole ajossa ilmennyt.
Viimeksi muokannut Kleinbus_führer, 25.11.2014 7:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Re: trp t5 2.5 128kw vm 07 nokiarvot.

Viesti Kirjoittaja as »

"Nyt käydessä auto tuoksuu aikas rikkaalle ja pölläyttää mustaa mikä normaalikäytössä hiukkasloukun poiston ja ohjelmoinnin jälkeen varmaan suht normii."

Tuosta aloittaisin päästöjä säätämään, kun ei öljyäkään kuluta ?
elekrikainen
Viestit: 49
Liittynyt: 11.12.2012 22:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: trp t5 2.5 128kw vm 07 nokiarvot.

Viesti Kirjoittaja elekrikainen »

Aloittaisin tutkimalla ahtopuolen liitokset. Mulla samat hoidot tehty koneelle mutta ei pölläyttele. Yhdessä vaiheessa aiemmin oli samanlaista pölläyttelyä joka johtui ahtoputken rikkoutuneesta tiivisteestä ahtolauhduttimen kennon kupeessa. Korjautui välittömästi kun vaihdoin uuden tiivisteen, o-rengas. Jkl:n marmorilla 12,60€. Toivotaan ettei ole turbossa.
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
T5 AXE
Viestit: 13
Liittynyt: 14.10.2013 21:50

Re: trp t5 2.5 128kw vm 07 nokiarvot.

Viesti Kirjoittaja T5 AXE »

Mulla on luultavasti lastu 128 kW vanhemmassa ilman hiukkasloukkua olevassa AXE koneessa.

Koko sen ajan (80 tkm), joka auto on mulla ollut se lykkää mustaa pakoputkesta kakkosella ja kolmosella kaasu pohjassa kiihdyttäessä, muutoin ei pölläyttele.

Jokin aika sitten vaihdettiin pakosarja ja silloin ei huoltoliike huomannut mitään hälyyttävää turbossa vaikka se oli pöydällä.

Eli jonkinlainen pöläyttely pienellä vaihteella tehtävällä täyskaasukiihdytyksellä voi liittyä (ehkä) ohjelmointiinkin?

Edit: Mun autossani nokiarvo on ollut katsastuksissa n. 1,5
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Re: trp t5 2.5 128kw vm 07 nokiarvot.

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Vika löytyi.
Mika Karala, alias turbotech meedio halusi itse saada nähdä ja testata laitteeni.
Piuhat kiinni ja muutamat testi polkaisut ja päälle ihmettelyt. Mutta lähes välittömästi ongelman jäljille päässeenä teki ohjelmaan tiettyjä muutoksia. Noita autoja kuulemma tulee tehtaalta monilla erilaisilla ohjelmaversioilla. Tässä autossani ensimmäinen laatujaan oleva eli puuuttui ecusta vapaa tieto. Ilmeisesti alkupään versioita kun tuolloin 10.11.2006 dbf t oli lähinnä lisävarusteita, 2007 pakollisia dieseleissä. Eli vaikutus oli se että vaihteen ollessa vapaalla antoi heti polkaisussa täydet polttoaine syötöt ja siitä se raju k-arvojen kohoaminen nopeassa lattiaan polkaisussa kuten leimamiehet sen tekee. Nyt on 0.06 k-arvo polkaisussa mutta kaikki muut optimoinnin tehot tallella, suosittelen kyseistä firmaa, ei heti heitetty pyyhettä kehään ku ongelma ilmeni, vaan ongelma etsittiin ja ohjelma korjattiin, ilmeisesti kiinnosti asian selvitys kun itse on ohjelman suunnitellut. Tehtaalla ei kuulemma välitetä viimeistellä näitä pikkupöllähdyksiä kun ne ei näy ja jää hiukkasloukkuun myöhemmin poltettavaksi.



http://www.turbotec.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Vastaa Viestiin