T5 erikoisvika
T5 erikoisvika
Kuka osaa kertoa, mikä mättää?
2,5 4Motion 128 kw.
Vika on alkanut noin puoli vuotta sitten.
alussa oli nokka-akseli anturin vikakoodi *epalooginen*, kuukausia myöhemmin se sammui itsestään.
antureita vaihdettu 2, myös kampianturi. pari viikoa sitten oli anturin signaali kokonaan hukassa. taas uusi anturi
ja testattu johdot (OK). silti signaali hukassa. kierrokset heilu 1000-800 välillä, varsinkin lämpöisellä koneella.
joku sanoi, että koko kone tarttee purkaa, että vika löyty (laakkonen)
toinen heitti arvaukseen, että jakohammaspyörat kulunut (ad)
onko kenellä mitään vastavaa kokemusta, tai tietoa mikä mättää autossa?
2,5 4Motion 128 kw.
Vika on alkanut noin puoli vuotta sitten.
alussa oli nokka-akseli anturin vikakoodi *epalooginen*, kuukausia myöhemmin se sammui itsestään.
antureita vaihdettu 2, myös kampianturi. pari viikoa sitten oli anturin signaali kokonaan hukassa. taas uusi anturi
ja testattu johdot (OK). silti signaali hukassa. kierrokset heilu 1000-800 välillä, varsinkin lämpöisellä koneella.
joku sanoi, että koko kone tarttee purkaa, että vika löyty (laakkonen)
toinen heitti arvaukseen, että jakohammaspyörat kulunut (ad)
onko kenellä mitään vastavaa kokemusta, tai tietoa mikä mättää autossa?
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: T5 erikoisvika
Jos signaali on hukassa niin vika tuskin on mekaaninen että tarttis kone purkaa. Ite epäilisin johtosarjavikaa, niitä on ollut paljon. Siitä vaihteiston etupuolelta/päältä missä menee nippu johtoja.
Kirjotit että johdot on OK, miten ne on tarkastettu?
Kirjotit että johdot on OK, miten ne on tarkastettu?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: T5 erikoisvika
pitää sitten ite niitä johtoja mennä kattomaan, ei kai voi luottaa toisiin.
viikonloppuna on aikaa, katsotaan mita löytyy.
kiitos vinkista
viikonloppuna on aikaa, katsotaan mita löytyy.
kiitos vinkista
Re: T5 erikoisvika
helpompi sanoa, kuin tehdä.
niin pitkälle kun pääsin, ei rikkinäisiä johtoja. oli kyllä homma päästä lähelle.
jäi vielä paljon tarkastamatta, mut veikkaan, että ainakin sieltä ei vikaa löydy, ehkä.
huomasin kyllä, että johdot on kulunut niiden putkien ansiosta. (huomaa putken kuvion johdon kyljessä, tuon johtoputken sisäkuvio siis). voi olla, että jostain on kulunut johto poikki, mut ei päästy niin pitkälle. pitää päästä lämpöisempään paikkaan.
jos ne johtot on kunnossa, niin voiko vika etsii jakohammaspyörien kulumisesta?
hyvää joulun odotusta.
niin pitkälle kun pääsin, ei rikkinäisiä johtoja. oli kyllä homma päästä lähelle.
jäi vielä paljon tarkastamatta, mut veikkaan, että ainakin sieltä ei vikaa löydy, ehkä.
huomasin kyllä, että johdot on kulunut niiden putkien ansiosta. (huomaa putken kuvion johdon kyljessä, tuon johtoputken sisäkuvio siis). voi olla, että jostain on kulunut johto poikki, mut ei päästy niin pitkälle. pitää päästä lämpöisempään paikkaan.
jos ne johtot on kunnossa, niin voiko vika etsii jakohammaspyörien kulumisesta?
hyvää joulun odotusta.
Re: T5 erikoisvika
johdot purettu, jäljitetty akun alla olevaan sähkökeskukseen.
silmällä tarkistettu, mittarilla mitattu. kaikki ok.
kuka vinkkaa seuraavaksi, mikä mättää?
parin viikon kuluttua, tiedän oikean vastauksen.
T. oz
silmällä tarkistettu, mittarilla mitattu. kaikki ok.
kuka vinkkaa seuraavaksi, mikä mättää?
parin viikon kuluttua, tiedän oikean vastauksen.
T. oz
- Kleinbus_führer
- Viestit: 63
- Liittynyt: 4.8.2008 4:00
- Paikkakunta: YLÖJÄRVI
Re: T5 erikoisvika
Muistathan vastata, voi olla kullanarvoista tietosi.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Re: T5 erikoisvika
kyllä ma voin vastaa.
oikeasti meni koko moottori vaihtoon (vesipumpun laakeri hajosi).
koko öljykanava ummessa, myös kaikki laakerit vaihtaa, se on halpaa uusi mylly (498000 ajettu)
korjaus melkein sama hinta.
vaihdoin sen kotona. (moottorin)
nokka-akselin anturia ei tunnistanut silti.
tää oli tää boxi, akun alla. sanoivat, että kosteus.
mut miten kosteus pääse tiivisti suljettun tilaan, missa boxi on vielä erikseen suojattu?
en tajua, miksi laakkosella on kielletty antaa tietoja auton osista, osanumerot.
kun ostan auton laakkoselta, miksi en voi sita oppia tuntemaan, miksi joku saatanan harjoittelija saa sita korjata?
pitäkö minulla vain ajaa ja maksaa, että saisin ajaa?
boxin varaosanumero on 070906016BF. moottorin ohjausyksikkö, siinä oli joku häikkä.
nyt kun olen moottorin vaihtanut, niin tuntuu, kun olisin 17. silloin korjasin ekan moskvichin. (mylly 412)
oikeasti meni koko moottori vaihtoon (vesipumpun laakeri hajosi).
koko öljykanava ummessa, myös kaikki laakerit vaihtaa, se on halpaa uusi mylly (498000 ajettu)
korjaus melkein sama hinta.
vaihdoin sen kotona. (moottorin)
nokka-akselin anturia ei tunnistanut silti.
tää oli tää boxi, akun alla. sanoivat, että kosteus.
mut miten kosteus pääse tiivisti suljettun tilaan, missa boxi on vielä erikseen suojattu?
en tajua, miksi laakkosella on kielletty antaa tietoja auton osista, osanumerot.
kun ostan auton laakkoselta, miksi en voi sita oppia tuntemaan, miksi joku saatanan harjoittelija saa sita korjata?
pitäkö minulla vain ajaa ja maksaa, että saisin ajaa?
boxin varaosanumero on 070906016BF. moottorin ohjausyksikkö, siinä oli joku häikkä.
nyt kun olen moottorin vaihtanut, niin tuntuu, kun olisin 17. silloin korjasin ekan moskvichin. (mylly 412)
Re: T5 erikoisvika
Kävipä ikävästi, mutta tämmöstä tämä on T5:sen kanssa.
Mielenkiinnosta kysyn, että meneekö koko kone solmuun tuon vesipumpun takia?
Mielenkiinnosta kysyn, että meneekö koko kone solmuun tuon vesipumpun takia?
Re: T5 erikoisvika
ei se ihan solmuun mene tai siis menee kun jatkaa tukkoisella sihdillä ajamista.
oli mul sama juttu, (siis vesipumpun laakeri) ennen kun takuu loppui, niin vaihdettiin pumppu.
sit sen laakeri hajos, mootorin vaihto sanoivat laakkosella.
toinen korjaamo hoiti homman 6000 lla.
vaihtoivat kampi/nokka laakerit ja putsasivat öljykanavat. kesti tä mylly vielä vajaa 400000 km.
nyt oli nokan vaihto ja suuttimen remppa jo ovella, niin ajattelin vain, että halvempi hommata uus mylly. kestää toiset 500000km, ehkä
oli mul sama juttu, (siis vesipumpun laakeri) ennen kun takuu loppui, niin vaihdettiin pumppu.
sit sen laakeri hajos, mootorin vaihto sanoivat laakkosella.
toinen korjaamo hoiti homman 6000 lla.
vaihtoivat kampi/nokka laakerit ja putsasivat öljykanavat. kesti tä mylly vielä vajaa 400000 km.
nyt oli nokan vaihto ja suuttimen remppa jo ovella, niin ajattelin vain, että halvempi hommata uus mylly. kestää toiset 500000km, ehkä