Transporter T4 2003 alipaineletku

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
peiza
Viestit: 1
Liittynyt: 18.6.2015 17:13

Transporter T4 2003 alipaineletku

Viesti Kirjoittaja peiza »

Meikäläisen portterissa meinas jarrutehostimesta loppua poweri. Paikansin vikaa yhteen alipaineletkuun/putkeen joka holvas läpi kun puhalsin siihen ja myös imuttelin. Olen epätietoinen että mihin tuo letku menee ohjaamon puolella. Elikkä tämä putki/letku lähtee ennen jarrutehostimeen menevän alipaineletkun välikappaleen (kaksi lähtöä) "kyljestä" ja menee ohjaamonpuolelle. Jarrutehostimesta alkoi löytyä tehoa kun tulppasin tämän ohjaamoon menevän letkun. Olisiko joillakin tietoa asiasta?

Toiseen aiheeseen liittyvää... Olen tutkinut pääni puhki portterin temppuilevaa turboa, mutta nysse toimii :D Kone on 2.5tdi 75kw acv. Ajettu vasta 600tkm. Tuntui siltä ettei tehoja löytyny tarpeeksi ja kun sopivasti vedätti niin turbo meni hätäkäytölle. Kaiken maailman koodinlukijoilla oon käyttänyt mutta kun ammattitaito on loppunut siihen läppärin näyttöön tulevaan koodiin niin se on aina jäänyt sen tarkemmin tutkimatta.
Suositusten perusteella varasin ajan lähiseudun turbontuntijalle. Saatiin tarkempia tietoja ahtopaineista, n75 toiminnasta ja ajettiin arvot ehjällä samanlaisella portterilla. Selvis että minun autosta puuttuu ahtoja aika reilusti ja sen takia meni hätäkäytölle. Voitiin olettaa että jostain se vuotaa. Tehtiin painekoe välijäähdyttimelle ku pukkas välillä kiihdytyksessä lakua putkesta. Välijäähdytin oli ehjä mut vähän falskas yks klemmari. Vaihdoin kaikki klemmarit. Vika ei poistunut niin ajattelin tutkia hukkaporttia lähemmin. Säädin kellon vartta lähemmäs kelloa noin sentin kun oletin että hukkaportti jää lepotilassakin raolleen. Ei ku kasaan ja testiajolle. Sehän peijuuni pelaa taas ja arvot on kohillaan.
Vastaa Viestiin