Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Joneski
Viestit: 2
Liittynyt: 12.8.2015 20:01

Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki

Viesti Kirjoittaja Joneski »

Morjens!
Elikkäs kyseisestä ajoneuvosta napsahti jakopään hihna poikki kesken ajon. Mitä luulette onko moottori paskana? Muuta ääntä en kuullut kuin katkenneen hihnan räpätyksen koteloa vasten. Jos jollain olisi omaa kokemusta niin olisi avuksi, että kannattaisiko kuitenkin vielä vanhaa palvelijaa käyttää korjaamolla.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Re: Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki

Viesti Kirjoittaja as »

Kansia käytettyjäkin löytyy aika hyvin, niin ei mennyt jumiin jos selviät hihnan vaihdolla ?????
jaketech
Viestit: 97
Liittynyt: 21.4.2013 12:48
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki

Viesti Kirjoittaja jaketech »

ei mullakaan kuulut mitää ääntä, nokka poikki ja kansi palasina. tyhjäkäynillä meni. se vaan sammu.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T ;)
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine ;)
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
Joneski
Viestit: 2
Liittynyt: 12.8.2015 20:01

Re: Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki

Viesti Kirjoittaja Joneski »

Nokka-akseli ainakin oli ehyt kun venttiilikoppaa auki käytettiin.
Ari Rantala
Viestit: 114
Liittynyt: 11.1.2015 17:56

Re: Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki

Viesti Kirjoittaja Ari Rantala »

Saman ikäisestä mulla tipahti alahihnapyörä kokonaan kun olin vaihtamassa tehostimen-/jakohihnaa. Unohdin kiristää kunkkupultin ja kombinaatio irtosi kun kone oli käynnissä. Tyhjäkäynnillä tosin. Mitään vaurioita ei tullut ja selvisin tyhmyydestäni hakemalla jaon takaisin kohdalleen ja säätämällä pumpun ajoituksen.
Jos nokka-akseli on ehjä niin parhaassa tapauksessa selviät ajoittamalla em. jutut kohdilleen uuden hihnan kanssa :D
Tuossa 2.4D vanhemmassa moottorissa ei taida männät ja venttiilit kohdata vaikka jako menisikin sekaisin... :roll:
jaketech
Viestit: 97
Liittynyt: 21.4.2013 12:48
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki

Viesti Kirjoittaja jaketech »

Ari Rantala kirjoitti:Saman ikäisestä mulla tipahti alahihnapyörä kokonaan kun olin vaihtamassa tehostimen-/jakohihnaa. Unohdin kiristää kunkkupultin ja kombinaatio irtosi kun kone oli käynnissä. Tyhjäkäynnillä tosin. Mitään vaurioita ei tullut ja selvisin tyhmyydestäni hakemalla jaon takaisin kohdalleen ja säätämällä pumpun ajoituksen.
Jos nokka-akseli on ehjä niin parhaassa tapauksessa selviät ajoittamalla em. jutut kohdilleen uuden hihnan kanssa :D
Tuossa 2.4D vanhemmassa moottorissa ei taida männät ja venttiilit kohdata vaikka jako menisikin sekaisin... :roll:
riippuu mihin kohtaa nokka jää ja kui nopeesti alakerta pysähtyy. tuuri on kohallaan jos ei vena ota mäntiin kiinni koska siellä ei oo ylimäärästä tilaa juuri mitää. kansi on suora ja venat pinnassa, männät reunoilta lohkon pintaan ykk ja keskellä mäntää oon vain monttu.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T ;)
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine ;)
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
Vastaa Viestiin