T5 takapyörien tunnistimet
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11.12.2012 22:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
T5 takapyörien tunnistimet
T5 ilmoittaa että takapyörän pyörimisen anturissa kytkentävika. Koitin jälestää että mihin johto lähtee anturilta niin en pitkälle päässyt kun menee takapyörän peränpuolella pellin sisään. Eli tietääkö joku mihin tuo/nuo johdot lopulta menevät? Jos vaihtais koko piuhan ja vetäis sen ihan toista reittiä. Oletteko mittailleet mitä arvoja näyttää voltit niistä johdoista ja mitä pyörimisanturi näyttää vastukseksi? Olisin kiinnostunut jos jollain on verrannoksi arvoja.
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
Re: T5 takapyörien tunnistimet
noin 5cm kumitulpasta (palkin sisäpuolella) löytyy luultavasti vikaa siellä se hapettuu johtoliitoksesta
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11.12.2012 22:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: T5 takapyörien tunnistimet
kyllä se pitäisi antaa periksi sen verran että pääsee käsiksi mutta on teipattu umpeen niin voi olla että sitä ei huomaa helpost muuten on pakko purkaa sisäpuolelta sisäverhoilun että pääsee stöpselin kii siltä lähtee musta ja Vihreä johto anturiin useasti joutuu vaihtaa vähän pidempi matka johdoista koska ovat niin hapeuttuneet että tina ei tartuu kiinni
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11.12.2012 22:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: T5 takapyörien tunnistimet
Nyt sain mittailtua johtoa. Johtoon tulee 7,2v jännitettä kun autossa virrat päällä. Vanha anturi antoi vastusarvoksi 6,2M ohmia ja tilalle ostamassani uudessa anturissa vastusarvo on 397k ohmia. Nyt tuli sellainenkin epäilys että mitäs jos vanha anturi on rikki ku toi 6,2Mo tuntuu aika suurelta ja tuo uusi anturi on vääränlainen? Tuntuu ettei voisi olla johtovika ku kuitenki jännite tulee. Tässä vaiheessa jo ymmärränkin että olis tietty pitäny mitata vastaavat arvot myös vasemmalta takapyörältä noin vertailun vuoksi. Jee. Eli oletteko muut mittailleet noita arvoja?
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
Re: T5 takapyörien tunnistimet
Ei kyllä varmasti kuulu olla mega ohmeja anturissaelekrikainen kirjoitti:Nyt sain mittailtua johtoa. Johtoon tulee 7,2v jännitettä kun autossa virrat päällä. Vanha anturi antoi vastusarvoksi 6,2M ohmia ja tilalle ostamassani uudessa anturissa vastusarvo on 397k ohmia. Nyt tuli sellainenkin epäilys että mitäs jos vanha anturi on rikki ku toi 6,2Mo tuntuu aika suurelta ja tuo uusi anturi on vääränlainen? Tuntuu ettei voisi olla johtovika ku kuitenki jännite tulee. Tässä vaiheessa jo ymmärränkin että olis tietty pitäny mitata vastaavat arvot myös vasemmalta takapyörältä noin vertailun vuoksi. Jee. Eli oletteko muut mittailleet noita arvoja?
Re: T5 takapyörien tunnistimet
joo kyllä kuulostaa anturi vialta kun on oikealla puolella jos vikaa on vasen taka niin yleinen vika on se johto juttu minkä edellä mainitsin
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11.12.2012 22:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: T5 takapyörien tunnistimet
Nonni. Tänään kävin uuden anturin ja mittailin niin kummatkin vasen ja oikea(uusi) taka-anturi näyttävät 3,3 Mohmia. Vasempaan takatunnistimen johtoon tulee 11,4V ja oikeaan 5,6V. Eli huomisen rojekti on seurata tuota taka-oikean johtoa niin pitkälle että toivottavasti vika löytyy. Ilmeisesti tuo johto voi hapristua niin että päästää vähän jännitettä läpi. Saas nähdä miten paljon pitää purkailla.
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11.12.2012 22:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: T5 takapyörien tunnistimet
Ongelma ratkaistu. Irrotin sisälokarin ja seurasin anturinjohtoa kumitulppaan asti josta johto menee korin sisään. Kumitulppa irti jonka jälkeen oikea takavalo irti. Valon johdon kumitulppa irti ja taskulampun kanssa tiiraamaan. Nykimällä selvisi mikä johto tuolla korin sisällä oli anturille menevä. Vedin anturinjohtoa takavalon reijästä ja sieltä tuli kohta missä johto muuttuu ohuemmasta paksummaksi ja kas tuo muutoskohta olikin hapristunu. Pätkä uutta johtoa väliin ja taas toimii. Jännitettä nyt oikealle anturille 11,2v, vikavalot sammu ja matka jatkuu. Jee!
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.