T4 ongelmaa jäähdytys/kansi?

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
DaMonsta
Viestit: 4
Liittynyt: 19.2.2016 17:45

T4 ongelmaa jäähdytys/kansi?

Viesti Kirjoittaja DaMonsta »

2,5 tdi manuaali -03 transportet T4 carsport 1+8hlö

Jäähdytinjärjestelmän vuotojen takia jouduttu tässä viimesen 4 vuoden aikana monia kertoja letkuja uusimaan tai vaihtamaan pätkiä, mutta nyt talvella meni kiertovesipumppu ja vissiin sen yhteydessä kansipahvi tai ehkä jopa kansi. Ilmenee siten että jäähdytysjärjestelmä kerää paljon painetta. Öljyä ei ainakaan vielä ole nesteen seassa. Pumpun vaidosta meni n 1kk hyvin ilman paineita.

Kysely olisikin että olisiko jollain ACV koneen vakio kantta ylimääräsenä ja ehkä muutakin osaa, kuten vesiputkistoja. Myös kannen vaihdon työntekijää etsitään forssa-karkkila lähistöltä. Muualtakin saa ehdottaa.

Auton kanssa on ollut enemmän ja vähemmän ongelmia ja auto on enemmän ku tärkeä yksinhuoltajalle jolla kaksi kovia kokenutta lasta joten kaikki apu tulee isoon tarpeeseen.

Kiitos jo etukäteen!
gti-perttu
Viestit: 102
Liittynyt: 28.5.2006 20:34
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: T4 ongelmaa jäähdytys/kansi?

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

Tarkoitatko se sähköinen kiertopumppu? Se ei oo mulla toiminu koko sinä aikana (10v) ku mulla on ollu tuo oma portteri. Koskaan ei oo ollu lämpöjen kanssa ongelmia. Olethan tietoinen, että järjestelmässä kuuluu ollakin painetta? Onko kansivika miten todettu?
DaMonsta
Viestit: 4
Liittynyt: 19.2.2016 17:45

Re: T4 ongelmaa jäähdytys/kansi?

Viesti Kirjoittaja DaMonsta »

Se kiertovesipumppu joka on koneen kyljessä apparin renkaan takana. Ja kun se hajosi niin lämmöt alko nousemaan vähän sen jälkeen ku lämmpäristä loppu lämpimän ilman tulo.

Järjestelmässä kuuluukin juu olla painetta, mutta kun nyt on tosissaan nuo letkut saatu aika hyvään kondikseen niin painetta on välillä niin paljon että paisuntasäiliön ylivuotoreiästä tulee paineet pois pakolla ja nesteen kera.

Kansivian on todennut kaksi eri korjaajaa ilman että on kerrottu muuta ku oireet ja ovat saaneet autoa tutkia, toinen on auton kanssa puljannut jo useamman vuoden, korjaillen muita vikoja. Molemmilta diagnoosi on että pakokaasua pääsisi järjestelmään pahvin välistä lisäämään painetta.

Oletamme nyt että auto on siis meille myyty kansivikaisena ja jäädytinjärjestelmän huono kunto (erinäisistä paikoista periksi antaneet putket) on pitänyt aiemmin paineet kurissa.

Jos joku haluaa auttaa asian suhteen tekemään tarkempaa tai toisenlaista diagnoosia niin kaikki apu on edelleenkin tervetullutta. Auto on tällä hetkellä Forssan lähettyvillä ja näillä näkymin odottaa vielä ainakin 2 viikkoa ennen ku pääsee korjaajan luokse.
Vastaa Viestiin