Vw t5 apulaite hihna kysymyksiä?! Auttakaa tietävät!

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Juvdu
Viestit: 9
Liittynyt: 28.10.2016 17:46

Vw t5 apulaite hihna kysymyksiä?! Auttakaa tietävät!

Viesti Kirjoittaja Juvdu »

Onko paikalla vw asiantuntijoita?
Auto transporter t5 2.5 tdi axd neliveto -06 malli 130hp
Olen tilaamassa osia moniurahihnan ja niiden kumikytkinten vaihtoon. Mitä kaikkea tarvin siihen? Ja soppaa hämmentää että auto on ilmastoimaton. Onko hihna erilainen vai miten se vaikuttaa tähän? Ja montako kumikytkintä tarvitsen. Onko t5:ssa vielä erikseen kiristäjät hihnalle ja kannataako ne vaihtaa?
Viimeksi muokannut Juvdu, 28.10.2016 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juvdu
Viestit: 9
Liittynyt: 28.10.2016 17:46

Re: Vw t5 apulaite hihna kysymyksiä?! Auttakaa tietävät!

Viesti Kirjoittaja Juvdu »

Saa neuvoa muutenki jos on jotain mikä minulla on jäämässä pois.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Vw t5 apulaite hihna kysymyksiä?! Auttakaa tietävät!

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Autossas ei oo moniurahihnaa, koska noi kumikytkimet ajaa saman asian.
Laturilla ja kompuralla on omansa, ei oo itelle tullu vastaan vielä ilmastoimatonta, joten siinä ei varmaan ole kun yksi kumikytkin ja vapaakytkin.

Jos kompuraa ei ole, niin helppo homma alapuolelta vaihtaa kytkin laturille. Moottorin etukannake vaan irti, tehostimen pumppu tarvittaessa hellittäen, ja laturi irti.
Juvdu
Viestit: 9
Liittynyt: 28.10.2016 17:46

Re: Vw t5 apulaite hihna kysymyksiä?! Auttakaa tietävät!

Viesti Kirjoittaja Juvdu »

Kiitoksia! ymmärsinkö oikein että jos minulla olis ilmastointi niin autossa olisi moniura hihna?en kyllä käsitä ollenkaan miten tuossa ne apulaitteet toimii. Minua hämmentää se kun moni varaosa pulju tarjoaa hihnaa kun kirjoittaa auton kilven hakuun. Vissin kuitenkin tarvin sen kumikytkimen ja vapaakytkimen?
Onko jotain muuta mitä tarvin siihen remonttiin? Olisi tosi hienoa jos viitsit listata mitä osia siihen tarvii
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Vw t5 apulaite hihna kysymyksiä?! Auttakaa tietävät!

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Olis toinen kumikytkin ja vapaakytkin jos olis ilmastointi. Tehostin saa voimansa ratasjakopäästä, ja jakaa sen sit ilmastoinnin kompuralle. Ylempänä laturi saa pyörimisvoimansa kumikytkimen kautta kanssa. Tästä syystä ei oo moniurahihnaa.

Et oikeastaan muuta tarvi jossei pultteja uusi. Ehkä tehostimen tiivisteen ottaisin varuiksi.
Kato samalla et etukannakkeen kumi ehjä, niitä on menny jonkin verran.

https://www.youtube.com/watch?v=QvQXVgEzUSQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa pientä osviittaa rakenteesta. Laturin alla näkyy toi kompuran kumikytkin, näyttäis olevan uus kun niin kiiltää.
Juvdu
Viestit: 9
Liittynyt: 28.10.2016 17:46

Re: Vw t5 apulaite hihna kysymyksiä?! Auttakaa tietävät!

Viesti Kirjoittaja Juvdu »

Kiitos tästä! Mukava nähdä että näille pakuillekin löytyy keskustelupalsta josta tumpelot saa apua
Vastaa Viestiin