Turboko ?

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
troija
Viestit: 88
Liittynyt: 14.1.2014 19:33

Turboko ?

Viesti Kirjoittaja troija »

Aamulla lähden töihin, ajan 5-20 km. auto saattanut toimia lähtiessä normaalisti (yleensä säksättäen ja kaakit kateissa) vw seisoo sen 5-8 tuntia kotiinpäin ajelu on kuin eri autolla tulisi. moottori kehrää kuin kissa, äänet ja kiihtyvyys erinomaiset. eli seisonnan jälkeen moottori on kylmä että lämmöillä ei ole väliä. turboko noin kiukuttelee? miten sen turbon toimivuuden voi helpoiten testata? ajettu 280tkm.
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Onko se kotona kiinni tolpassa ja töissä ei?

ei se turbovialta ainakaan kuulosta, ennemminkin anturivialta joka sekoittaa ecun laskelmat.
troija
Viestit: 88
Liittynyt: 14.1.2014 19:33

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja troija »

Jultsu kirjoitti:Onko se kotona kiinni tolpassa ja töissä ei?

ei se turbovialta ainakaan kuulosta, ennemminkin anturivialta joka sekoittaa ecun laskelmat.
webasto löytyy autosta..mut sillä ei ole ollut merkitystä lähteekö esilämmitetyllä tai kylmiltään..tuosta ecusta tuli mieleen moottorin ohjelmointi. dpf-partikkeli poistettu mekaanisesti ja moottori softattu dpf-off..jos tuo moottorin ohjelmointi antaa jotain väärää signaalia juurikin tuolle eculle ?
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

ECU on moottorin ohjainlaite. Onhan se mahdollista että sinne on isketty halvin romanialainen bulkkisofta jossa ei oteta huomioon vaihtelevia lämpötila/ilmanpaine/muita eroja joita lämpimissä maissa harvemmin esiintyy. Vikakoodit nyt ekana lukuun VCDS:llä tai jollakin pätevällä korjaamolla joka pääsee kiinni jokaiseen ohjainlaitteeseen autossa.
troija
Viestit: 88
Liittynyt: 14.1.2014 19:33

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja troija »

Jultsu kirjoitti:ECU on moottorin ohjainlaite. Onhan se mahdollista että sinne on isketty halvin romanialainen bulkkisofta jossa ei oteta huomioon vaihtelevia lämpötila/ilmanpaine/muita eroja joita lämpimissä maissa harvemmin esiintyy. Vikakoodit nyt ekana lukuun VCDS:llä tai jollakin pätevällä korjaamolla joka pääsee kiinni jokaiseen ohjainlaitteeseen autossa.
ok. kiitos vastauksista ! kuriiri toi eilen uuden hiukkasloukon ja meinaan vakioida volkkarin takaisin jo pelkästään myyntimielessäkin. pystyykö sen softan purkamaan muu kuin tekijä ?
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Jos siitä on poistettu DPF niin mitä todennäköisimmin myös EGR on poistettu, tosin ehkä vain ohjelmallisesti. Taitaa DPF tukkeutua uudestaan melko nopsaan mikäli EGR:ää ei oteta myös käyttöön uudelleen.

Softan tekijään ottaisin ensimmäisenä yhteyttä ja kysyisin voiko vakio-ohjelman palauttaa, jos se ei onnistu niin jostain netin syövereistä voisi löytää ohjainlaitteen varaosakoodin avulla sen vakio-ohjelman jonka sitten joku harrastaja leiskauttaisi sisään. Esimerkiksi mulla on piuha jolla pitäis tuo temppu onnistua. Vaihtoehto B olis sitten ostaa toinen samanlainen ECU (vakio-ohjelmalla) ja koodauttaa se auton ajonestoon kiinni ja myydä tuo valmiiksi viritetty purkki sitten eteenpäin.
troija
Viestit: 88
Liittynyt: 14.1.2014 19:33

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja troija »

Jultsu kirjoitti:Jos siitä on poistettu DPF niin mitä todennäköisimmin myös EGR on poistettu, tosin ehkä vain ohjelmallisesti. Taitaa DPF tukkeutua uudestaan melko nopsaan mikäli EGR:ää ei oteta myös käyttöön uudelleen.

Softan tekijään ottaisin ensimmäisenä yhteyttä ja kysyisin voiko vakio-ohjelman palauttaa, jos se ei onnistu niin jostain netin syövereistä voisi löytää ohjainlaitteen varaosakoodin avulla sen vakio-ohjelman jonka sitten joku harrastaja leiskauttaisi sisään. Esimerkiksi mulla on piuha jolla pitäis tuo temppu onnistua. Vaihtoehto B olis sitten ostaa toinen samanlainen ECU (vakio-ohjelmalla) ja koodauttaa se auton ajonestoon kiinni ja myydä tuo valmiiksi viritetty purkki sitten eteenpäin.
nou prob...aika tunnettu tekijähän tuon on modannut. lupas ilmatteeks vakioida auton ! egr softissa off ja tulpattu. eli lupas DPF:n laittaa ON ja jättää EGR -OFFille. sekin oli itselle epäselvää että kumpi pitäis tehdä ensin poistaa se dpf-off ja tämän jälkeen asentaa se uus hiukkassuodatin pönttö. kertoi että Auto huomaa tyhjän DPF-pöntön vakio-ohjelmalla luultavasti 20-100km kohdalla. matkaa tuolta ohjelmointi verstaalta asennuspajalle on reilut 30 km. summa summarum. jos vakioinnin jälkeen auto vielä nilkuttaa niin vien sen VW-centeriin-luulis niillä olevan viimeisintä huutoa nuo vikakoodilukijat. täällä muuten Sami neuvoi ja kysyi että onko autoa testattu nimenomaan niin että tuo softaus on poissa pelistä. nythän se selviää
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Meinasiko se softavelho että DPF ei mene heti tukkoon jos EGR on poissa pelistä? Ei mulla omakohtaista kokemusta ole aiheesta, ulkomailla vaan varoittelevat tuosta.

Ei tarvi maksaa marmorilla satasta koodienluvusta ja nollauksesta, joku paikallinen VCDS:n omistava henkilö voi tehdä täysin samat temput murto-osalla tuosta.
troija
Viestit: 88
Liittynyt: 14.1.2014 19:33

Re: Turboko ?

Viesti Kirjoittaja troija »

Jultsu kirjoitti:Meinasiko se softavelho että DPF ei mene heti tukkoon jos EGR on poissa pelistä? Ei mulla omakohtaista kokemusta ole aiheesta, ulkomailla vaan varoittelevat tuosta.

Ei tarvi maksaa marmorilla satasta koodienluvusta ja nollauksesta, joku paikallinen VCDS:n omistava henkilö voi tehdä täysin samat temput murto-osalla tuosta.
täysin en ymmärtänyt tuota ylenpää ? siis kun autolla ajaisin sieltä vakioinnista uuden pöntön vaihtoon niin allahan olis tuon siirtymän ajan se pelkkä tyhjennetty dpf-kuori..väännätkö rautalangasta :)

kukahan täällä Turun seudulla olisi tuo VCDS-henkilö ?
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Vastaa Viestiin