Uusi tulokas tälle foorumille

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
tommikaukua
Viestit: 8
Liittynyt: 7.2.2008 2:39
Paikkakunta: Vantaa

Uusi tulokas tälle foorumille

Viesti Kirjoittaja tommikaukua »

Eli autoina 2x transporter.

1995 2,4 vaikeastihengittävä pitkämalli. Muutoksia joita tehty tähän mennessä:
Vaihdettu caravellen pitkä keula, 17" alut, maalattu sähkönsiniseksi, sisusta rakennettu, plus muut normivarusteet (xenonit, sähkölasit, keskuslukko jne.) autolla ajettu 318tkm.

Ja toinen yksilö:

1997 2,5 tdi pitkällä korilla. Ikkunat ympäriinsä. Muutoksia joita tehty tähän mennessä:
Vaihdettu caravellen pitkä keula, 18" alut, widebody kit asennettu osaksi, maalattu gunmetal sävyllä, edessä angel eysit ja xenonit jne. en ole vielä kerennyt tekemään kaikkia muutoksia, sillä auto on ollut täällä suomessa vasta reilun viikon.
Tällä viikolla pitäisi vielä asentaa keskuslukitus stilettiavaimella, sähkölasit, navigointi ja näyttö, peruutuskamera, lasit tummentaa ja maalata ikkunoitten väliset alueet mustaksi. lisäksi meinasin pianolakata kaikki kojetaulun mustat muoviosat.

Ensi viikon projektina olisi molempien autojen 1+2 penkkien verhoilut. 95 portteriin meinasin musta nahka/sininen alcantara yhdistelmää ja 97 portteriin meinasin vaaleanharmaa nahka/ tummempi harmaa alcantara yhdistelmää ja ehkäpä jotain valkoisia yksityiskohtia. Aika näyttää, että minkälaiset noista jakkaroita sitten tulee.

Laittelen joskus kuvia noista autoista, jahka opettelen käyttämään ensin kameraa.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

No niin, nyt saatiin oikea mies foorumille... :D Ihastelin taannoin tuota sun toista Portteria Nettiautossa. Kerrohan muillekin mitä tuo Caravelle-keulan vaihto vaatii?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
RaimoW
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 19:11
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja RaimoW »

Keula operaation laajuus kiinnostaa täälläkin :?:
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
tommikaukua
Viestit: 8
Liittynyt: 7.2.2008 2:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tommikaukua »

Uuden keulan vaihdossa täytyy vaihtaa osia mm. lokasuojat, konepelti, maski, maskin alapelti, lukkopelti, silmäpellit, puskuripalkki, puskuri ja lisänä vielä kaikki pikkukilkkeet valot vilkut jne. Jos homma tehtäisiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, niin tulisi vielä vaihtaa syylari ja siihen liittävät putket. Itse olen kuitenkin todennut, että vanha syylari on niin helppo sovittaa paikoilleen, että ei kannata paljon uutta lähteä ostamaan.

Huomasin tuossa tämän uusimman keulanvaihdon yhteydessä, että näemmä 96 ja eteenpäin konehuoneen sisäpellit ovat muuttuneet samanlaisiksi, kuin caravelle keulaisissa on, eli ei tarvitse tehdä enää leikkuksia konehuoneen sisäpuolisiin pelteihin.

Voin suositella, että jos joku on tällaiseen projektiin ryhtymässä, niin kannattaa hommata ainakin uudemman mallin puskurin palkki ja silmäpellit (homman voi siis tehdä soveltaen vanhalla palkilla ja vanhoilla silmäpelleillä), tällöin ajansäästö on huomattava. Ensimmäisen keulamuutokseen minulla tuli kaikki osat uutta, mutta nämä muut, joita olen tehnyt olen toteuttanut ne vanhalla palkilla ja silmäpelleillä.

Lokareitten pokkauksissa ei ole eroja, vaikka luin jostain, että olisivat erilaiset. Konepellin saranat sopivat suoraan paikoilleen uuden pellin kanssa, joskin on helpompi, jos muutoksen saa tehtyä vanhan mallin saranoilla, joissa konepellin ylhäälläpitorauta on saranaan integroitu.

Keulamuutoksia jo viisi kappaletta tehneenä olen huomannut, että aikaa menee n.6-12 tuntia peltien paikoilleen sovittamiseen, joskin yksi muutos toteutettiin kerran hyvällä miehityksellä 2,5 tunnissa. Rahaa noihin osiin menee n.1500€ molemmin puolin riippuen siitä, että mistä osat hommaa. Siihen tietty vielä päälle osien maalaukset. Jos tulee vielä kysyttävää, niin vastailen kyllä mielelläni. :D
Vastaa Viestiin