Automaattilootaan huolto? 2.5 TDI -99

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
t1502
Viestit: 10
Liittynyt: 16.2.2008 15:24
Paikkakunta: Vantaa

Automaattilootaan huolto? 2.5 TDI -99

Viesti Kirjoittaja t1502 »

Pihaan eksyi tuollainen -99 mallinen portteri joka on tehnyt elämäntyötään minibussina ja mittariin on kertynyt asialliset 520+tkm :)

Kerran on laatikko vaihdettu uuteen ja nyt ois pieniä merkkejä olemassa huollon tarpeesta. Luistoa on tullut reilusti lisää, vaihdot pääsääntöisesti kuitenkin pehmeitä, turbiinin lukkiutuessa ilmenee tietyllä kuormituksella älytöntä tärinää.

Onko kellään ollut vastaavia oireita? Onko askin vaihto ainoa vaihtoehto vai auttaisiko vielä öljyjen vaihto(ei tietoa koska viimeksi vaihdettu) tai jokin huoltotoimenpide(ammattilaisen toimesta?)?

Tällä askilla kilometrejä on kuitenkin kertynyt vasta n.200t 8)
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Mulla tuohon on vaihdettu 2 kertaa uusi laatikko (mittarissa 402tkm). Nuohan on heikkoja nuo T4:n automaatit. Saksan foorumilta luin että laatikon ohjausboxin uusin softaversio pidentää laatikon käyttöikää. Sen pystyy tarkistamaan VAG-COMilla.

Korjata noita ei kuulemma kannata kun tulee melkein yhtä kalliiksi kuin uuden laitto. Mulla jos tuo laukeaa niin vaihdan sen kyllä manuaaliksi... 8)
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
t1502
Viestit: 10
Liittynyt: 16.2.2008 15:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja t1502 »

"Tonnista voi saada jotain takaisin" oli Powermaticin arvio remontista jos vien itse laatikon irrallaan sinne. Remppaan kuuluu turbiinin vaihto, jonkin venttiilin vaihto, tarkistuksia, säätöjä ja öljyjen sekä suodattimien vaihto. Tämä siis antamieni oireiden perusteella. Turbiini on kuulemma ihan perusvika.

Kestääkö laatikko tämän jälkeen 200tkm? Jos ei, niin voisi automaatti->manuaali konversio kuullostaa houkuttelevalta.
1999 T4 2.5TDI Aut. Matkailuauto 8)
Marko
Viestit: 19
Liittynyt: 8.12.2007 20:26
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja Marko »

No eipä ole paha hinta,jos tuon tonnilla korjaa.

Mulla vanha postiauto,ja olen kyllä varautunut,että 5 tonttuu menee,silloin kun toi hajoaa,mutta onhan sitte taas kiva ajella :D
VW GOLF VARIANT 1.9TDI 4MOTION -00
VW TRANSPORTER 2.5 TDIA -01 (EX.POSTI)
VW POLO CLASSIC SDI -98
MB 250 DA -93
MB E 200 CDIA -01
SAAB 96 v4 -73
Vastaa Viestiin