T4 tontitusta
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
T4 tontitusta
Pitäisi päättää millaisen alustasarjan sitä hommaisi. Onko porukalla kokemusta esim. nettiautossa mainostavan firman seteistä? Kiinnostaisi nähdä miltä näyttää 40mm madallus ja 50-70mm madallus, kuvia jollakin sellaisista?
Törkymatalaa en halua kun käytännöllisyys kärsii, mutta ei millään maasturillakaan viitsi ajella kun ei ole edes syncro.
Törkymatalaa en halua kun käytännöllisyys kärsii, mutta ei millään maasturillakaan viitsi ajella kun ei ole edes syncro.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Sarjasta ei ole jakaa kokemuksia, mutta viime syksynä tilasin Saksasta Formel K -takajouset, jotka madalsivat aika tarkkaan 35 mm. Iskareihin en ole kajonnut.
Etujousista ruuvasin saman verran pois. Koska omani on nimenomaan se maastoversio, en enempää madallusta halunnutkaan.
Etujousista ruuvasin saman verran pois. Koska omani on nimenomaan se maastoversio, en enempää madallusta halunnutkaan.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jeh, sain tänään vasta auton maalarilta. Kaikkea nysväystä ohjelmassa useammallekin illalle. Ehkä alustasarjan asennusta voisi kokeilla jo heti huomenissa. Tuolla brittiforumilla joku kehui asentaneensa madallussetin 20 minuutissa, joten kai tälläinen insinörttikin saa sen yhdessä illassa edes jollekin mallille. Laitetaan kuva kun aika koittaa...
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mullakin muuten näkyi olevan jotkut Formel K takajouset tuolla. Liekö samanlaiset 35mm, täytyy zuumalla onko niissä tarkempia merkintöjä kun saan ne pois. Ei ne ainakaan hirveästi madalla vaikka ei tuo alkuperäinen maasturikaan ole. Tuossa kuva omastani, tämänhetkinen korkeus;lukkari kirjoitti:Sarjasta ei ole jakaa kokemuksia, mutta viime syksynä tilasin Saksasta, jotka madalsivat aika tarkkaan 35 mm. Iskareihin en ole kajonnut.
Kuva otettu pesun jälkeen ennen maalausta.
Nuo jouset olisi muuten ihan pian myynnissä jos jotain kiinnostaa!
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
No niin, nyt olis pari aika huonolaatuista kännykuvaa.
ja takaapäin...
Jotenkin tuntuu ettei tuo ihan 50mm pudonnut. Laatikossa oli mukana TUV paprut joissa luki jotain 35 millistä. Odotin vähän matalampaa, mutta eipä tuossa nyt valittamista ole. Saattaahan se vielä asettua vähän alemmas kun jouset vähän vanhenee ja tottuu painoon. Tälläinen oli suunnilleen tavoitteena.
Uuh jea, ja tusinavanteet rules
Päällä 235/45 17" Goodridet(?) (renkaissa lukee kyllä Bearlake) 97 kantavuudella. Saa nähä miten noi halpakumit kestää, kovasti toiset haukkuu mutta oli joku kehunutkin eräällä forumilla. No, oli ne ainakin halvat. Tuon rengas/vannesetin hinnalla ei olisi saanut merkkirengassarjaakaan vanteista puhumattakaan. Vähän ihmetyttää kun renkaissa lukee M+S, eikö kinkit tajua mitä se tarkoittaa ja ovat sitten lyöneet kaikki mahdolliset merkinnät. Ei niinku kauheasti luottamusta herätä.
ja takaapäin...
Jotenkin tuntuu ettei tuo ihan 50mm pudonnut. Laatikossa oli mukana TUV paprut joissa luki jotain 35 millistä. Odotin vähän matalampaa, mutta eipä tuossa nyt valittamista ole. Saattaahan se vielä asettua vähän alemmas kun jouset vähän vanhenee ja tottuu painoon. Tälläinen oli suunnilleen tavoitteena.
Uuh jea, ja tusinavanteet rules
Päällä 235/45 17" Goodridet(?) (renkaissa lukee kyllä Bearlake) 97 kantavuudella. Saa nähä miten noi halpakumit kestää, kovasti toiset haukkuu mutta oli joku kehunutkin eräällä forumilla. No, oli ne ainakin halvat. Tuon rengas/vannesetin hinnalla ei olisi saanut merkkirengassarjaakaan vanteista puhumattakaan. Vähän ihmetyttää kun renkaissa lukee M+S, eikö kinkit tajua mitä se tarkoittaa ja ovat sitten lyöneet kaikki mahdolliset merkinnät. Ei niinku kauheasti luottamusta herätä.
kivan näköinen vw...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tämä setti on alla.
Ensituntumalta (ajettu n. 15 km) ajettavuudesta ei ole pahaa sanottavaa, edessä on tosin vielä vanhat iskarit. Vähän tuntui kuopat terävämmiltä mutta se johtuu matalammista renkaista.
Ensituntumalta (ajettu n. 15 km) ajettavuudesta ei ole pahaa sanottavaa, edessä on tosin vielä vanhat iskarit. Vähän tuntui kuopat terävämmiltä mutta se johtuu matalammista renkaista.
Ihme homma nuo madallussatsit, vastaavaa lueskellut muualtakin että luvataan joku määrä mutta ei likikään tipu niin paljoa. Hyvältähän tuo silti näyttää, ja tuurilla onkin sama rengas/vannesetti jota ensin itse harkitsin. Nyt alkaa olla jo liiankin monella nuo samat, pakko hankkia itelle jotain muuta... Ja -60mm jouset taakse.
T4 `99
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
Brittiforumit on oikein T4 tiedon aarreaittoja. Sieltä olen ammentanut paljon tietoa. Jotkut kuulemma jättää ne kumilirvakkeet pois sieltä jousen yläpäästä, se auttaa vielä alemmas. Moni 60mm sarjan asentanutkin voihkii kun auto jää odotettua korkeammaksi. Itse asiassa tuo omakin näyttää melkein matalammalta kuin tuo em. linkin 60mm setillä oleva. Olisihan se kivemman näköinen jos olisi vielä vähän matalampi.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ainakaan mulla ei niin tarkkaa kuuloa ole että osaisin sanoa että kuuluuko sieltä mitään ääniä. Tuppaa yleensä olemaan myös jotain romua kyydissä jotka pitävät sen verran ääntä tuolla takana pyöriessään, ettei sieltä yks mahollinen jousen paukkuminen erotu.Kleinbusfahrer kirjoitti:Kuuluuko sieltä jotain ääniä sisälle kun kumin ottaa pois välistä? Siellähän on metalli metallia vasten.
Btw. onkohan kuinka monella portterissa kallistuksenvakain takana? Tuppaavat olemaan suht harvinaisia.
Itsellä oottais tuossa nurkassa paikalleen laittoa kunhan saan auton ensin maalarilta.
vw t4 & w201 2.3-16v
No aika kaukana 50mm:stä...Kleinbusfahrer kirjoitti:No niin, nyt olis pari aika huonolaatuista kännykuvaa.
[
Jotenkin tuntuu ettei tuo ihan 50mm pudonnut. Laatikossa oli mukana TUV paprut joissa luki jotain 35 millistä. Odotin vähän matalampaa, mutta eipä tuossa nyt valittamista ole. Saattaahan se vielä asettua vähän alemmas kun jouset vähän vanhenee ja tottuu painoon.
Tos mun exässä oli -40 vieterit ja se näytti tältä:
http://alien2nrs.com/images/vw_sivusta.jpg
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 28.5.2006 20:34
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla on vielä vakioiskarit edessä kun en ole saanut aikaiseksi vaihtaa niitä madallussetin mukana tulleita iskareita. Säikähdin niin niitä jumissa olleita takaiskarien pultteja että ei ole urheilumieltä ollut vaihtaa eteen niitä iskareita. Aika keinuvaksi muuttui tuo keula kun vielä vähän ruuvailin alas, jotain pitäisi kyllä tehdä kun montun jälken huojuu ylös-alas kuin jousitusviallinen BX sitikka konsanaan.
Katsastuksessa oltiin oikein perinpohjaisia (ikinä ei oo katsastus kestänyt niin kauan, ja vielä pe iltapäivällä!) ja mitattiin madalluskin. Etukaaresta pyörän keskiöön 36,5 cm ja takana 37,5 cm. Tai jostain se juippi tuollaiset mitat otti.
Tuo mulla oleva halpissetti taitaa olla sama mitä on myyty ainakin briteissä Jamex nimellä. Ainakin huolestuttavan paljon muistuttaa samaa settiä... T4 UK forumilla moitittu paljon kyseistä settiä, joillakin on lysähtänyt jousia kasaan jne. Eivät kai kestä kunnon kuormaa. Mulla alkoi tuo toinen jousi pitämään ikävää narinaa. Iskarit ei varmaan ole kovin pitkäikäiset myöskään. No pitäisihän se jo tällä iällä tietää että halpaa ja hyvää ei ole olemassa.
Tuossa vähän parempi kuva vielä katiskasta.
Eli tuossa on alla setti jota kaupattiin -50mm madaltavana mutta TUV papruissa puhutaan -35mm... Alla 17" kiekot 235/45 kinkkikumeilla.
Laittakaahan kuvia omista madalletuista Teenelkuista jatkoksi speksien kanssa niin madallussettien hankintaa suunnitteleva saa vertailla.
Katsastuksessa oltiin oikein perinpohjaisia (ikinä ei oo katsastus kestänyt niin kauan, ja vielä pe iltapäivällä!) ja mitattiin madalluskin. Etukaaresta pyörän keskiöön 36,5 cm ja takana 37,5 cm. Tai jostain se juippi tuollaiset mitat otti.
Tuo mulla oleva halpissetti taitaa olla sama mitä on myyty ainakin briteissä Jamex nimellä. Ainakin huolestuttavan paljon muistuttaa samaa settiä... T4 UK forumilla moitittu paljon kyseistä settiä, joillakin on lysähtänyt jousia kasaan jne. Eivät kai kestä kunnon kuormaa. Mulla alkoi tuo toinen jousi pitämään ikävää narinaa. Iskarit ei varmaan ole kovin pitkäikäiset myöskään. No pitäisihän se jo tällä iällä tietää että halpaa ja hyvää ei ole olemassa.
Tuossa vähän parempi kuva vielä katiskasta.
Eli tuossa on alla setti jota kaupattiin -50mm madaltavana mutta TUV papruissa puhutaan -35mm... Alla 17" kiekot 235/45 kinkkikumeilla.
Laittakaahan kuvia omista madalletuista Teenelkuista jatkoksi speksien kanssa niin madallussettien hankintaa suunnitteleva saa vertailla.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Takana Eibachin -45mm jouset ilman kumilätkiä ja keulaa pudotettu saman verran.
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... G_2478.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... G_2481.jpg
VW 3C passat variant sportline TDi -05
VW Golf 1 cabrio sportline -91
VW T2 westfalia -72
VW 181 -71
VW Golf 1 cabrio sportline -91
VW T2 westfalia -72
VW 181 -71
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 28.5.2006 20:34
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Tuossa tuo mun paku. Keulaa tiputettu n.10cm ja takaa n.50-70mm. Takajouset on snowmanin vanhat, jotka on alkanu jo vähän väsähtää. Korkeus on kyllä kohdallaan!
Tarttis tosiaan eteen jotku jämäkämmät iskarit. On vähän löysä....
Onko kellään kokemuksia jonku toisen pakun takajousien asennuksesta portteriin?? Miten jotku Viton jouset passais??
Tarttis tosiaan eteen jotku jämäkämmät iskarit. On vähän löysä....
Onko kellään kokemuksia jonku toisen pakun takajousien asennuksesta portteriin?? Miten jotku Viton jouset passais??
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Keulan vetelään käytökseen lääkkeitä etsiessä vastaan tuli hintoja:
Koni 280e/pari (König)
KW 226e/pari (Us-Parts)
Sachs 140e/pari (joku suomalainen nettikauppa, en muista juuri nyt)
Bilstein selviää huomenna...
Noista ehkä KW sopisi hinnan puolesta, onko kellään kokemuksia? Konin kauppias jutteli että juurikin tämä vetelyysongelma on historiaa kun vaan punaset laittaa alle, tiedä sitten, myyntipuheita tietysti.
Koni 280e/pari (König)
KW 226e/pari (Us-Parts)
Sachs 140e/pari (joku suomalainen nettikauppa, en muista juuri nyt)
Bilstein selviää huomenna...
Noista ehkä KW sopisi hinnan puolesta, onko kellään kokemuksia? Konin kauppias jutteli että juurikin tämä vetelyysongelma on historiaa kun vaan punaset laittaa alle, tiedä sitten, myyntipuheita tietysti.
T4 `99
Mulla on tuossa porterissa avo:n säädettävät iskarit.
Maksoivat noin vuosi sitten 445e/sarja
Minä olen ollut niihin melko tyytyväinen ainoastaan takaiskarit olisivat voineet olla himpun verran lyhyemmät.
Nuilta iskareita saa varaosavaraston kautta. Mulle tilattiin nuo hieman löysemmällä shimmityksellä, joka osottautui pieneksi virheeksi . Vakio shimmitys olis ollut varmaankin parempi, nyt joutuu pitämään tuota jäykkyys säätöä suht jäykällä.
Maksoivat noin vuosi sitten 445e/sarja
Minä olen ollut niihin melko tyytyväinen ainoastaan takaiskarit olisivat voineet olla himpun verran lyhyemmät.
Nuilta iskareita saa varaosavaraston kautta. Mulle tilattiin nuo hieman löysemmällä shimmityksellä, joka osottautui pieneksi virheeksi . Vakio shimmitys olis ollut varmaankin parempi, nyt joutuu pitämään tuota jäykkyys säätöä suht jäykällä.
Viimeksi muokannut laiska, 10.10.2008 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vw t4 & w201 2.3-16v
Bilstein B6 Sport 224,50e/pari. Tais löytyä voittaja. Miinuspuolena vaan suht pitkä toimitusaika...eipä vaan tullut selvitettyä onko säädettävä...?reds kirjoitti:Keulan vetelään käytökseen lääkkeitä etsiessä vastaan tuli hintoja:
Koni 280e/pari (König)
KW 226e/pari (Us-Parts)
Sachs 140e/pari (joku suomalainen nettikauppa, en muista juuri nyt)
Bilstein selviää huomenna...
Noista ehkä KW sopisi hinnan puolesta, onko kellään kokemuksia? Konin kauppias jutteli että juurikin tämä vetelyysongelma on historiaa kun vaan punaset laittaa alle, tiedä sitten, myyntipuheita tietysti.
T4 `99
Tulihan ne viimein. Takaa lähti jousten alta kumiläpyskät ja keulaa tiputin vielä ~20mm. Alkaa olla ok korkeus. Mieletön humpaaminen keulasta loppui, ja auto menee muutenkin kuin kiskoilla... Mukava ajella kehien ramppeja. Ero ei ole kuitenkaan mieletön, mutta parempi kuitenkin. Bilsteineilla keula kohosi sen pari senttiä, oli ilmeisesti Monroet jo aika loppu. Nyt kun ehtis tuota ulkokuorta fiksaamaan ja sisälokarit eteen niin kehtais kuviakin laittaa näkyviin.
T4 `99