T4 tontitusta

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

T4 tontitusta

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Pitäisi päättää millaisen alustasarjan sitä hommaisi. Onko porukalla kokemusta esim. nettiautossa mainostavan firman seteistä? Kiinnostaisi nähdä miltä näyttää 40mm madallus ja 50-70mm madallus, kuvia jollakin sellaisista?
Törkymatalaa en halua kun käytännöllisyys kärsii, mutta ei millään maasturillakaan viitsi ajella kun ei ole edes syncro.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Jos laadukkaan alustan haluat niin osta Eibachin jouset ja lisäksi jotkut laatuiskarit esim. Bilstein, Koni yms. Itsellä tarkoitus päivittää iskarit kesällä.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Sarjasta ei ole jakaa kokemuksia, mutta viime syksynä tilasin Saksasta Formel K -takajouset, jotka madalsivat aika tarkkaan 35 mm. Iskareihin en ole kajonnut.
Kuva
Etujousista ruuvasin saman verran pois. Koska omani on nimenomaan se maastoversio, en enempää madallusta halunnutkaan.
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Noin 50mm madaltava edukas sarja tilattu. Ei budjetti kestä kalliiden merkkisarjojen hankintaa.
Saas nähdä millainen tulee.
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Kleinbusfahrer kirjoitti:Noin 50mm madaltava edukas sarja tilattu. Ei budjetti kestä kalliiden merkkisarjojen hankintaa.
Saas nähdä millainen tulee.
Kuvia näkyviin jahka saat käsiisi/asennettua!
T4 `99
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Jeh, sain tänään vasta auton maalarilta. Kaikkea nysväystä ohjelmassa useammallekin illalle. Ehkä alustasarjan asennusta voisi kokeilla jo heti huomenissa. Tuolla brittiforumilla joku kehui asentaneensa madallussetin 20 minuutissa, joten kai tälläinen insinörttikin saa sen yhdessä illassa edes jollekin mallille. Laitetaan kuva kun aika koittaa...
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

lukkari kirjoitti:Sarjasta ei ole jakaa kokemuksia, mutta viime syksynä tilasin Saksasta, jotka madalsivat aika tarkkaan 35 mm. Iskareihin en ole kajonnut.
Mullakin muuten näkyi olevan jotkut Formel K takajouset tuolla. Liekö samanlaiset 35mm, täytyy zuumalla onko niissä tarkempia merkintöjä kun saan ne pois. Ei ne ainakaan hirveästi madalla vaikka ei tuo alkuperäinen maasturikaan ole. Tuossa kuva omastani, tämänhetkinen korkeus;

Kuva
Kuva otettu pesun jälkeen ennen maalausta.

Nuo jouset olisi muuten ihan pian myynnissä jos jotain kiinnostaa!
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

No niin, nyt olis pari aika huonolaatuista kännykuvaa.
Kuva

ja takaapäin...
Kuva

Jotenkin tuntuu ettei tuo ihan 50mm pudonnut. Laatikossa oli mukana TUV paprut joissa luki jotain 35 millistä. Odotin vähän matalampaa, mutta eipä tuossa nyt valittamista ole. Saattaahan se vielä asettua vähän alemmas kun jouset vähän vanhenee ja tottuu painoon. Tälläinen oli suunnilleen tavoitteena.

Uuh jea, ja tusinavanteet rules :buttrock
Päällä 235/45 17" Goodridet(?) (renkaissa lukee kyllä Bearlake) 97 kantavuudella. Saa nähä miten noi halpakumit kestää, kovasti toiset haukkuu mutta oli joku kehunutkin eräällä forumilla. No, oli ne ainakin halvat. Tuon rengas/vannesetin hinnalla ei olisi saanut merkkirengassarjaakaan vanteista puhumattakaan. Vähän ihmetyttää kun renkaissa lukee M+S, eikö kinkit tajua mitä se tarkoittaa ja ovat sitten lyöneet kaikki mahdolliset merkinnät. Ei niinku kauheasti luottamusta herätä.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

kivan näköinen vw...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
RaimoW
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 19:11
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja RaimoW »

Mikäs madallussarja tähän tulikaan? Onko minkälainen ajaa? Suositteletko vai säästänkö rahat johonkin parempaan? :lol:
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Tämä setti on alla.
Ensituntumalta (ajettu n. 15 km) ajettavuudesta ei ole pahaa sanottavaa, edessä on tosin vielä vanhat iskarit. Vähän tuntui kuopat terävämmiltä mutta se johtuu matalammista renkaista.
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Ihme homma nuo madallussatsit, vastaavaa lueskellut muualtakin että luvataan joku määrä mutta ei likikään tipu niin paljoa. Hyvältähän tuo silti näyttää, ja tuurilla onkin sama rengas/vannesetti jota ensin itse harkitsin. Nyt alkaa olla jo liiankin monella nuo samat, pakko hankkia itelle jotain muuta... :) Ja -60mm jouset taakse.
T4 `99
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Brittiforumit on oikein T4 tiedon aarreaittoja. Sieltä olen ammentanut paljon tietoa. Jotkut kuulemma jättää ne kumilirvakkeet pois sieltä jousen yläpäästä, se auttaa vielä alemmas. Moni 60mm sarjan asentanutkin voihkii kun auto jää odotettua korkeammaksi. Itse asiassa tuo omakin näyttää melkein matalammalta kuin tuo em. linkin 60mm setillä oleva. Olisihan se kivemman näköinen jos olisi vielä vähän matalampi.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Minkäs verran ootte keulaa ruuvanneet alas päin?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
laiska
Viestit: 18
Liittynyt: 10.2.2008 17:24
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja laiska »

Kleinbusfahrer kirjoitti: Jotkut kuulemma jättää ne kumilirvakkeet pois sieltä jousen yläpäästä
Mulla kans lähti moiset kumit huis v......uun sieltä välistä, silloin kun madallus jousia asentelin. Ei niitä siellä mihinkään tarvita. :)
vw t4 & w201 2.3-16v
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Kuuluuko sieltä jotain ääniä sisälle kun kumin ottaa pois välistä? Siellähän on metalli metallia vasten.

En tiedä paljonko mulla on veivattu keulaa alas, kun edellinen omistaja oli jo vähän ruuvaillut. Taisi puhua jostain ~30 millistä. Itse ajattelin ruuvata vähän lisää vielä.
laiska
Viestit: 18
Liittynyt: 10.2.2008 17:24
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja laiska »

Kleinbusfahrer kirjoitti:Kuuluuko sieltä jotain ääniä sisälle kun kumin ottaa pois välistä? Siellähän on metalli metallia vasten.
Ainakaan mulla ei niin tarkkaa kuuloa ole että osaisin sanoa että kuuluuko sieltä mitään ääniä. Tuppaa yleensä olemaan myös jotain romua kyydissä jotka pitävät sen verran ääntä tuolla takana pyöriessään, ettei sieltä yks mahollinen jousen paukkuminen erotu.

Btw. onkohan kuinka monella portterissa kallistuksenvakain takana? Tuppaavat olemaan suht harvinaisia.
Itsellä oottais tuossa nurkassa paikalleen laittoa kunhan saan auton ensin maalarilta.
vw t4 & w201 2.3-16v
Avatar
juhiss
Viestit: 21
Liittynyt: 15.1.2008 18:29

Viesti Kirjoittaja juhiss »

Kleinbusfahrer kirjoitti:No niin, nyt olis pari aika huonolaatuista kännykuvaa.
[
Jotenkin tuntuu ettei tuo ihan 50mm pudonnut. Laatikossa oli mukana TUV paprut joissa luki jotain 35 millistä. Odotin vähän matalampaa, mutta eipä tuossa nyt valittamista ole. Saattaahan se vielä asettua vähän alemmas kun jouset vähän vanhenee ja tottuu painoon.
No aika kaukana 50mm:stä...

Tos mun exässä oli -40 vieterit ja se näytti tältä:

http://alien2nrs.com/images/vw_sivusta.jpg
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Jep, se 35mm on varmaan lähempänä kun 50mm tuolla setillä. Tai sitten se kumiätylä olisi pitänyt jättää pois.
gti-perttu
Viestit: 102
Liittynyt: 28.5.2006 20:34
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

Ari-Matti Aho kirjoitti:Minkäs verran ootte keulaa ruuvanneet alas päin?
Noin 80-100mm on tiputettu. Onkohan portteriin tarjolla jämäkämpiä iskareita eteen?? Meinaa olla vähän löysä! :D
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

gti-perttu kirjoitti:
Ari-Matti Aho kirjoitti:Minkäs verran ootte keulaa ruuvanneet alas päin?
Noin 80-100mm on tiputettu. Onkohan portteriin tarjolla jämäkämpiä iskareita eteen?? Meinaa olla vähän löysä! :D
Sama vika rahikaisella. Sachs HD kaasuiskareita olen ite katsellu...muita vaihtoehtoja?
T4 `99
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Mulla on vielä vakioiskarit edessä kun en ole saanut aikaiseksi vaihtaa niitä madallussetin mukana tulleita iskareita. Säikähdin niin niitä jumissa olleita takaiskarien pultteja että ei ole urheilumieltä ollut vaihtaa eteen niitä iskareita. Aika keinuvaksi muuttui tuo keula kun vielä vähän ruuvailin alas, jotain pitäisi kyllä tehdä kun montun jälken huojuu ylös-alas kuin jousitusviallinen BX sitikka konsanaan.

Katsastuksessa oltiin oikein perinpohjaisia (ikinä ei oo katsastus kestänyt niin kauan, ja vielä pe iltapäivällä!) ja mitattiin madalluskin. Etukaaresta pyörän keskiöön 36,5 cm ja takana 37,5 cm. Tai jostain se juippi tuollaiset mitat otti.

Tuo mulla oleva halpissetti taitaa olla sama mitä on myyty ainakin briteissä Jamex nimellä. Ainakin huolestuttavan paljon muistuttaa samaa settiä... T4 UK forumilla moitittu paljon kyseistä settiä, joillakin on lysähtänyt jousia kasaan jne. Eivät kai kestä kunnon kuormaa. Mulla alkoi tuo toinen jousi pitämään ikävää narinaa. Iskarit ei varmaan ole kovin pitkäikäiset myöskään. No pitäisihän se jo tällä iällä tietää että halpaa ja hyvää ei ole olemassa.

Tuossa vähän parempi kuva vielä katiskasta.
Kuva
Eli tuossa on alla setti jota kaupattiin -50mm madaltavana mutta TUV papruissa puhutaan -35mm... Alla 17" kiekot 235/45 kinkkikumeilla.

Laittakaahan kuvia omista madalletuista Teenelkuista jatkoksi speksien kanssa niin madallussettien hankintaa suunnitteleva saa vertailla.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Kuva

Mulla siis Eibachin -45mm jouset takana ja edestä ruuvattu alas about saman verran.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
SnowMan
Viestit: 59
Liittynyt: 18.1.2008 15:34
Paikkakunta: Gambsheim, ranska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SnowMan »

Kuva

Takana Eibachin -45mm jouset ilman kumilätkiä ja keulaa pudotettu saman verran.
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... G_2478.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... G_2481.jpg
VW 3C passat variant sportline TDi -05
VW Golf 1 cabrio sportline -91
VW T2 westfalia -72
VW 181 -71
gti-perttu
Viestit: 102
Liittynyt: 28.5.2006 20:34
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

Tuossa tuo mun paku. Keulaa tiputettu n.10cm ja takaa n.50-70mm. Takajouset on snowmanin vanhat, jotka on alkanu jo vähän väsähtää. Korkeus on kyllä kohdallaan! :)

Kuva

Tarttis tosiaan eteen jotku jämäkämmät iskarit. On vähän löysä.... :roll:
Onko kellään kokemuksia jonku toisen pakun takajousien asennuksesta portteriin?? Miten jotku Viton jouset passais??
laiska
Viestit: 18
Liittynyt: 10.2.2008 17:24
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja laiska »

Tuossapa muutama kuva portterista madallettuna
Kuva
Kuva

Taakse täytyi heittää se jousen yläkumi takaisin paikoilleen, kun noita vanteita keväällä alle sovitteli
Takajousina tuossa on h&r ja vanteet ovat 9x18 et30 päällä 245/45 kumit.
vw t4 & w201 2.3-16v
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

ot: mistä tuo korisarja on peräisin ja paljonko maksoi?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
laiska
Viestit: 18
Liittynyt: 10.2.2008 17:24
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja laiska »

rsl-motorsportin valmistetta ja ht-tunen toimittama hinnan saat selville tuolta kysymällä
tuosta puuttuu vielä takaluukun palaset joita en ole vielä joutanut asentamaan.
vw t4 & w201 2.3-16v
arzi
Viestit: 11
Liittynyt: 13.9.2008 16:34

Viesti Kirjoittaja arzi »

laiska kirjoitti:rsl-motorsportin valmistetta ja ht-tunen toimittama hinnan saat selville tuolta kysymällä
tuosta puuttuu vielä takaluukun palaset joita en ole vielä joutanut asentamaan.
Ihan helvatan hieno korisarja 8)
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Keulan vetelään käytökseen lääkkeitä etsiessä vastaan tuli hintoja:

Koni 280e/pari (König)
KW 226e/pari (Us-Parts)
Sachs 140e/pari (joku suomalainen nettikauppa, en muista juuri nyt)
Bilstein selviää huomenna...

Noista ehkä KW sopisi hinnan puolesta, onko kellään kokemuksia? Konin kauppias jutteli että juurikin tämä vetelyysongelma on historiaa kun vaan punaset laittaa alle, tiedä sitten, myyntipuheita tietysti.
T4 `99
-JPO-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.9.2008 11:47
Paikkakunta: Karkkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPO- »

Mulla on punaiset Konit omassani alla, edessä jäykimmälle säädettyinä.
Ihan olen tyytyväinen ollut, toki ne pohjaanlyönti kumitkin on aika lähellä
että niihin se vetelyys sit loppuu..
Jouset on HR:n -40mm...
T4 Syncro
laiska
Viestit: 18
Liittynyt: 10.2.2008 17:24
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja laiska »

Mulla on tuossa porterissa avo:n säädettävät iskarit.
Maksoivat noin vuosi sitten 445e/sarja
Minä olen ollut niihin melko tyytyväinen ainoastaan takaiskarit olisivat voineet olla himpun verran lyhyemmät.
Nuilta iskareita saa varaosavaraston kautta. Mulle tilattiin nuo hieman löysemmällä shimmityksellä, joka osottautui pieneksi virheeksi :oops: . Vakio shimmitys olis ollut varmaankin parempi, nyt joutuu pitämään tuota jäykkyys säätöä suht jäykällä. :x
Viimeksi muokannut laiska, 10.10.2008 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vw t4 & w201 2.3-16v
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

reds kirjoitti:Keulan vetelään käytökseen lääkkeitä etsiessä vastaan tuli hintoja:

Koni 280e/pari (König)
KW 226e/pari (Us-Parts)
Sachs 140e/pari (joku suomalainen nettikauppa, en muista juuri nyt)
Bilstein selviää huomenna...

Noista ehkä KW sopisi hinnan puolesta, onko kellään kokemuksia? Konin kauppias jutteli että juurikin tämä vetelyysongelma on historiaa kun vaan punaset laittaa alle, tiedä sitten, myyntipuheita tietysti.
Bilstein B6 Sport 224,50e/pari. Tais löytyä voittaja. Miinuspuolena vaan suht pitkä toimitusaika...eipä vaan tullut selvitettyä onko säädettävä...?
T4 `99
laiska
Viestit: 18
Liittynyt: 10.2.2008 17:24
Paikkakunta: pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja laiska »

Eipä nuissa bilsteineissä ole säätömahdollisuutta, mutta ovat varmasti laadukkaat iskarit.
Nuo b6 ovat vakio mittaset iskarit. B8 olisivat lyhennetyllä ulosjoustolla mutta niitä ei taida olla saatavana t4.
vw t4 & w201 2.3-16v
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Bilsteinit tulossa, saas nähdä paraneeko tuo huojunta ja pääseekö tiputtamaan keulaa vielä pari senttiä...takajousten alta lähtee kumilärpykät samalla...
T4 `99
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Tulihan ne viimein. Takaa lähti jousten alta kumiläpyskät ja keulaa tiputin vielä ~20mm. Alkaa olla ok korkeus. Mieletön humpaaminen keulasta loppui, ja auto menee muutenkin kuin kiskoilla... :wink: Mukava ajella kehien ramppeja. Ero ei ole kuitenkaan mieletön, mutta parempi kuitenkin. Bilsteineilla keula kohosi sen pari senttiä, oli ilmeisesti Monroet jo aika loppu. Nyt kun ehtis tuota ulkokuorta fiksaamaan ja sisälokarit eteen niin kehtais kuviakin laittaa näkyviin.
T4 `99
Vastaa Viestiin