2.5i kysymyksiä

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

2.5i kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Minulla on 2.5i bensakoneella tuo T4.
Olisiko jollain aavistusta mikä aiheuttaa joskus esim. motaria n. 100-110 kmh/h tasakaasulla ajaessa yhtäkkiä nykäisyn tai ihmeellistä pätkimistä / kakomista? Se menee ohi kun keventää kaasua. Itse olen miettinyt että kyseessä voisi olla joku kaasuläpän asentoanturi tai joku vastaava juttu. Vikaa ei ilmene kovin usein, ja tuntuu että se tapahtuu aina tuollaisessa reippaassa matkavauhdissa ja pitempään tasakaasulla ajaessa. Mitäs ne viallisen ilmamassamittarin oireet on?

Toinen juttu on runsaahko öljynkulutus. Nyt olen käyttänyt Teboilin Gold S 5W-40 öljyjä. Onkohan liian lirua tuo öljy vanhaan koneeseen, ajettu on 270 tkm. Forte käsittelyäkin olen harkinnut kun kuulemma joillakin on öljynkulutus vähentynyt sen myötä. Kannattaakohan tuohon rahaa tuhlata, aika arvokasta ainettahan se on?
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Mikähän on runsasta öljynkulutusta? joillekin se on litra/kymppitonni, joillekin enemmän. Itse olen teettänyt ainakin neljään viimeksi omistamaani autoon Forté -käsittelyn. Viimeksi joulukuussa T4 2.4 dieseliin. Kun sen kerran teettää kunnolla, se maksaa hieman enemmän, mutta sen jälkeen saa ajella aika pitkään ennen uusintakäsittelyä.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

kyl noi forten litkut on kunnon tavaraa... ei mitään motoruppia =) töis paljo fortee käyttäny
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Sori unohdin määritellä mikä on mielestäni runsasta kulutusta; tuntuisi menevän ehkä 0.5 l/1000km.
Taidan kokeilla vähän jäykempiä öljyjä seuraavaksi ja katsoa kuluuko sitä yhtä paljon.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

minkä verran bensaa tuolla kuluu satasella?
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

tero hautamäki kirjoitti:minkä verran bensaa tuolla kuluu satasella?
Talvilomareissulla (+2000km) meni ihan reippaalla ajolla 10,5 - 11l/100km. Pätkäajossa menee (ainakin) 13-14l /100km.
Kesällä saattaisi päästä 10l/100km.
Vastaa Viestiin