2.4d hehkut + jarrujuttu

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

2.4d hehkut + jarrujuttu

Viesti Kirjoittaja AjH »

Vaimon veljellä on tommonen portteri joka on hehkuttanu jo pidemmän aikaa vähän mitä sattuu ja tosi pitkää aikaa. Aateltiin vaihtaa hehkut uusiin, varmaan orkkikset siellä on. Onko projektissa jotain erikoista ja miten se käytännössä hoituu? Johto irti, hehku irti, uusi kiinni, johto kiinni? Jotain huomoitavaa?

Sitten jarrujuttu, eli semmonen mielenkiintoinen että jarrua kun pumppaa muutaman kerran niin poljin menee ihan kovaksi, ei liiku oikein mitenkään. Sama onko käynnissä tai ei. Ja jarrutusteho on siis myös todella olematonta, siispä vika pitäisi paikallistaa ja korjata heti. En keksinyt oikein mitään syytä miksi jarrut noin tekisivät, jarrutehostin voisi olla kun vika on samanlainen kun auto sammuksissa pumppaa jarrua. Onko portterissa semmoset jarrut että tehoa ei tosiaan ole yhtään ilman tehostinta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
majuri
Viestit: 9
Liittynyt: 26.2.2005 14:22
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja majuri »

Ne hehkut on sitten 1 lukuun ottamatta alakautta helpoin vaihtaa. 5 pytyn hehku teettää töitä varmasti. :evil: :evil: :shock: Nämä edellyttäen että on 2.4d.
Vw Passat 1,9 Tdi PD

Vw Passat 1.9TD ic
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

juu ekaa kertaa se pumpun takana oleva hehku teettää töitä ;) muutaman kerran vaihtaa ni käy jo isommin kiroilemati :lol: monta kjertaa töis nähny et se viiminen on jätetty edellisellä kerralla vaihtamati :P voi olla myös lämpötila-anturissa vika jos hehkuttelee kuinka kauan sattuu... jos siis se aina hyvion käymään lähtee....

keula eka "huoltoasentoon tietty niin on mukavempi siä vählissä touhuta =)

on ilman tehostinta ihan ku ei jarruja lainkaan vaikka koko painollas hyppii jarrupolkimen päällä...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Muistaisin että tosiaan hehkuttaa saa aikas kauan ihan kesähelteilläkin. Missäs sitten on se lämpötila-anturi, se varmaan on suht nopsa vaihdettava niin sillä voisi alotella.
Sitten hehkuhelvetin kimppuun jos ei auta anturin vaihto.

Jarruista tuli semmonen esiin että voisiko vian aiheuttaa alipaineputken takaiskuventtiili? Tai siis venttiilin hajoominen?
Kiirehän tänkin korjaamisella oli ja edelleen samoilla mennään :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

en tarkkaan muista misä se anturi oli, sen vaan että ku pohjapanssari on irti niin hyvin näkyvissä :P voi se silti yläpuoleltakin näkyä, huonot muistikuvat =) kokeile vaikka suoraa siitä alipainepumpulta et imeekö se kunnolla... nitä menny rikki just sillain että se täyttyy öljystä, toimii eka huonosti ja josain vaihees antaa kokonaan periks
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

ok.
Niin siis alipainepumppu voisi olla paskana? Vai se takaisku?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

en o kyl takaiskuja ikinä vaihtanu... omal kohdal on ollu aina pumppu... mut kerta se o ensimmäinenki ;) ei semmonen silti varmaan paljo mitää maksa, pumppu on pirun kallis
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Tjooh, ei oo kiiru korjata. Tänään tuli hehkut tallille ja huomenna auto. Nyt sitten viimeset vinkit että mitä pitää tehdä vaihdon yhteydessä, ja mitä purkaa pois tieltä?
Yksi räjäytyskuva aiheesta voisi olla poikaa. Kyllähän ne sieltä itsekkin harjoittelee mutta vähän pohjatietoa kun olisi niin menis muutamaa tuntia nopeemmin ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ei tullu kuvallista apua mutta ei se mitään, jäi vaihtamatta.
Tunnin ähräsin kamoja pois tieltä (huoltoasento) ja sitten totesin että kaks hehkua näkyy ilman peiliä, yhteen ei pääse oikein mitenkään käsiksi ja laturin reunasta kaksi on hankalia.
Yhtä näkyvillä olevaa vähän kokeilin availla mutta totesin että hitot, ihan sama jättää vaihtamatta ja auto johkin pajalle. Pitäköön hauskaa.
Nyt sen hässäkän nähneenä niin täytyisi tosiaan aika paljon saada lisäohjetta että tuntiin vaihtaisin :shock:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

kyllä siinä saa pari kertaa ähkiä et tuntiin menee ja sillonkin saa kiire olla =) ite oon sen yhden vaihtanu sillai et pumpun hihnan suojamuovi pois ja pumpun hihnan välistä nylpyttäny :P se pumpun viereinen on se tosi vittumainen, kyl ne muut suht hyvin saa vaihdettua, alakautta melkeen kaikki.. taitaa sen yhden just nähdä yläkautta kunnolla
ei juu tod oo mitään mukavimpia hommia ;) nyt varmaan arvaat miks se yks on yleensä vanhempi tulppa ku ne muut :lol:
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Juu-u. :lol:

No joo nyt on käytännön kokemusta käynnistämisestä lämpöisessä kelissä ja sitten lämpimällä koneella.
Saa hehkuttaa kauan mutta lähtee kyllä samantien kun pyöräyttää.

Kylmällä kelillä + kylmä kone, esim nyt aamusta saa välillä sahata useamman kerran että lähtee.

Eli oisko hehkut ehjät mutta se anturi rikki?
Ja jos saatte kuvan aikaan missä se anturi olisi, sen voisi saada vielä vaihdettuakin. Tosin jos toi menee pajalle hehkuremontiin niin varmaan samalla sit se anturikin vaihtuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
paerikss
Viestit: 217
Liittynyt: 24.3.2005 19:36
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

Mulla oli hekun pääsulake poikki vaikka näytti ehjältä. Sulakkeet tosin olette varmaan jo tarkistaneet. Onko muuten varma että pumppu ei vuoda siitä mistä kaasuvivusto menee sisään? On enemmän ajetussa tyyppillisesti pientä tihkunaa, joutuu seisomisen jälkeen hieroon pitempään / useamman kerran käyntiin.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Kyseessä 2,5tdi ja joutuu hehkuttamaan pitkään pariin kertaan että lähtee nätisti käymään, ihan sama onko pakkasta 15 astetta tai tai +27 varjossa.. Ja jos tuo on auringon paisteessa sopivasti ettei hehkut mene päälle niin saa startata jopa 10-20sekuntia :D Pari kertaa tehnyt noin ettei hehkuta.. Kaverin tdi taas lähtee ilman hehkutuksia kuin palmun alta näillä keleillä tulille..

Ilmeisesti hehkut sitten toimii ja vika olisi ajotuksien suunnalla? Virtalukon pohjan vaihto auttoi jo ratkasevasti mutta ei toi silti hehkuttamatta nätisti lähde, valkosta pölläyttää rykiessään käyntiin. Ja nesteet ei sekaisin ole..

Ja miten tuon keulan saa huoltoasentoon, mulla loppu hermot eilen.. meinasin nuo hehkut vaihtaa silti.. Täytyykö keula pelti saada ensin irti, mistä ja miten?, sitten maski, ja lopuksi nostaa jäähdytin eteen?

Ja kuinka iso homma on ajoituksia ammattilaiselle säätää? Hihnan vaihtoon reipas 30tkm..
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Jaahas, nyt tätäkin ketjua vasta luin, joutuuko ne hehkut alakautta silti vaihtamaan? Ilmankos yhtään hehkua tossa yläkautta edes nähnyt varmaksi kun kurkkisin.. Taitavat vaihtua kun seuraavan kerran huoltoon menee, jos on tarvetta :D

Mutta keulan huoltoasentoon laittaminen kiinnostaa silti jos joskus tarvii jotain turata, ja tuo ajoituksien säätämisen kannattavuus..?
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

vag-comilla kattoo ajotus ja säätää, pitäs ilman hehkujakin lähtee kyl käymää =) katotaan vaikka ajotus samalla kohilleen ku tännne eksyt =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Jep, mielessä kävikin :D Et muuten mun viestiä saanut ilmeisesti, varmaan joku aikaakin sitten lähettelin..?

Ja pistäs muuten numeros privalla uudestaan kun mun kännykkä makaa n. 15metrin syvyydessä merenpohjalla, ja poistelin kerran noita viestejäkin koneelta :lol: Jos sais jonkun päivän/ehtoon sovitettua.

Edit, laitoinkin privaa
Transporter 2,5tdi vm99
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

AjH kirjoitti:Juu-u. :lol:

No joo nyt on käytännön kokemusta käynnistämisestä lämpöisessä kelissä ja sitten lämpimällä koneella.
Saa hehkuttaa kauan mutta lähtee kyllä samantien kun pyöräyttää.

Kylmällä kelillä + kylmä kone, esim nyt aamusta saa välillä sahata useamman kerran että lähtee.
.
Mulla kans 2,4 ja lähtenyt parikuukautta aina ekalla hehkutuksella ja käytännössä ekalla pyörähdyksellä. Hehkut ja rele uusittu ja kansi vaihdettu uusiinpuihin. Kaasuvivun juuresta tihku mullakin. Huollossa laitto puslan uusiks. Ei maksa paljoa.
Lämmintä konetta en hehkuttele, kun valo ei sitä pyydä ja lähtee..
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ei taida olla tätä ongelmaa alkuperäisestä autosta (vieläkään) hoidettu, ei tosin ole valitellut mutta nythän on taas lämmintäkin.
Täytyykin kysellä että onko koneelle jotain huoltoa tehty ja onko ongelmaa ollut enää.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Rajala
Viestit: 1
Liittynyt: 5.9.2009 21:35
Paikkakunta: NOKIA, Connecting pipes...

Viesti Kirjoittaja Rajala »

AjH kirjoitti:Ei taida olla tätä ongelmaa alkuperäisestä autosta (vieläkään) hoidettu, ei tosin ole valitellut mutta nythän on taas lämmintäkin.
Täytyykin kysellä että onko koneelle jotain huoltoa tehty ja onko ongelmaa ollut enää.
Näin uutena volkswagen henkilöpakettiauton omistajana ja ennenkaikkea uutena voorumilaisena (olkoon tämä esittäytymiseni), kiinnostaisi todella tietää onko tuohon ongelmaan löytynyt ratkaisu, etenkin, kun samalla paikkakunnalla vaikutat(=Mahd. konsultointiapu?). Nimim: Sama vika päällä täällä...
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Hehkut on tosiaan uusittu ja tällä hetkellä yksi korjaamista odottava vika on sen kaasuttimen akselin tiivistäminen. Vuotaa ja päästää ilmaa pa-letkuun.
Varaosat ilmeisesti saa Marmorilta tähän operaatioon eikä liene kovin mahdoton työ vaihtaa, ainakin 2.4d koneessa se mokkula on aikalailla esillä.
Vielä kun olis aikaa ja elämä ja pari muuta oheistarviketta niin sais tänkin homman eteneen... :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Mistä löytää hehkut halvimmalla, Motonet?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Eikös motonetista saanut n. 10euroa /kpl.. Tuskin ainakaan merkittävästi halvemmalla mistään muualta saa. Kolari-specialilla oli ainakin huomattavasti tota kalliimmat kun tossa katselin jos valokatkaisimen kanssa tilais nekin mutta haen ennemmin motonetista. Jos ne kolarin hehkut oli orginaalit, en tiedä..
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Joo 9,90/kpl on Motonetissa
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

samille vein juur 9€ kipale mut niin pieni ero tosiaan ettei lähetellä kannata =) bosch:in kalikat
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Soittelin autolle huollon myöskin kun katsastuksessa tulee kuitenkin hylky, jos huomenna kävis koittamassa :lol: Vaihtaa samalla nuo hehkutkin.. Mutta korjaaja varotteli noista motonetin hehkuista, eli kattoo että tulee joko bosch:in tai Beru:n merkkiset. Jotain motonetin myymiä halppis paskoja on vaihdettu viikon päästä uudestaan ja näissä kun on muutenkin mukava noita vaihtaa niin ei mielellään vissiin tuplatöitä tee :D
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

motonetis on muistaakseni bossia kans....
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Kohtuullisen paska projekti oli hehkujen vaihto omassakin, ja olisin jättänyt muiden tehtäväksi jos ei ensimmäinen avattu hehku olisi katkennut...yhden kun joutui vaihtamaan päätin vaihtaa loputkin. Virhe. Ilmeisesti tuossa 2,4 koneessa vielä hankalampi (1,9td verrattuna) ? Käsien verinaarmujen määrää kun katseli projektin jälkeen, en itse edes harkitsisi muita kuin ns. " paremman" merkkisiä hehkuja. Toinen mahtiprojekti sitten olikin syöttöpumpun kannen irrotus ja holkitus + tiivisteiden ja kaasuakselin uuteen vaihto...
T4 `99
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

juu 2,4 koneises hiukan vittumaisempi homma =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
PML
Viestit: 22
Liittynyt: 12.12.2009 12:17

Viesti Kirjoittaja PML »

Missähän noita hehkuja kannattaisi pääkaupunkiseudulla vaihdattaa?Kun tuossa omassa ei vissiin taida yksikään hehku pelata kun ei lähde edes -3 käyntiin ilman piuhaa.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Kaikki diesel liikkeet varmasti osaa.

Varmista sulake, löytyy akun läheltä 50A levysulake, jos on edes valokynä kytkeä hehkun ja maan väliin niin näet startatessa meneekö jännite hehkuille asti.
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

http://www.finestautokorjaamo.fi/index.php?pinc=3
Tuolla oon ite käyttänyt, hehkutkin vaihtoi kansirempan yhteydessä. Asiallisia kavereita tekemään..
PML
Viestit: 22
Liittynyt: 12.12.2009 12:17

Viesti Kirjoittaja PML »

^^Sulake oli ainakin ehjä,mikähän se toinen samanlainen sulake on siinä keulapellissä?

^Laitoin kyselyä tuonne.
Avatar
Kuikka
Viestit: 61
Liittynyt: 29.4.2005 12:55
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Kuikka »

PML kirjoitti:...mikähän se toinen samanlainen sulake on siinä keulapellissä?
Olisko Eberin sulake ?!
PML
Viestit: 22
Liittynyt: 12.12.2009 12:17

Viesti Kirjoittaja PML »

Ei ole eberiä tms. autossa.
Esso
Viestit: 9
Liittynyt: 15.8.2009 5:40
Paikkakunta: Lempäälä

Sulake

Viesti Kirjoittaja Esso »

Ne taitaa olla jäähdytyspuhaltimen sulakkeet :wink:
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Tietääkseni hehkulle on omansa ja jälkihehkulle toinen.
PML
Viestit: 22
Liittynyt: 12.12.2009 12:17

Viesti Kirjoittaja PML »

Se toinen sulake on ilmeisesti flekteille,ja hehkuista ei ollut kuin 4 pimeenä :lol: ,ei ihme jos vähän huonosti lähtee käyntiin.
Nail21
Viestit: 1
Liittynyt: 19.8.2010 7:48

Viesti Kirjoittaja Nail21 »

lolx....:D
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Morjens, ostettiin tuos kuukausi sitte tommonen 2,4D bussukka. Nyt kun kelit meni nolllaan ja aamulla koitteli käynnistellä niin koneen äänestä pystyi päättelemään, että hehkutus vikaa on. Tänään sitten aloin tarkastella yleismittarilla hehkuja ja kaikki muut näytti hyviä arvoja paitsi se pumpun takana oleva tulppa. Mun mielestä se oli kyllä helppo vaihtaa, tosin mun sormet on sentin paksuiset ja 20cm pitkät. Vanhasta hehkusta oli varmaan sentti sulanu kärjestä pois, liekö koskaan vaihdettu. Niin ja autolla on ajettu lähes 700tkm. Sitä mä vaan, että kun kattelin niitä hehkutulppia niin ne neljä oli vaihdettu aikaisemmin kun näytti ihan uusilta, mutta miksi lähteä vaihtamaan tulppia jos sitä työtä ei tee kerralla kuntoon. Näissä esikammiokoneissa kun taitaa vaikuttaa käynnistyvyyteen jos yksikin tulppa on risa.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Kaikki on hyvä vaihtaa kerralla, ajoitus kohdalleen auttaa kylmäkäynnistykseen. Lohkolämmitys kuntoon/käyttöön talvella.
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Tää kyseinen auto muuten myytiin mulle konevikaisena, kieltämättä savutti ihan helevetisti sinistä savua. Muutaman päivän ajelin kotona ja ajattelin piruutttani tarkastaa pumpun ajoituksen, vikaahan sielä oli, pumppu hampaan liian myöhäisellä.
No nytt ei haise enää palamaton dieseli. Pistin motonetin uuden hihnan, mutta jotenkin se tuntuu löysältä, pitää ens viikolla ostaa alkuperäinen ja koklata sillä.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Pumpun remmin voi kiristää jos sitä meinasit vaihtaa, säätää voi nokkapyörästä ajoituksen kohdalleen, ei ole kiilaa.
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

No sitä pumpun remmiä ajattelin vaihtaa alkuperäiseen, kattelin sitä pumpun säätöä mutta en oikeen hoksannu miten se säätyy. Avasin kaksi 8mm pulttia pumpusta ja sielä missä se hehkukin on ni sieltä löytyy 8mm kuusiokoloruuvi se on kuitenkun niin pahassa välissä että en auki saanu, kait yritin oikesta kohtaa säädellä/availla pultteja.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Kolme remmin puolella (soikeat aukot), yksi nestepään puolella lukitus?, niistä kolmesta olen varma.

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02

Tarkista tuolta löytyvistä kuvista.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

ettei as sekota vaikka passatin vastaavaan yhdellä hihnalla olevaan pumppuun ?, tosa neljä on pumpun puolella, ne löysään niin pumppu kääntyy...usein varovasti koputtelemalla kääntyy vaikka se yks kuusiokolo oliskin kiinni,,, juur perjantaina yhdestä säädin...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Jäänyt autotallin hyllyyn vanha t4 2,4 pumppu, siinä on kolme hahloa ja viisi lähtevää putkea nestepäässä, kolme muutakin oli ja niissä neljä putkea nestepäässä eli 1,6 ja 1,9 pumput. Ei niitä voi sotkea keskenään.

Mikä vuosimalli kyseessä jos niissä sitten eroja?
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

on hahlot mutta pumpun puolella pultit...voi olla että menee pilkun nussimiseks =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Mun auto on -92 ja pumppussa on neljä pulttia yksi nestepäässä ja kolme itse pumppuosassa josta yksi on kuusiokolo. Koitin löysätä pumpun päästä nuo kaksi tavallista pulttia ja nestepäästä otin sen yhden pois. Kokeilin koputella pumppua messinkituurnalla, mutta se pirun kuusiokolo taitaa nyt olla niin tiukassa ettei pumppu liikahda. Pitää kehittää joku kuusiokoloavain joka sopii sinne pumpun taakse.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Kävin tarkistamassa pumpusta ne hahlot, niin ne kolme ovat pumppuun nähden T-asennossa.

Kokeile kääntää pumppua yläosasta ulospäin ja samalla kopauttelet pumpun kiinnityskohtaa, silloin ei alimmaista pulttia tarvi löysätä.
Vastaa Viestiin