2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Caravelle
Viestit: 13
Liittynyt: 3.7.2008 11:33

2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..

Viesti Kirjoittaja Caravelle »

Olisi pari kysymystä Caravellen/portterin automaattilaatikosta kun en ole hirveästi autolla vielä ajellut..

Lootani on kiinni 2.5 TDi caravellessa (102 hv).. Onko normaalia että kun autolla ajaa 3-vaihteella vaihdevalitsin asennossa 3 (eli siis auto ei käytä kuin vaihteita 1-3) niin kierrokset on noin 500 kierrosta korkeammalla kuin vastaavalla vaihteella vaihdevalitsimen ollessa asennossa D? Ilmeisesti laatikko "luistaa" ko. vaihteella kun valitsin on asennossa 3, nimittäin kun ajan jyrkkää ylämäkeä ylös, kierrokset laskevat noin 500 kierrosta ja veto paranee huomattavasti. Muuten laatikko toimii mielestäni hyvin. Joku automaatilla pitempään ajanut varmasti tietää, onko kyseessä laatikon ominaisuus vai pitääkö huolestua!!!!

Sitten toinen juttu.. Onko jollain kokemusta sähkötoimisen liukuoven mystiikasta? Auto on pegasuksen sisustama ja liukuovi toimii sähköllä mutta kun ei toimi! Missäköhän lienee oven sulakkeet vai mistäköhän vikaa kannattaisi ruveta metsästämään?

Sitten voisin ostella kromisen valoraudan jos joltain löytyy siisti ja halavalla!!
2.5 TDI Caravelle autom. -02
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Sen mitä kolmiportaisen audi-automaatin omistajana tiedän, valitsimessa on järjestyksessä vaihteet 1-2-D, eli kolmonen vastaa D-kirjainta. Mahtaisiko tapauksessasi D sitten vastata nelosta.
Kuulostaa normaalilta, että moottorin kierrokset vaihtelevat momentinmuuntimen jakaessa voimaa.
Caravelle
Viestit: 13
Liittynyt: 3.7.2008 11:33

Viesti Kirjoittaja Caravelle »

Jep, meikäläisen tapauksessa laatikko on nimenomaan muotoa 1-2-3-D ja D yhtä kuin vaihde neljä!!
2.5 TDI Caravelle autom. -02
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Jostain olen kuullut että kannattaa ajella enimmäkseen D-vaihteella niin kestää laatikko paremmin. Mulla tuo laatikko temppuilee välillä eli ei mene aina vaihde päälle. Pelottaa milloin se lasahtaa koko laatikko... :shock:
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Kuikka
Viestit: 61
Liittynyt: 29.4.2005 12:55
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..

Viesti Kirjoittaja Kuikka »

Caravelle kirjoitti:Sitten toinen juttu.. Onko jollain kokemusta sähkötoimisen liukuoven mystiikasta? Auto on pegasuksen sisustama ja liukuovi toimii sähköllä mutta kun ei toimi! Missäköhän lienee oven sulakkeet vai mistäköhän vikaa kannattaisi ruveta metsästämään?
Mulla on Carsportin sisusta ja Autovi Oy:n ovisähköt. Autossani on käyttökytkimet mm. "repsikan" puolella, pään yläpuolella katossa. Samassa panelissa on myös sulakkeet.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Mulla tuo sähköovi temppuilee niin että se ei suostu aukemaan kytkimestä eikä kaukosäätimellä. Yrittää kyllä ja liikkuu hieman mutta ei aukea ellei vähän kädellä auta.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Caravelle
Viestit: 13
Liittynyt: 3.7.2008 11:33

Viesti Kirjoittaja Caravelle »

Taidanpa ruveta ajelemaan sillä D:llä pelkästään. Sillä kun kaikki vaihteet toimii moitteettomasti. Ihmetyttää silti, miksi 3:s vaihde toimii kahdella eri kierrosalueella riippuen siitä, missä asennossa vaihdevalitsin on... Ja sitten kierrokset laskee kun vastaan tulee ylämäki!

Kyselin jo autovelta tuota kaukosäädintä liukuoveen. Maksoi asennettuna 250 €. Jos saa tuon liukuoven kuntoon niin täytyy varmaan ostaa semmonen.
2.5 TDI Caravelle autom. -02
Caravelle
Viestit: 13
Liittynyt: 3.7.2008 11:33

Re: 2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..

Viesti Kirjoittaja Caravelle »

Kuikka kirjoitti:
Mulla on Carsportin sisusta ja Autovi Oy:n ovisähköt. Autossani on käyttökytkimet mm. "repsikan" puolella, pään yläpuolella katossa. Samassa panelissa on myös sulakkeet.
Mulla käyttökytkin on kojelaudassa sekä sitten repsikan penkin kyljessä sellainen erillinen boksi, jossa myös käyttökytkimet. Mutta sulakkeita en ole löytänyt. Katossa on kyllä valojen yms. sulakkeet että en tiedä olisiko siellä myös liukuoven vastaavat..
2.5 TDI Caravelle autom. -02
gti-perttu
Viestit: 102
Liittynyt: 28.5.2006 20:34
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

Caravelle kirjoitti:Taidanpa ruveta ajelemaan sillä D:llä pelkästään. Sillä kun kaikki vaihteet toimii moitteettomasti. Ihmetyttää silti, miksi 3:s vaihde toimii kahdella eri kierrosalueella riippuen siitä, missä asennossa vaihdevalitsin on... Ja sitten kierrokset laskee kun vastaan tulee ylämäki!

Kyselin jo autovelta tuota kaukosäädintä liukuoveen. Maksoi asennettuna 250 €. Jos saa tuon liukuoven kuntoon niin täytyy varmaan ostaa semmonen.
Ku vaan muistat raskaiden kärryjen nykimiset tehdä vain kolmosta käyttäen.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Paljon sillä laatikolla on kilometrejä takana?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Caravelle
Viestit: 13
Liittynyt: 3.7.2008 11:33

Viesti Kirjoittaja Caravelle »

Eipä taida olla vielä 50 000 tkm:a mittarissa tuolla laatikolla..
2.5 TDI Caravelle autom. -02
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

Caravelle kirjoitti:Taidanpa ruveta ajelemaan sillä D:llä pelkästään. Sillä kun kaikki vaihteet toimii moitteettomasti. Ihmetyttää silti, miksi 3:s vaihde toimii kahdella eri kierrosalueella riippuen siitä, missä asennossa vaihdevalitsin on... Ja sitten kierrokset laskee kun vastaan tulee ylämäki!

Kyselin jo autovelta tuota kaukosäädintä liukuoveen. Maksoi asennettuna 250 €. Jos saa tuon liukuoven kuntoon niin täytyy varmaan ostaa semmonen.
eikö tohon sais ihan yleis keskuslukon kaukosäätimen ? nehän maksaa noin 50€ .. tai jos semmonen sulla jo on ja kaukkarissa on takaluukun avausnappi niin siihen ton oven ohjaus
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Caravelle
Viestit: 13
Liittynyt: 3.7.2008 11:33

Viesti Kirjoittaja Caravelle »

Joo siis liukuoven lukko toimii kyllä kaukosäädöllä mutta ajattelin lähinnä sen liukuoven sähkötoimisuuden kaukosäätäistämistä... Jos ymmärsin ton sun viestin nyt oikein...

Tilasin tossa muuten just ajan pikku huollolle. Pitää vaihtaa pakoputki (keski+taka -> joutuu muuten vähän modaamaan kun tällä hetkellä putki tulee kuskin puolen kyljestä ulos kun takana on ollu aikoinaan invahissi ja siitä on jotain kiinnikkeitä vielä jäljellä..), vetonivel (ja samalla varmaan jotain alapalloja tms.), sekä sit vaihdata tun alipainepumpun ku alkaa tuo kalkatus käymään hermoille.

Vielä pitäis tälle sykselle laittaa hehkutulpat ja asentaa lohkolämmitin. Korjaamolla tosin suosittelivat asentamaan lohkon sijaan letkulämmittimen, joka on kuulemma tehokkaampi, helpompi asentaa sekä kestävämpi!!!
2.5 TDI Caravelle autom. -02
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

no en tiä tehokkuudesta mut helppo asentaa, eikä defa taida enään moneen lohkikseen takuuta antaa, tarjoo mukamas ainoona lämmittimenä letkulämmitintä esim näihin riiseleihin
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin