T4 virityskokemuksia

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
trp2003
Viestit: 1
Liittynyt: 17.6.2008 15:53
Paikkakunta: Kymi

T4 virityskokemuksia

Viesti Kirjoittaja trp2003 »

75 kw koneeseen olisi tarjolla lastuviritystä, onko kellä kokemuksia hyödyistä & riskeistä ?
vwtrp2,5tdi
Viestit: 10
Liittynyt: 12.9.2008 6:08

Viesti Kirjoittaja vwtrp2,5tdi »

asan tekemä boksi ja 3 bar mappi kiinni ja hyvin rokkaa.. Vetoja selkeesti enemmän ja kulutus 8 litran tietämissä autona -03 trp carsport puolikorkee bussi
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Niin, Sopiiko 100 heppasesta 2,5tdi:stä välijäähdytin+putket "heittämällä" tuohon heikompaan 90 heppaseen?

Saako tuossa tdissä säädettyä syöttöä mitenkään muuten kuin tehoboxeilla, lastutuksella?

Voiman puute tuossa, menee muuten ihan tarpeeksi, mutta kärryt takana tuntui nukkuvan kiihdyttäessä..
Transporter 2,5tdi vm99
vwtrp2,5tdi
Viestit: 10
Liittynyt: 12.9.2008 6:08

Viesti Kirjoittaja vwtrp2,5tdi »

joo kaikki käy suoraan ja syöttöjä ei voi säätä. Lastua tai ohjelmaa kehiin. kolari-special niminen firma siel on kaikkee portteriin liittyvää käytettyy osaa. ainiin vaihdelaatikko on heikompi eli tunnistaa peruutusvaihteen sijainnista ykkösen vieressä ni sillon ns. pikkulaatikko
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Kiitoksia tiedosta. Ja joo toi vaihdelaatikko olikin tiedossa. Täytyy koittaa kysellä noita jos mielenkiintoa riittää ja ainakin luulis olevan helppo laittaa valmis välijäähy paketti autoon kiinni kun suoraan sopii..

Onko noi boxit huono vaihtoehto?, Kaverilla peugeotin henkilöautossa jokin halpa boxi kiinni ja kehui kovasti varsinkin alavääntöä.
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Patse kirjoitti:Kaverilla peugeotin henkilöautossa jokin halpa boxi kiinni ja kehui kovasti varsinkin alavääntöä.
Varmaan kehuu joo, jos ei tiedä paremmasta :wink:
Kannattaa siihen softaan panostaa vähän enemmän, halpaboksit kannattaa jättää väliin. Nimimerkillä kokemusta on.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
SnowMan
Viestit: 59
Liittynyt: 18.1.2008 15:34
Paikkakunta: Gambsheim, ranska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SnowMan »

Halpa boxn voi korvata evry modella ja ahtoja voi bleedata korkeammalle, mutta näillä saakin vakoi ahtimen käyttöikää lyhennettyä kivasti.
Itsellä on toimiva ja käytössä sopiva viri: 150hp vakio VNT ahdin ja isommat suuttimet ja ohjelma. Penkissä oli konetehona 204hv/442Nm. Mut kyllä tuon alempitehoisen laatikko jo varmaan tykkää huonoa tuommosista...

Tämä oli itselläkin kriteeri, kun portterin hankin, eli vähintään 102hp malli.
VW 3C passat variant sportline TDi -05
VW Golf 1 cabrio sportline -91
VW T2 westfalia -72
VW 181 -71
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Tulee välijäähdytin keulalle, + näillä näkymin mieto lastutus.. Katsoo nyt kun välijäähdytin saapuu ja putket löytää jostain..

Mullakin kriteerinä oli 100 hepan malli, mutta tuo oli edullisesti tarjolla ,kohtuu kilometreillä ja väliraha vaihtoauton kanssa sopiva. Eikä sillä, tuon ikäluokan vehkeisiin kun vertaa niin kulkee ihan hyvin, mutta kun ajellut uudempia pakuja niin kaipailee vaan voimaa hiukan enemmän.
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

No niin, välijäähdytin tuli, Muuten helppo asentaa mutta toinen ahtoputki (coolerin ja koneen välinen) vielä hakusessa ja sitten tuo jokin anturin liitin on mietinnässä..

Auton alkuperäisessä liittimessä oli äkkiseltään katsottuna 2 johtoa(turbon ja koneen välinen ahtoputki)

Ja tuossa coolerissa on neljälle johdolle oleva liitin.. Summarum, ajaako ne molemmat anturit samaa asiaa, vai(onko ne ilmamäärä antureita, tai haisteleeko ne ahtopainetta vai mikä niiden tehtävä on?) (toivoin että liittimen olisi vain siirtänyt vanhasta ahtoputken anturista coolerin anturiin :D )

Äkkiseltään katsottuna ei niitä antureita ristiin ainakaan voi vaihtaa..

Sitten Tuossa alkuperäisestä ahtoputkesta lähtee jokin pieni pikkurillin paksuinen letku, mun mielestä kun coolerimallisen pellin alle kurkkasin niin en sellaista nähnyt, mitäs sille tehdään? tai sitten tulevassa ahtoputkessa on kuitenkin sille paikka jota en huomannut..?

Ja niin: Tuossa coolerissa oli sisällä hiekkaa jonkun verran, mikä olisi hyvä tapa putsata?, Ilmaa sille annoin jo kompuralla..

Jos joku tietää johonkin jotain ja viitsii vastata niin KIITOS.. :D
Transporter 2,5tdi vm99
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satelite »

Patse kirjoitti:No niin, välijäähdytin tuli, Muuten helppo asentaa mutta toinen ahtoputki (coolerin ja koneen välinen) vielä hakusessa ja sitten tuo jokin anturin liitin on mietinnässä..

Auton alkuperäisessä liittimessä oli äkkiseltään katsottuna 2 johtoa(turbon ja koneen välinen ahtoputki)

Ja tuossa coolerissa on neljälle johdolle oleva liitin.. Summarum, ajaako ne molemmat anturit samaa asiaa, vai(onko ne ilmamäärä antureita, tai haisteleeko ne ahtopainetta vai mikä niiden tehtävä on?) (toivoin että liittimen olisi vain siirtänyt vanhasta ahtoputken anturista coolerin anturiin :D )

Äkkiseltään katsottuna ei niitä antureita ristiin ainakaan voi vaihtaa..

Sitten Tuossa alkuperäisestä ahtoputkesta lähtee jokin pieni pikkurillin paksuinen letku, mun mielestä kun coolerimallisen pellin alle kurkkasin niin en sellaista nähnyt, mitäs sille tehdään? tai sitten tulevassa ahtoputkessa on kuitenkin sille paikka jota en huomannut..?

Ja niin: Tuossa coolerissa oli sisällä hiekkaa jonkun verran, mikä olisi hyvä tapa putsata?, Ilmaa sille annoin jo kompuralla..

Jos joku tietää johonkin jotain ja viitsii vastata niin KIITOS.. :D
Hiekkaa coolerissa... millaiset vaihtovälit on suodattimella ollu vai mistä ihmeestä sinne hiekkaa on päässy menee... jos turbolle tai koneelle pääsee nii ei taida hyvää jälkeä tehdä pidemmän päälle. :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Tossa tänään tutkailin tuota, ja ahtoputken hommasin.

Meinaan jättää coolerissa olevan anturin kytkemättä(kun ei kerran johdot sovi), Katkaista tuon ostamani coolerilta koneelle menevän ahtoputken ja tökätä siihen väliin jatkospalan johon sovitan tuon auton alkuperäisen anturin ja ohuen letkun.
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Do diin. Jäähytin kytketty :D Helpostihan toi meni. Anturin reiän suurensin coolerista niin sain auton alkuperäisen anturin sopimaan ja viereen tein lähdön tuolle pikkuiselle johdolle. Noihin itse tehtyihin kiinnikkeisiin täytyy vielä lätkästä jotkut volkkarin tarrat, jos ei tarvis ottaa seuraaviin katsastuksiin pois. Maalasin jo mustaksi mutta huutaa jotain..

Ja anturin kiinnitystä pitää vielä parantaa, joko tehdä ajan kanssa kunnolliset kiinnitys prikat tai sitten menen mistä aita on matalin eli lätkäisen ihan liimamassalla kiinni, ei tarvitsisi pelätä irtoamista tai vuotamista ainakaan..

Sitten jossain vaiheessa sitä tehoa.. Mites kauan Tero tuossa ohjelmoinnissa menee, onnistuuko siis esimerkiksi joku ilta?
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

pitäs hyvin mennä... jos saat vag-comilla katottua boxin tiedot niin auttas aika lailla =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Hitto kun kellään tutulla ei ole tuota :? Ei kyllä tekis pahaa omaksikaan ostaa.. :arrow: Noh katsotaan, jos tuossa huoltopajassa olisi kun menee tässä jarruletkujen vaihtoon, pomppasi niistä katsastuksessa. En saanut moisia auki, ei viitsi hajottaa jarruputkea väärillä työkaluilla.
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

juu ei... ja noin 30€ maksaa johto niin ei hinnastakaankiinni jää =) mut sen ecun tiedot näkee millä vaan testerillä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
niksu99
Viestit: 186
Liittynyt: 15.9.2004 13:40
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja niksu99 »

Patse kirjoitti:Hitto kun kellään tutulla ei ole tuota :? Ei kyllä tekis pahaa omaksikaan ostaa..
Tsekkaapa Patse tuolta myydään osiosta, Samilla oli joku aika takaperin miniläppäri kaupan, taisipa olla vag-com ja piuhakin....
- make -

VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

ja sami asuu vartin pääs :P
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

He, mulla oli tuommoinen miniläppäri mutta myin alkuvuonna pois kun ei oikein ollut käyttöä.. :D Jos siis ostan niin varmaan jonkun testerin.. Ehkä tämmöisen:

http://sixtek.fi/koodiesitt.php

VAG5053 TESTILAITE VAG-RYHMÄN AUTOILLE
Tällä testilaitteella voit tarkastella kaikkia VAG-ryhmän autojen järjestelmiä, edellytyksenä on OBD-diagnostiikkapistorasia. Laite toimii myös CAN-väyläisissä autoissa. Voit tarkastella 78 eri valvontajärjestelmän (Control modules) tietoja, moottorinohjauksesta (01) lisälämmittimeen (78 ) Lukee ja kuittaa kaikki vikakoodit, sammuttaa huoltovalon, näyttää mittaustiedot (Live data).
Lisäksi ohjausjärjestelmän mukauttaminen (Adaptation), auton järjestelmien toimintatesti (Output test), sekä pääsy koodijärjestelmään (Code module). Nämä em. toiminnot vaativat käyttäjältä tietoa auton järjestelmän perusasetuksista, mutu-tuntumalla tehty asetusten muuttaminen voi johtaa auton häiriötilaan - ei aloittelijoille. Volkswagen AG:n korjausoppaat ja säätöarvot ovat saatavissa oheisesta palvelusta (maksullinen).
Uusi ominaisuus: ohjelmisto on päivitettävissä tietokoneen avulla, tutustu ohjeisiin. Viimeisin ohjelmaversio on 1.4. Lisätietoa laitteen englanninkielisestä käyttöoppaasta. Mukana seuraa myös suomenkielinen pikaopas.

Hinta: 105,00 €
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

tarvii tarkastaa mut mun mielestä oli tolla numerolla oleva testeri tallilla ;) saman näkönenkin.... hinta tosin oli jotain 30 pintaan :twisted: tosin aika kälysen tuntunen... on uiftechin piuha kans...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

niksu99 kirjoitti:
Patse kirjoitti:Hitto kun kellään tutulla ei ole tuota :? Ei kyllä tekis pahaa omaksikaan ostaa..
Tsekkaapa Patse tuolta myydään osiosta, Samilla oli joku aika takaperin miniläppäri kaupan, taisipa olla vag-com ja piuhakin....
Ei oo enää... kattelin että piuhojen hinnat noussu ja ei tullu tarjouksia joita olisi pystynyt edes vakavasti ottamaan... eli pidän ite :lol:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
markozoo
Viestit: 2
Liittynyt: 11.5.2009 19:24

Viesti Kirjoittaja markozoo »

kumpaas pakosarjaa kannattaa alkaa hommaamaan 2.5 tdi moottoriin et sais 151hp garretin paikalle
molempiin tod.käy mut kumpi parempi?
Kuva
tollanen AHY moottorin vai
Kuva
tollanen AXG moottorin.
mites toi vnt ohjaaminen kannattaa toteuttaa? auto on 2002 mallia
suuttimet onkinjo bosch DSLA150P764
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

T- Virityksistä

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Omistan T-4 korisen Caravellen Vm- 96 2.5 tdi 75 kw.
Pitkään lueskelin seurailin keskusteluita ja muiden saamia kokemuksia näistä kyseisten vag moottoreiden ns piristyksistä/virityksistä.
Ns sukuumme tuli kuinka ollakaan vastaavalla moottorilla vm-99 caravelle syncro.
Ihmettelimme sen reilua pirteyttä verrattuna omaani ottaen huomioon että uus tuttavuus oli vielä syncro.
Aloin selvittään sen omistus historiaa että voisimme tiedustella onko se ns "lastutettu" tai jotain herjaus mokkuloita asennettuna piuhojen välissä.
Pikku vaivannäön jälkeen saimme tietoon et se oli lastutettu. Ja enää jäi selvitettaväksi että missä.
No sekin selvisi varovaisella tiesdustelulla ja osin aavistellen.
Tiedustelin firmasta onko kyseinen auto käynyt siellä ja myönteisen vastauksen saatuani ja yleistä hintatasoa selvittäneenä varasin myös omalle wagenille ajan moiseen toimen piteeseen. Kerrottuani asiasta paikalliselle oman kotipaikkakuntani tutulle autokorjaamo yrittäjälle tällaisesta toimista hänkin varasi samaan firmaan samalle illalle ajan. Hänen vag on T-5 korinen 2.5 130 hp linjaautoksi rekisteröity transporter. Ja nyt näin kuukauden kokemuksien jälkeen olemme tyytyväisiä sijoituksiimme ja uskallamme lämpimästi suositella niin suorituskyvyn kuin polttoaine taloudenkin suhteen. Sillä onhan vanhojen viritys kokemuksien jälkeen todella outoa että auton suorituskyky kasvaa polttoaineen kulutuksen laskiessa. Kiitos siitä niille jotka ovat perehtyneet nyky tekniikan mukanaan tuomien elektronisten laitteiden uudelleen ohjelmointi mahdollisuuksiin..
Tässä kyseisen pajan linkki http://www.lhp-racing.com
Ps onnistuu kyllä kaikki muutkin merkit ei yksin VAG..
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

No niin, vihdoinkin syötöt ja ahdot kohillaan :D Jotenkin vaan hymyilytti kun kaasua polki kotiinpäin ajellessa.. Eli ohjelma tuli www.Optimec.fi Mikkon toimesta. Samalla reissulla Tero laittoi ajotuksen sinne missä sen olis kuulunut olla, kun käyntiin lähteminen oli hieman vaikeaa. Oli vissiin ihan pikkasen vaan pielessä.. Ja jarruvalokatkaisin hässäkkäkin rupes toimimaan samalla eli vikavalo ei vilku enää. 3 kärpästä samalla iskulla ja vielä kohtuullisen edullisesti 8)

Ja ero on muuten mieletön verrattuna vanhaan, tuli sitä syöttöä ehkä jopa sittenkin lisättyä hiukan liikaa, mutta ei sitä silti vähentää enää voi, myöhäistä tässä vaiheessa :roll: Ilmansaanti/kierto jäähyttimelle ja myös ilmanputsarille kuntoon, Varauksella ehkä uusi maffi vaikkei testauksessa auttanutkaan arvoihin, niin thats it, täytyy riittää että töihin kerkee tolla vehkeellä..

Kytkin rikkoa odotellessa :arrow:
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

voi sitä vähentää, jätettiin varaa... onnistuu varmaan sillä sun kämmenkoneellakin =) soittele jos halua pienennellä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Niin voi sitä varmasti vähentää mutta kun ei vaan tykkää sellaisesta ajatuksesta :wink:
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Patse kirjoitti:No niin, vihdoinkin syötöt ja ahdot kohillaan :D Jotenkin vaan hymyilytti kun kaasua polki kotiinpäin ajellessa.. Eli ohjelma tuli www.Optimec.fi Mikkon toimesta. Samalla reissulla Tero laittoi ajotuksen sinne missä sen olis kuulunut olla, kun käyntiin lähteminen oli hieman vaikeaa. Oli vissiin ihan pikkasen vaan pielessä.. Ja jarruvalokatkaisin hässäkkäkin rupes toimimaan samalla eli vikavalo ei vilku enää. 3 kärpästä samalla iskulla ja vielä kohtuullisen edullisesti 8)

Ja ero on muuten mieletön verrattuna vanhaan, tuli sitä syöttöä ehkä jopa sittenkin lisättyä hiukan liikaa, mutta ei sitä silti vähentää enää voi, myöhäistä tässä vaiheessa :roll: Ilmansaanti/kierto jäähyttimelle ja myös ilmanputsarille kuntoon, Varauksella ehkä uusi maffi vaikkei testauksessa auttanutkaan arvoihin, niin thats it, täytyy riittää että töihin kerkee tolla vehkeellä..

Kytkin rikkoa odotellessa :arrow:
Juu mulla sama juttu pumpun mekaaninen ajoitus pielessä melkein vuoden päivät ja kylmänä käyntiin lähtö oli puputusta ja sinistä savua .Ajoitukset kohilleen ennen lastutusta ja ei mitään kylmä ongelmii enää.
Ja lastutuksen jälkeen ihan eri auto kulutuksen ja alaväännön suhteen.
Ja jos vielä viitsii asentaa ahtopaine mittarin näkee todella taloudellisesti ajella eikä turhaan kuluta turboa.Vaihdoin vielä taka änkkärin läpivirtaus tyyppiseen ja KN vapaavirtaus suodattimen alkuperäis koteloon sopivan niin nyt hengittää todela iloisesti..
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Avatar
Kleinbus_führer
Viestit: 63
Liittynyt: 4.8.2008 4:00
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

TRP T-4 2.5 TDI VM 97 Vapaa virtaus suodatin.K&N

Viesti Kirjoittaja Kleinbus_führer »

Olis lähes käyttämätön K&N vapari tarjolla T4 2.5 tdi 75 KW .Otin pois kun myin auton. Soveltuu hyvin normaaali käyttöön ja erinomaisesti lastutettuun moottoriin . Alkuperäis paketissa mukaan saa vielä uuden mikro hiukkas suodattimen.Ei enää suodattimen vaihtoja ...Vain pesu ja öljytys . Tiedustelut privana tai puhelimella. Tulee luultavasti harvemmin käytyä täällä tsekkailemassa kun vw vaihtui audiin. Hp 45€
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Re: T4 virityskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Patse »

Tehot hieman häviksissä, aikanaan kun toi ohjelmoitiin muutama vuos sitten niin tehopiikki tuli 2000 kierroksen jälkeen, Eilen kun kiihdytelin oikeen ajatuksella niin sellanen lievä vetoalue löytyy 3000kierroksen yläpuolella, sekin on hyvin lyhyt alue jolla tuntuu että auto kiihtyy.. Olen miettinyt että auto ei vedä kunnolla mutta en sen suuremmin ole ajatellut kuitenkaan asiaa kun kuitannut vaan mielessä asian sillä että se tuntuu vaan että auto ei kulje..


Jotain tarttis asian hyväks tehdä, maffin lukemia ajattelin seuraavaks kattoa, missä vika jos ne on kunnossa? Vai voiko ne olla edes kunnossa jos tehoakaan ei ulos tule..

290tkm ajettu, allekirjotuksen mukainen auto..



edit, ennen tuli sentään hiukan voimasavua täyskaasukiihdytyksellä, nykyään ei puske sitä mustaa savua ollenkaan..

aattelin maffin lukemien lisäks alottaa vaihtamalla polttoainesuodattimen ja ilmansuodattimen.. polttoainesuodatinta en ole ikinä vaihtanut, tyhjennellyt vaan. Ongelma tuskin näillä paranee mutta jostain täytyy aloittaa.. - Motonettiin ..
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Re: T4 virityskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Patse »

Ei oikeen ilmamäärät olleet kunnollisia, 3000 kierroksella jotain 700 oli arvo kun pyynti on 850.. Uudella maffilla mun muistaakseni huuteli parhaimmillaan yli 900 arvoja. Nyt ei mee edes 800 rikki vaikka kierroksia olis 4000.. Testaan vanhalla maffilla muuttuuko meno, vaikka vika taitaa olla muualla.. Mersun maffi nyt paikallaan.

Tein myös huomion,
Turbo ei vihellä silleen kuin joskus......, näkeekö ahtopaineen vag-comilla / kapulalla ja mitä ahtopaineen kuuluis olla 2,5 tdi:ssä /millasena arvona se näkyy jos sen näkee vag-comilla?

Tarttis varmaan ettiä joku parempi topikki tälle arvuuttelulle, mutta kirjotan tän nyt vielä tähän.. Konepelli varmaan tarttis avata.. :roll:
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: T4 virityskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Timos »

en tie t4 mitään. mutta omassani t5 vakioahdot n. 1.3bar. näkee vagcomilla, androidpuhelimen torquella ja olepa vielä laittanut mekaanisen mittarinkin kun vaunua vetäessä on päässyt karkaamaan jopa 2.6bar ennenku meni vikatilaan.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Re: T4 virityskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Patse »

Vika löytyi, se turbon vipuhässäkän kiinnityspultti oli irronnut, mä googlella selailin ja mä ymmärsin että se tanko itsessään löystyy ja kattelin että se on ihan kunnossa, mä meinannut sitä kiinnityspultin katoamista edes huomata.. :oops: onneks kokeilin vielä heiluttaa kädellä sitä itte systeemiä niin sitte tajusin että joku on irronut.

Tiiä edes kuinka kauan mä olen vajaatehosella autolla ajellut.. :mrgreen: Ei se pultti varmaan kauaa kokonaan irti ollut, kuitenkin kärryjä vetelen paljon perässä ja vasta tällä viikolla tajusin että perkeleesti saa kaasua painaakkin että saa edes 80km/h mittariin kun kärryt takana, ilman peräkärryä toi kulki ihan siedettävästi.

taaimmainen pultti joka oli irronnut tietysti, katkasin 20euron räikkä kiintoavaimen sen takia että sain uuden pultin kiristettyä. koittais hitsata sen..


Meinas pikku käpy käydä myös, pistin rätin turbon holeen etten pudottais sinne mitään kun kikkailen sen pultin kanssa, autuaana heitin ahtoputken jo kiinnikkin sen jälkeen, sitte tuli se rätti mieleen.. :)
Transporter 2,5tdi vm99
Vastaa Viestiin