Transporter 2.4D -97 mittaristo ongelma, ongelma ratkennut!!
Transporter 2.4D -97 mittaristo ongelma, ongelma ratkennut!!
Elikkä lämpömittari näyttää mitä sattuu, välillä se on nollas ja välillä se seilaa edes takasi. paikallansa käydes mittari näyttää suurin piirtein oikein, mutta ajos ku painaa kaasua lämmöt nousee ja ku päästät kaasulta mittari rupiaa saman tien laskemaan.
Missä vika? Niin ja mittaristo on mallia lutikaton, eli sielä ei ole ruuvilla kiinni sitä mustaa mötikkää piirilevyssä mikä tämän vian yleensä aiheuttaa ja piirilevy on kolvattu jo uudelleen, mutta ei vaikutusta?
Elikkä lämpömittari rupes toimimaan ku vaihtoi lämpömittarin anturin ja virtalukonpohjan.
Missä vika? Niin ja mittaristo on mallia lutikaton, eli sielä ei ole ruuvilla kiinni sitä mustaa mötikkää piirilevyssä mikä tämän vian yleensä aiheuttaa ja piirilevy on kolvattu jo uudelleen, mutta ei vaikutusta?
Elikkä lämpömittari rupes toimimaan ku vaihtoi lämpömittarin anturin ja virtalukonpohjan.
Viimeksi muokannut miika535, 12.8.2009 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ku autoa tuos testailtiin niin auto kävi paikallaan lämmöt normaalissa ja sitte meinattiin mennä koeajolle niin kun väänsin valot päälle niin samassa lämpö ja polttoainemittari tipahti nollaan ja kun otti mittariston irti ja laitto takasi niin polttoainemittari rupes toimimaan mutta lämpömittari ei puhu mitää. Kokeiltiin jo toista mittaristoaki ja sama juttu silläki, lämpömittari ei toimi ollenkaa.
kolvailemaan joudut.. perusvikoja, en ole antanut häiritä...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Anturin sijainti
Lähellä termostaattikoteloa joka reuna näkyy kuvassa vasemmallamaastis kirjoitti:missäpäin se anturi on? ittellä sama homma edes...miika535 kirjoitti:Ei ollut kolvailuista apua tässä tapauksessa, mutta vika korjaantui kun vaihtoi lämpömittarin anturin ja virtalukon pohjan.
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub ... 4web_0.jpg
Mikähän tuota kaverin maitopurkin mittaristoa vaivaa, kun ei pelaa lämpö-, pa-, nopeusmittarit eikä kello? Pa- ja lämpömittarit oli jämähtäneet n. 4-osa näyttöön, ei siis pohjaan.
Muuten mittaristo pelaa: kaikki valot/lamput, trippi-/matkamittarit toimivat.
Juotoksia oon vahdannu silmät ristis ja löytyhän niistä vikojakin, mutta ei vaan herää henkiin. Ei auta kojelaudan potkiminenkaan...
Mittaristo on tuota mallia missä ei oo tuota jännite-regulaattoria. Virtalukon pohjakin on vissiin vuosi sitten vaihdettu, jos se ny mitenkää asiaan liittyy.
Onko vielä vinkkejä vai joko pitää alkaa etsimään uutta mittaristoa?
Ja potilaana siis T4 -96 AAB.
Muuten mittaristo pelaa: kaikki valot/lamput, trippi-/matkamittarit toimivat.
Juotoksia oon vahdannu silmät ristis ja löytyhän niistä vikojakin, mutta ei vaan herää henkiin. Ei auta kojelaudan potkiminenkaan...
Mittaristo on tuota mallia missä ei oo tuota jännite-regulaattoria. Virtalukon pohjakin on vissiin vuosi sitten vaihdettu, jos se ny mitenkää asiaan liittyy.
Onko vielä vinkkejä vai joko pitää alkaa etsimään uutta mittaristoa?
Ja potilaana siis T4 -96 AAB.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... mittaristo
Tuolta löytyy lisää, yli- alijännite ja akunkenkä vähäksi aikaa irti yms..
Tuolta löytyy lisää, yli- alijännite ja akunkenkä vähäksi aikaa irti yms..
Ei oo latausjännitteiskään häikkää. Pakko vissiin todeta, että paskana se on. Kertalaakista vissiin lopettanut toiminsa, niin kai sieltä jotain on kärähtänyt.
Soittelin ties miten moneen purkaamoon, eikä keltää löytyny. Täytyy vissiin tilata aamulla uusi..
Soittelin ties miten moneen purkaamoon, eikä keltää löytyny. Täytyy vissiin tilata aamulla uusi..
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=7,781&k=16
Tuolla joitain löytyy, pelkkä piiri levy laakkosella useita satoja ekuja.
Tuolla joitain löytyy, pelkkä piiri levy laakkosella useita satoja ekuja.
Tää ny mielenkiintonen homma oli.
Käyttöautolla availtiin paketti ja katottiin mitä löytyy, niin sielähän oli mittaristo missä oli tuon kellon tilalla kierroslukumittari. Päätelmä: väärä tuli, tilataanpas uusi -> ohjelma anto tilattaessa tiedon, että ei oo ollu saatavilla sitten vuoden 2005 ja että tuon paketissa olleen pitäis sitten kuitenkin sopia tuohon.
No, 380€ köyhempänä kotia ja kokeilemaan ja kaikki pelittää rinkimittari mukaan lukien. Hyvä näin, pulssi putos 200:sta 70:een ja pärställe levis melekonen virne
Vielä vähän jäi mietityttämään, että oliskohan tuos toiminut tuo automaatin mittaristokin, mitä olis ollu joka toisella purkamolla kolmasosalla tuon uuden hinnasta. Siinähän on se näyttö, mikä kertoo missä asennossa keppi on. Mutta mahtaako tuos muuta eroa olla?
Käyttöautolla availtiin paketti ja katottiin mitä löytyy, niin sielähän oli mittaristo missä oli tuon kellon tilalla kierroslukumittari. Päätelmä: väärä tuli, tilataanpas uusi -> ohjelma anto tilattaessa tiedon, että ei oo ollu saatavilla sitten vuoden 2005 ja että tuon paketissa olleen pitäis sitten kuitenkin sopia tuohon.
No, 380€ köyhempänä kotia ja kokeilemaan ja kaikki pelittää rinkimittari mukaan lukien. Hyvä näin, pulssi putos 200:sta 70:een ja pärställe levis melekonen virne
Vielä vähän jäi mietityttämään, että oliskohan tuos toiminut tuo automaatin mittaristokin, mitä olis ollu joka toisella purkamolla kolmasosalla tuon uuden hinnasta. Siinähän on se näyttö, mikä kertoo missä asennossa keppi on. Mutta mahtaako tuos muuta eroa olla?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Nyt mullakin heittää mittari, tän viikon toiminu miten sattuu, toki joskus ennenkin ihan yhden/kaks kertaa sekoillut.. Lisäks mulla vilkahtelee punainen merkkivalo mittarissa mutta se vilahtaa niin äkkiä että ei edhdi näkemään mikä se on. Nesteitä on tarpeeksi. Mittari pysyy Vakaana mutta näyttää mitä sattuu. Lappu lattiassa motarilla lämpömittari vaan laski pikkuhiljaa, sitten kun himmaili niin nousi ylemmäs muttei 90 asteeseen mitä normaalisti kyllä näyttää. Testerillä katselin niin se näytti ihan järkeviä lukemia, 75-90 ajossa.. Voiko vika olla anturissa kuitenkin ja missä se on 2,5 tdi:ssä? Mä sitä joskus ennenkin varmaan kyselin mutta sama pää kesät talvet... Mittarissa kai se vika silti on..
Ilmamäärät näytti testerillä huonoja lukemia taas, itte asiassa todella huonoja lukeamia, mulla on mersun maffi, about vuoden vanha. Mä sen kyllä olen huomannutkin että ohituksissa menee paremmin 5 vaihteella kuin että pudottaisi 4 vaihteelle, kierroksilla ei vaan ole voimaa vaikka kuuluis olla. Selittyy tolla, täytyy hakea uus, jos ostais volkkarin osan tällä kertaa..
Edit, anturi vissinkin löyty, avasin vaan silmät.
Ilmamäärät näytti testerillä huonoja lukemia taas, itte asiassa todella huonoja lukeamia, mulla on mersun maffi, about vuoden vanha. Mä sen kyllä olen huomannutkin että ohituksissa menee paremmin 5 vaihteella kuin että pudottaisi 4 vaihteelle, kierroksilla ei vaan ole voimaa vaikka kuuluis olla. Selittyy tolla, täytyy hakea uus, jos ostais volkkarin osan tällä kertaa..
Edit, anturi vissinkin löyty, avasin vaan silmät.
Transporter 2,5tdi vm99