T4 raskas kytkin

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

T4 raskas kytkin

Viesti Kirjoittaja startteri »

Ongelma on että T4 2.4D:n kytkin on todella raskas käyttää ja irrottaa vasta ihan pohjassa. Polkimessa on reilusti vapaaliikettä, voisiko sitä mitenkään säätää? Vai onko kytkimen täysremontti edessä? :roll: Se välillä ravistaa liikkeellelähdössä, mutta muuten on äänetön.

Toinen harmitus on ykkösvaihteen toiminta. Menee helposti kolmonen sen sijasta sisään jollei ole tarkkana. Tiedä sitten lieneekö asioilla yhteyttä toisiinsa. Muuten loota pelaa hienosti.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Onko neste vai vaijeritoiminen se kytkin?
Ajoin edellisellä T4 monta vuotta vaikka ravisti liikkeelle lähdettäessä eikä minulla hajonnut mikään.

Tarkista onko väljyyttä paljon siinä laatikon päällä olevassa vaihteen vivuston "pallo" nivelessä, on vaihdettavissa uuteen helposti jos siinä vika.
jabetus

kytkin

Viesti Kirjoittaja jabetus »

taitaaolla vaitoovaille levy paineasetelma painelaakeri ja silmälaakeri ja ravistaminen johtuu että lähdössä paineasetelman
joustovara on loppu ja siinä sivussa levy on kulunut niittien kanssa samalle korkeudelle
tieto perustuu 20kytkimen huoltoo ja vaihtoon :shock:
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Siis näissä porttereissahan pikku täryytys liikkelle lähdöissä on ominaisuus, ei mikään vika :D Oikeasti.

Jos on nestekytkin niin saattaa olla vaan ilmaa.. Kaverin corollassa oli ihan samanlainen ongelma, pumppailemalla useaan kertaan poljinta sai vaihdettua vaihdetta :wink: Tai raskas se ei kyllä ollu kai käyttää eli se siitä varmaankin..
Transporter 2,5tdi vm99
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

Vaijerikytkin näyttää olevan mutta ei taida olla säätöjä. Kytkin- ja jarrupolkimen akselissa on reilusti väljää, joka aiheuttaa tuon tyhjän liikkeen. Onkohan siellä joku pusla kulunut? Akselin päässä on omituisen näköinen lukituslevy hankalassa paikassa.

Vaihteensiirtäjän pallonivel on tosiaan väljä, pitää vaihtaa.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Vaihda se automaattisäätöinen kytkinvaijeri, voit päästä vähemmällä vaivalla, jos automaatti säätö hajonnut joudut kumminkin vaijerin vaihtamaan uuteen (polkimien korjaamisen jälkeen ja ei siellä väljyys haittaa).
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

Kertokaas tietäjät käykö käsisäätöinen kytkinvaijeri automaattisäätöisen tilalle? Olis halvempi enkä oikein luota noihin automaatteihin...
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Motonetilta löytyy, molempia myydään siihen.

Kytkinvaijeri VW-T4
* T4 automaattisäädöllä [1990-2004]
36.50 €

Kytkinvaijeri VW-T4 käsisäätö
* T4 käsisäädöllä [1990-2004]
22.50 €
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

Joo, kyllähän ne todennäköisesti käyvät päittäin, mutta merkkiliikkeessä tarjoavat vain automaattisäätöistä. Ostan tuon käsisäätöisen ja kerron sitten kuinka kävi.
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

Joo hyvin kävi tarvikevaijeri paikalleen ja kyllä kytkimen käyttö tuli paljon mukavammaksi. Vaihdoin uuden polkimenkin, se oli aika kelju homma kun poljinakseli on hankalassa paikassa mittariston takana. Samalla voitelin vaihdevivuston, sekin auttoi paljon.
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

"Tuplapostaus poistettu"
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

onkohan toi kaasuvaijerin vaihto kova homma... pitää aina jalalla nostaa poljin takas ylös, kun jumittaa..
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Blue_vw
Viestit: 35
Liittynyt: 26.9.2009 17:36
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Blue_vw »

tero kirjoitti:onkohan toi kaasuvaijerin vaihto kova homma... pitää aina jalalla nostaa poljin takas ylös, kun jumittaa..
n.10min homma 2.4D:ssä oli vaihtaa kaasuvaijeri. Polkimen päässä kiinni vain sellaisella koukulla, sitten muutama kiinnike aukoa joissa vaijeri kiinni ja pumpun päässä vain lukittu sellaisella poisvedettävällä peltilipareella. Itse käänsin keulankin huoltoasentoon, en kyllä muista oisko ollut välttämätöntä.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Tarkista ensin pumpun palautinjousi/kunto, voi siellä jumittaa muukin asia kuin vaijeri.
jabetus

kaasuvaijeri

Viesti Kirjoittaja jabetus »

oliskohan aika vaihtaa tuo kaasu vaijeri ja laitaa tilalle nestetoiminen kaasu jonka jälkeen jää tuo säätäminen pois :P
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Sähkökäyttöisiäkin on! :) :))
Viimeksi muokannut as, 22.2.2010 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jabetus

vaijeri kytkin ja kaasu

Viesti Kirjoittaja jabetus »

onko 2.4 d sähköinen ei taida olla 93v :twisted:
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maastis »

mites on nestekytkimen nesteen lisäys kun en löytänyt omaa säliötä?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

mites on nestekytkimen nesteen lisäys kun en löytänyt omaa säliötä?

Sama säiliö kuin jarrunesteellä.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

as kirjoitti:mites on nestekytkimen nesteen lisäys kun en löytänyt omaa säliötä?

Sama säiliö kuin jarrunesteellä.
Klikkaas tosta oikeasta yläkulmasta "lainaa"-tekstiä niin on toi lainaus sitten tommosissa kivoissa quote-kehyksissä, selkeyttää lukemista aika paljon...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maastis »

en viitti alottaa omaa aihetta kun kytkin asiaa kuitenkin... eli mun portteri 2,4d -92 kytkin toiminut kohtalaisen hyvin tiistaihin asti joskus pakki mennyt rusahtamalla päälle ja ravistelua 1vaihteella lähtiessä eli ihan normaalia... nyt ke-to huomasin polkimen löystyneen huomattavasti ja mikään vaihde ei mene hienosti päälle. kaikki rusahtaa enemmän tai vähemmän vaihdetta vaikea saada pois päältä. pikkusen auttaa jos painaa polkimen ihan lattiaan ja ylikin =) eli kytkin oletettavasti tiensä päässä? voiko mennä noin yhtäkkiä? nestettä on, ilmaa ei pitäisi olla, mistään ei vuoda... voisko alipaine pumppu liittyä jotenkin? se nimittäin naputtelee enempi ja vähempi kelistä ja mielialasta riippuen... painelaakeri piti torstaina pientä kohinaa tänään taas ei...
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Ensin koitat ilmaamista, pieni paine jarrunestesäiliöön ja ilmausruuvi löytyy siitä vaihdelaatikon päältä.

http://i4.photobucket.com/albums/y122/h ... C01259.jpg

Tuollaisella onnistuu ilmaaminen!
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maastis »

miksi pitää paineen alaisena ilmata?

kumpikohan kytkin levy tossa on 228mm vai 220mm?
jakopääs aab 0118 278
moottorin kyles 210 07410902
tunnistekilpeä en löytänyt kuskin jalkotilasta....
huomasin muuten et auto on caravelle eikä trasportteri... :lol: ainakin rekotteen mukaan... pitkä keula on vissiin tullu myöhemmin kuin -92seen
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

miksi pitää paineen alaisena ilmata?

On helpoin, onnistuu yksin myös ja saa kaiken liikeradan käyttöön (joissain autoissa ei muuta mahdollisuutta ole).
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maastis »

noniin selvis sitt miks kytkin ei irrota haarukka oli murtunut lähes poikki. uusi haarukka marmorilta 50€ . kytkimen vaihto työ on 330€ jos jotain kiinnostaa...
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
PML
Viestit: 22
Liittynyt: 12.12.2009 12:17

Viesti Kirjoittaja PML »

maastis kirjoitti:kytkimen vaihto työ on 330€ jos jotain kiinnostaa...
Missä? olisi itsellä edessä kohta puoliin.
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maastis »

PML kirjoitti:
maastis kirjoitti:kytkimen vaihto työ on 330€ jos jotain kiinnostaa...
Missä? olisi itsellä edessä kohta puoliin.
kristiinankaupungin auto center... lupasivat tehdä 6,5tuntiin mut kyl siinä 8tuntia meni plus osien odottelu välillä...
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Vastaa Viestiin