Transporterin T4 2,4D vm. 1995 moottorin lämpötila

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
KARITAPANI
Viestit: 5
Liittynyt: 2.2.2010 20:35
Paikkakunta: Viekijärvi,Pohjois-Karjala

Transporterin T4 2,4D vm. 1995 moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja KARITAPANI »

Koneen lämpö ei nouse kuin korkeintaan ekalle viivalle siis neljänneksen,tästäkö johtuen ohjaamo ei lämpene kuin muutamaan plus asteeseen pikku pakkasellakaan.Olisiko termostaatti jumissa vai, onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa?Toinen kysymys vielä tuosta Webastosta voiko käyttää ajon aikana ja onko siitä hyötyä/apua tuohon sisälämpötilaan, siis ajon aikana.

Kiitos vastauksista etukäteen. :?:
Viimeksi muokannut KARITAPANI, 27.2.2010 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Jos termostaatti/auto kunnossa niin tarkenee hyvin noilla vanhemmilla dieseleillä talvella, ennen käynnistystä hyvä lämmittää vaikka ydinvoimalla.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Eli termostaatti vaihtoon, noi vanhat vaparit tosiaan antaa hyvin tota lämmintä ilmaa hyttiin jos vaikka tdi:hin vertaa :) Ja tdi:kin lämpenee maantieajossa riittävästi, mutta tyhjäkäynnillä ei lämmöt nouse talvella yhtään niin kuin noissä 2,4 D:ssä.. Ja kyllä webastoa voi hyvin käyttää ajon aikana, ja luulis olevan apua ongelmaankin jos ei kerkee korjaa..
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

onko jäähdytinsäleikkö auki? vahatermari siellä rikki... mulla oli sellainen ongelma että säleiköt jumissa, mutta kiinni asennossa, joten moottori kuumeni kesällä. otin termarin pois ja käsin väännän kelien mukaan säleiköt, eli talvella kiinni...

toivottavasti jotain selvää tästä...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Re: Transporterin T4 2,4D vm.1995 moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja maastis »

KARITAPANI kirjoitti:Koneen lämpö ei nouse kuin korkeintaan ekalle viivalle siis neljänneksen,tästäkö johtuen ohjaamo ei lämpene kuin muutamaan plus asteeseen pikku pakkasellakaan.Olisiko termostaatti jumissa vai, onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa?Toinen kysymys vielä tuosta Webastosta voiko käyttää ajon aikana ja onko siitä hyötyä/apua tuohon sisälämpötilaan, siis ajon aikana.

Kiitos vastauksista etukäteen. :?:
itsellä oli samaa ongelmaa... korjaantui termostaatin vaihdolla ja samalla rasvasin jäähdyttimen ritelikön mekanismit
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Avatar
KARITAPANI
Viestit: 5
Liittynyt: 2.2.2010 20:35
Paikkakunta: Viekijärvi,Pohjois-Karjala

Transporterin T4 2,4D vm.1995 moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja KARITAPANI »

Näin kävi että termostaatin vaihto korjasi lämpöongelman, vanha oli varmaan alkuperäinen se ei menny kiinni ollenkaan vaikka oli tunnin irrallaankin.Nyt lämpömittarin neula napottaa viisarin vahvuuden verran keskikohdan alapuolella ja siihen se nousee nopeasti ainakin näin nollakelillä.Noi mainitut ritilät/säleiköt täytyy vielä tarkistaa onko tuossa vehkeessä edes sellaisia ollenkaan.

Kyselläänpä taas kun ollaan sormi suussa ja ihmetellään, hyvä sivusto kun löytyy neuvoja ihan tuosta vaan. :!:
Transporter 2.4D vm.-95 pitkä umpimalli.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Jos on vielä, niin pois vaan ja käsikäyttöiseksi, ei tule kesällä lämpöongelmia (on kahdella pultilla kiinni koko systeemi).
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

tero kirjoitti:onko jäähdytinsäleikkö auki? vahatermari siellä rikki... mulla oli sellainen ongelma että säleiköt jumissa, mutta kiinni asennossa, joten moottori kuumeni kesällä. otin termarin pois
missäs tuo säleikön termari sijaitsee? Itellä säleikkö tuntuu tosi jäykälle vaikka oon liottanu CRC:llä.. ei meinaa usko riittää vääntää auki kesäksi.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

se on siinä säleikköjen välissä ja ei ne säleiköt liiku käsin, jos termari on paikallaan, vastusti ainaki niin paljon mulla. kahdella ruuvilla kiinni...

tuossa flektien säleikköjen välissä... mullahan sitä ei siinä enää ole.

Kuva
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Sinulla on vielä kiinni termostaatti/mekanismi, ei käsin käänny jos ei sitä pois ota kokonaan, sitten voi avata toisen tai molemmat tarpeen mukaan.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

taisi joskus marmorilla maksaa 132e tuo termari..
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

tero kirjoitti:taisi joskus marmorilla maksaa 132e tuo termari..
Eli muuttuu viikonloppuna manuaaliohjauksella toimivaksi :)
Kiitokset vaan tietäjille!! Onneks ei tullu otettua vielä lukkopihtejä kaveriksi :wink:
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

Kysäistään nyt tänne vaikka mulla onkin -94 mallinen tuo oma. Missä kohtaa lämpömittarin neula viihtyy teidän porttereissa? Mulla se vaeltaa kuormituksen mukaan puolenvälin kahta puolta, joskus nousee lähelle toiseksi ylintä viivaa. Mietityttää vaan että missä kohtaa alkaa käydä liian kuumana? Yleensä mittareihin on merkitty punainen alue, muttei ainakaan tässä minun vehkeessä ole.
Laitoin muuten ritilän manuaaliohjaukselle, mutta silti nostaa lämpöjä mielestäni turhan ylös. Flekti ei myöskään taida pyöriä, pitää sitäkin tutkia.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Flekti ei myöskään taida pyöriä, pitää sitäkin tutkia.

Kolminapainen haistelija siinä ja lähtee kahdella eri lämpötilalla puhaltimet pyörimään, sähköinen vesipumppu lähtee pyörimään ensin sen lämpötilan haistaja letkussa, sammuttaessa kuuman auton pitää kuulua pieni sirinä pumpusta.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

mulla mittari viihtyi tänään puolen välin ja sitä seuraavan viivan välissä, kun tulin matka-ajoa vähän kovempaa... ja viileni kun hiljesi vauhtia välillä. tai laittoi lämmitystä kovemmalle.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

Mittailin jäähdyttimen lämpöanturin liittimen virtoja, mihinkään kolmesta navasta ei tullut jännitettä oli sitten virrat päällä tai ei. 30A sulake oli ehjä. Luulisi että anturille pitäisi tulla johonkin napaan jatkuva virta?

Lisävesipumpun sirinää en ole havainnut, missähän moinen mahtaa sijaita?
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Lisävesipumpun sirinää en ole havainnut, missähän moinen mahtaa sijaita?

Startin alapuolella eli pohjalevyn joudut poistamaan.

Tulee jatkuva virta, puhaltimet käynnistyy ilman virtalukonavaintakin, katso sulakkeet, releet ja liittimet huolella läpi (hapettumat).
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

se on mulla ainakin tosi hiljainen ääni, et sitä ei kaikessa tohinassa kuule jos ei tosiaan kuuntele...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
startteri
Viestit: 13
Liittynyt: 12.2.2010 16:05

Viesti Kirjoittaja startteri »

Löytyi se pumppu ja toimikin suoralla virralla. Kaavion mukaan sillä on omat anturi ja rele, pitäisi jotenkin todeta ovatko ehjät.

Flektien sulakkeet (2 x 50A lampun vieressä) eivät olleet palaneet, vaan puuttuivat kokonaan :shock: Ei ihme ettei toimi, mutta alkoi mietityttää miksi ne on poistettu, ... Yllätyksiä täynnä on tämä vehje.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Anturin päästä lähtevästä johdosta voit n.5cm hyppylangalla puhaltimet/vesipumpun testata ja anturit kuumalla vedellä tai uudet tilalle.
RaimoW
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 19:11
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja RaimoW »

Tarkista että flektit ei ole jumissa niinkuin allekirjoittaneella 8)
Aiheutti hieman hämmennystä kun napsahti ekan kerran päälle auton oston jälkeen.... :lol:
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Transporterin T4 2,4D vm.1995 moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

KARITAPANI kirjoitti:Koneen lämpö ei nouse kuin korkeintaan ekalle viivalle siis neljänneksen,tästäkö johtuen ohjaamo ei lämpene kuin muutamaan plus asteeseen pikku pakkasellakaan.Olisiko termostaatti jumissa vai, onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa?:
70 asteen molemminpuolin tuo mulla seilaa. Termari on uusi, joten eipä tuo mua kiusaa sen kummemmin. Lämmintä on piisannu kokotalven ja kesällä siellä vasta tarkenee :D
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

as kirjoitti:Flekti ei myöskään taida pyöriä, pitää sitäkin tutkia.

Kolminapainen haistelija siinä ja lähtee kahdella eri lämpötilalla puhaltimet pyörimään, sähköinen vesipumppu lähtee pyörimään ensin sen lämpötilan haistaja letkussa, sammuttaessa kuuman auton pitää kuulua pieni sirinä pumpusta.
Lisävesipumpullako oma anturi? Mistäpäin sen löytää?
T4 `99
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Termostaatti kotelon yläpuolella olevassa letkussa, nelinapainen, testaa ennen uuden ostoa pyöriikö pumppu, 12v lähtee pyörimään jos akulta suoraan testaat.
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Letkussa? Nelinapainen anturi itsellä muovisessa letkulähdössä kannen päässä. Kyse siis ABL-koneesta. Toinen, kaksinapainen löytyy sitten taas toisesta letkulähdöstä, koneen etupuolelta. Noiden antureiden väritkin on hiukan epäselviä kun kolmea erilaista löytyy kumpaankin reikään...prkl.
T4 `99
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Niin 2.4d, sama pitäisi olla 1.9d, varmista vielä venäjän vw sivuilta (sähkökaaviot).
jabetus

lämpö onkelmia

Viesti Kirjoittaja jabetus »

Siellä on muovisia liukupintoja johon voisi sumutaa silikooni öljyä joka käy muovi kitka pintoihin :P
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: lämpö onkelmia

Viesti Kirjoittaja reds »

jabetus kirjoitti:Siellä on muovisia liukupintoja johon voisi sumutaa silikooni öljyä joka käy muovi kitka pintoihin :P
?
T4 `99
lassir
Viestit: 4
Liittynyt: 6.5.2010 20:50

Viesti Kirjoittaja lassir »

Mulla vähän samantapaisia ongelmia. Erona että lämmöt nousee ensin suurinpiirtein 90c tienoille jonka jälkeen viisari putoaa noin 60-70c hujakoille ja pysyy siellä kunnes sammuttaa. Vika toisaikainen eli joskus on normaali. Termari vaihdettu, ei apua. Ideoita? Flekti ei ainakaan pyöri kun lämmöt putoaa. Kone 2.5 AJT/AYY
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Ensin pitäisi varmistaa (pintalämpömittarilla?), vanhemmissa t4 paljon mittaristosekoiluakin.
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Tässähän sopiva aihe valmiiksi, vaikka auto onkin 2003 2.5 TDI. Olen tässä koittanut ennen talvea selvittää, että olisiko termari vaihtokunnossa, mutta ei ole oikein tietoa, että miten noiden lämpöjen pitäisi dieseleissä käyttäytyä, nimittäin ensimmäinen dieselauto itselleni. Ilmeisesti ainakin moottorille ja lämpömittarille on erilliset anturinsa, koska mittarin osuessa 90 viivaan obd:n kautta luettuna on vasta 76 astetta, normaaliako vai pitäisikö mittarin anturi vaihtaa?

Tänään testailin ajossa ilmastoinnilla ja ilman noita lämpöjä, aika tarkkaan siinä 85-86, termari pitäisi kai olla 87-asteinen, mutta sitten kun reippaan maantieajon jälkeen pysähtyy, niin tyhjäkäynnillä lämpö putoaa 84 ilman ilmastointia, ja ilmastoinnin kanssa tippui koko ajan, en jaksanut odottaa enempää kuin 79 asteeseen. Onko tuo vain normaali dieselin ominaisuus? Tuon perusteella noita flektejähän ei kuuman nesteen takia saa käymään ikinä, tai sitten tuo termari tosiaan vuotaa?

Mutta on hieman ihmetyttänyt nuo flektit kun nyt ovat ilmat viilenneet, vaikka auton pistäisi juuri käymään kylmänä aamuna, lämmöt täysillä ja jos laittaa ilmastoinnin päälle niin molemmat flektit alkavat heti huutaa, ja taitavat käydä koko ajan ajon aikanakin, vastaavasti vaikka lauhdutin olisi "kuuma" (no eihän se kovin kuuma voi olla, jos kaksi flektiä huutaa koko ajan) ja sammuttaa ilmastoinnin, niin molemmat flektit sammuvat heti. Kai noiden pitäisi käydä vain tarvittaessa, eli joku anturi tuoltakin taitaa olla rikki?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Kai noiden pitäisi käydä vain tarvittaessa, eli joku anturi tuoltakin taitaa olla rikki?"

Rele niitä ohjaa?, katso sähkökaaviosta onko sama rele molemmilla, jos eri niin ohjausjännite vika, onko jälkiasennus lämmitin niihin ei löydy kytkentäkaavioita?
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

as kirjoitti:Rele niitä ohjaa?, katso sähkökaaviosta onko sama rele molemmilla, jos eri niin ohjausjännite vika, onko jälkiasennus lämmitin niihin ei löydy kytkentäkaavioita?
Kai niitä rele ohjaa juu, mutta mikä ohjaa niiden herätteitä? Lämmitin? Kysehän oli siis ilmastoinnista, ja kai se tuossa on alunperinkin ollut, ei kai noita kukaan jälkikäteen asenna. Tässähän tuo sähkökuva:

http://kotisivu.dnainternet.net/dragon/trp_fans.jpg

Mitä nyt tuosta ymmärtää, niin ykkösnopeuden rele olisi yhteinen, ja muut eri, mutta onko flekteillä tosiaan kolme nopeutta? Mutta ei se tuosta ainakaan itselleni avaudu, että miten noiden ilmastoinnin osien pitäisi käyttäytyä noita ohjatessaan.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
RaimoW
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 19:11
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja RaimoW »

Eikös noiden flektien kuulukkin pyöriä aina kun ilmastointi päällä. Ja nuo läämmöt käyttäytyy mun mielestä melko normaalisti
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Jaa jaa, no onpas tyhmästi suunniteltu systeemi. :lol: Jos noin, niin ilmeisesti joku pahvi pitää talveksi viritellä keulalle?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
RaimoW
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 19:11
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja RaimoW »

Nyky dieseleistä vaan ei tahdo lämpöä riittää tyhjäkäynnillä. Siksi niissä monesti onkin joku lisälämmitin ja jos tuota flektien pyörimistä ilmastoinnin kanssa tarkoitit niin eipä sitä näillä ilmoilla tarvi käyttääkään joten flektit ei pyöri turhaa :)

Tai sitten mulle ei aukene mikä sun ongelma auton kanssa on :shock:
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Lämmitin? Kysehän oli siis ilmastoinnista, ja kai se tuossa on alunperinkin ollut, ei kai noita kukaan jälkikäteen asenna."

Lisälämmitin oletin, pitäisi lukea kokonaan eikä ketjun alkua :))
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Niin, poistaahan se ilmastointi myös kosteutta, vaikka viilennystä ei tarvitsisikaan. Ei kai tuo nyt varsinaisesti ongelma ole, aiheutti vaan ihmetystä, kun edellisessä autossa kävivät vain tarvittaessa (lue: toinen vain muutamia sekunteja silloin tällöin helteellä, ja toinen helteellä koko ajan alle 40 nopeuksissa, näillä keleillä eivät pyöri ollenkaan), no ehkä tuo sitten on automaattisen ilmastoinnin "hienouksia". :)

Lisälämmittimestä ei ole vielä tietoa, että toimiiko edes, kun auto hankittu toukokuussa eikä tullut nyt kylminä aamuina lähdettyä niin aikaisin, että ehti aina lämpötila nousta yli +5:n. Saakohan tuohon muuten esim. jonkun kaukosäätimen kaveriksi, että voisi käyttää tarvittaessa esilämmitykseen ja pyörittää myös kesäisin, ettei menisi kesän aikana jumiin? Kabiinissa ei siis mitään tuohon liittyvää, pelkkä automaattitoiminto ilmeisesti olemassa. Missä nesteen lämpötilassa tuo lämmitin muuten kytkeytyy pois?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
t.t.tammi
Viestit: 17
Liittynyt: 27.9.2010 11:33
Paikkakunta: Paimio

Re: Transporterin T4 2,4D vm.1995 moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

KARITAPANI kirjoitti:Näin kävi että termostaatin vaihto korjasi lämpöongelman, vanha oli varmaan alkuperäinen se ei menny kiinni ollenkaan vaikka oli tunnin irrallaankin.Nyt lämpömittarin neula napottaa viisarin vahvuuden verran keskikohdan alapuolella ja siihen se nousee nopeasti ainakin näin nollakelillä.Noi mainitut ritilät/säleiköt täytyy vielä tarkistaa onko tuossa vehkeessä edes sellaisia ollenkaan.

Kyselläänpä taas kun ollaan sormi suussa ja ihmetellään, hyvä sivusto kun löytyy neuvoja ihan tuosta vaan. :!:
Terve! Eka vesijäähdytteine volkkari jo kolmatta päivää alla. Tänä aamuna kyyti oli melko viileetä ja sillo ku mittari toimii niin ei nouse ku 70C. Ja ainakin ukkon 1.9D lämpenee nopeemmin.
Joten termari vissiin vaihtoon?

Varsinkin kun takatilan lämmitinkenno pitää myös vaihtaa.

Pari simppelii kyssärii kun en haku-toiminnolla löytänyt että mistä päin termari löytyy ja onko vaihtotyössä jotain erityistä huomioitavaa?
Mites ilmaus?
Onko moton termareista tullu paljon moitetta?
Tää on kaiketi oikea:
Tuote
30-6081 Termostaatti 87°C MB/VAG D/5S
* T4 2,4D/TD/2,5TDi 87° yleensä ø67mm [1990-2004] ja tiiviste päälle
30-6111 Termostaatin tiiv mm MB/VAG/Fo
* T4 2,4D/TD/2,5TDi Tiiviste jos ø67mm [1990-2004]
GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Ei termostaatissa välttämättä mitään vikaa, yleistä noissa mittarin sekoilu. Entäs kaihtimet ovatko kiinni jos muutettu käsikäyttöiseksi (poistettu automaatti säätö käytöstä), ovat kesän jäljiltä auki.

Jos sen vaihdat niin ilmaaminen paisuntakorkki auki käytät vähän aikaa paikallaan.
t.t.tammi
Viestit: 17
Liittynyt: 27.9.2010 11:33
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

as kirjoitti:Ei termostaatissa välttämättä mitään vikaa, yleistä noissa mittarin sekoilu. Entäs kaihtimet ovatko kiinni jos muutettu käsikäyttöiseksi (poistettu automaatti säätö käytöstä), ovat kesän jäljiltä auki.

Jos sen vaihdat niin ilmaaminen paisuntakorkki auki käytät vähän aikaa paikallaan.
Vahatermari on hanskalokerossa ja tänään laitoin kaihtimet kiinni mutta yhtään enempää ei kone lämminny.
Eikös mittarisekoilussa ne enempi vaella? Tuossa siis lähinnä nököttää 65-70C paitti sen kerran kun lämmön varoitusvalo rupes vilkkuun.

Koitin vähän kuuklettaakki mutta edelleen kysyisin että missä termari ja mitenkä vaivalloinen homma vaihtaa?
GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Koitin vähän kuuklettaakki mutta edelleen kysyisin että missä termari ja mitenkä vaivalloinen homma vaihtaa?"

Pohjalevy pois niin näet vesipumpun alla/takana, ei paha homma.
RaimoW
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 19:11
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja RaimoW »

Olikos portterissakin sitä vaivaa että termarin kotelo halki? Aaattelin vaan että kannattaisiko ostaa se termarinkotelokin kun kerran rupeaa aukomaan.
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Avatar
-Eddie-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.1.2009 9:17
Paikkakunta: Suur-Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja -Eddie- »

Onko tuo kiertovesipumppu kuinka oleellinen kapistus?
Mulla halkes letkuplugit siitä ja ohitin vaan 90-asteen mutkalla ainakin tilapäisesti...
Moponetti myy uutta 60eur,löytyy venepuolelta mutta johtojen liittimet ihan erilaiset.
VW Passat Variant 1.6TDi -89 PA *ex*
VW Passat Variant 1.8i -89 *ex*
Vw Passat 1.8i -90
Vw T4 2.4D -92 bussi
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Onko tuo kiertovesipumppu kuinka oleellinen kapistus?
Mulla halkes letkuplugit siitä ja ohitin vaan 90-asteen mutkalla ainakin tilapäisesti... "

Tarkoitit sähköistä lisäpumppua, ei talvella paljoa pyöri, kesällä lähtee ennen jäähdytin puhallinta pyörimään eli on silloin tärkeä kapistus. Laitoin yhteen tuollaisen moponetin pumpun ja ei ollut sähköliitin ja putket täysin samat jos löydät alkuperäisen ja käytetyn niin käy varmemmin liittimiin.
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

as kirjoitti:"Koitin vähän kuuklettaakki mutta edelleen kysyisin että missä termari ja mitenkä vaivalloinen homma vaihtaa?"

Pohjalevy pois niin näet vesipumpun alla/takana, ei paha homma.
Tänään pullautti vesiletkun tyvestä kannesta semmosen anturin irti. Suuttimen yläpuolella ja kiinni lankasokalla, tiivisterengas juuressa. Mitähän lie tunnistelee?
Melko miehekkäät höyryt, kun kärryperässä moottoritiellä kaikki nesteet ulos..
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Mitähän lie tunnistelee? "

Nelinapainen lisäpumppu ja lämpömittari, jos kaksinapainen niin hehkunlämpöanturi, vanhemmista T4 löytyy samoilta kohdilta/vastakkaisilta puolilta molemmat.

Onko syy selvinnyt miksi nosti noin kovat paineet, keittikö vai oliko sokka pettänyt?
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

Ei kyllä mitään tietoa miksi pullahti. Nestettä lisäsin muutaman desin paripäivää aiemmin. Sokka oli lähes paikallaan ja tiivisterengaskin löytyi hehkun päältä.
Mittarin mukaan ei kyllä keittänyt.. lämmöt toki nousi, kun vedet läks, mutta sitten päästelin melko tyhjäkäyntiä sivuun.
Vastaa Viestiin