Etuveto portterin kulku

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Etuveto portterin kulku

Viesti Kirjoittaja fforce »

Ainakin pitkällä portterilla,on huonoja kokemuksia lumisilla tai sohjoisilla. teillä yrittää ajella.(10cm)
Alla hyvät continental nasta renkaat.
Moni takapotkuauto kulkee paremmin mäkiä ylös kun portteri?
Liekkö rengas kauppaan asiaa,vai onko niin sanottu tyyppi vika?
Kokemusia lieneen monella?
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

ei ole ongelmia vielä tullut, asun kumminkin mettätien varrella jota ei ensimmäisenä aurata... takatuuppari pakulla olisi toisinaan saanu jäädä kotiin. renkaina ollut yleensä halvinta mitä saa pakuihin. nyt on aurorat. ainoa ongelma että teho loppuu :)
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Olen tuon todennut työajoissa, jos takapainoinen kuorma (tiiliä ja laastipusseja) takaluukun lähellä ei mene sitten mihinkään, olen joka talvi ostanut uudet renkaat eteen ja varonut lastaamasta painavia tavaroita ihan takaosaan niin siten olen pärjännyt, neliveto olisi paras.
Heze.R
Viestit: 25
Liittynyt: 11.3.2010 23:04

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Juu on tullu huomattua etuveto portterin todella huonot talviajo ominaisuudet. Tyhjänä menee joten kuten hyvin mutta jos on vähänkin enemmän painoa tuolla taka-akselilla tai kärry perässä niin on kyllä aika hasardia päästä sohjossa/hangessa eteenpäin jollein ole vähän vauhtia. Juurikin viikonloppuna jäi auto jumiin pieneen mäkeen kun ei saanu sohjossa kerättyä vauhtia sitten millään kun pihasta yritin päästä pois. Autossa ei ollut edes lastia. En sitten tiedä olisiko auttanut jos olisi ollut vaikka vähän kapeammat renkaat. Nythän alla on ihan lopussa olevat nokian kitkarenkaat.
Volkkarilla pääsee?
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Peruuttamalla pääsee etuvetoisella portterilla paremmin sohjossa etenemään.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Yks ihmetys tuli tossa itellä. Nokian uudet nastarenkaat oli huonommat pidoltaan kuin kohtuu kuntoiset "pingpong" nastarenkaat.(Vaihdoin nuo renkaat eteen pihiyksissäni kun raidetangon päät vaihdoin, saivat jäädä sitten alle kulmien säädön jälkeenkin..) Nokialaisilla jos pyssäs kärryt takana vaikka stopin taakse liukkaalla kelillä pakon edessä niin sai kikkailla ees taas että pääs liikkeelle.. Noilla toisilla renkailla ei mitään ongelmaa jos ei nyt kuorma päällä mäkeen pyssää.. Viimeset nokialaiset ainakin tossa vehkeessä.
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
enska
Viestit: 315
Liittynyt: 28.10.2005 20:31
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja enska »

Mullakin kokemuksen mukaan perän kääntäminen menosuuntaan auttaa;)
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

no ei o tullut viel vastaa, et jumiin oisin jäänyt, mutta toisaalta, eipä täällä ole pohjanmaalla mäkiäkään :)
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Joo, jotta lieneen renkailla Jotain vaikutusta, Eteenpäin kulkuun.
Takaperin EI Kovin Kiva peruutella pitempiä matkoja.
Ainakin Pitkä bussimalli (t4) surkea kulkemaan lumessa, sohjossa!
Taitaa Konstit OLLA vähissä JA ootella parempia kelejä?
Vaivanneeko Sama T5 Mallia? (Pitkä)
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Tuossa ehti pihatiellä olla sohjoa ihan reippaastikin ja mitä tuota kymmenen metriä oli matkaa, niin pihaan ei meinannut millään päästä etuperin, kun alkoi jauhamaan. Peruuttamalla ei ollut suuriakaan vaikeuksia.
Tuli mieleen, että pitäisikö rospuuttokelejä varten kaivaa tallista t4 syncro, joka ei kytkettävän 100% tasauspyörästön lukkonsa kanssa ihan herkkään jää jumiin.
Vastaa Viestiin