2.5 TDi turbo toimii, ei toimi

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
siltato
Viestit: 21
Liittynyt: 22.4.2010 10:41

2.5 TDi turbo toimii, ei toimi

Viesti Kirjoittaja siltato »

Morjens,
olisiko kenelläkään tietoa mistä alkaa hakea vikaa kun ei turbo ota aina toimiakseen. Kun lähtee kiihdyttämään niin toimii vaihteella joskus kahdella ihan ok ja sitten tipahtaa pois pelistä. Varsinkin kun kiihdyttää pidempään esim. moottoritien rampilla. Jos tippuu kokonaan pois pelistä niin lähtee taas mukaan kun sammuttaa auton välissä, mutta joskus taas alkaa toimimaan ok kun ajaa jonkun matkaa sievemmin.
Teki tätä talvella satunnaisesti, mutta nyt kun ilmat lämpeni ei autolla enään kiihdytellä.. On muutenkin aika tehoton välissä ja ei lähde kovin alhaalta mukaan. Sen vaihdon tai kaksi on ihan hyväkulkuinen auto.
Alipaineletkuja olen vaihdellut uusiin kun olivat aika haperoita ja lämpötila-anturi on vaihdettu joskus talvella, kuten myös virtalukon pohja. Noita letkuja epäilin kun nyt ilmojen lämmettyä paheni, mutta ei ole ainakaan vielä ollut vaikutusta. Jääköhän tuosta turbon pois tippumisesta mitään vikakoodia jos kävis sen luetuttaan joku päivä?

-Toivo-
Avatar
pehu
Viestit: 17
Liittynyt: 27.1.2010 19:38
Paikkakunta: Rmk

Viesti Kirjoittaja pehu »

Se vois olla se surullisen kuuluis N75 venttiili taas, joka syyn aiheuttaa.
Kuullostaisi siltä että ahtaa yli ja menee vikatilaan.
Itsellä oli samaa vikaa, mutta mulla oli vika ECU:lle/MAP:lle menevässä alipaineletkussa.

Ja kyllä se varmasti sinne vikakoodin antaa.
Mulla anto seuraavanlaisen kun ahtoi yli;

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

Et ei muutakuin koodia lukemaan :)
-98 T4 Trp Profile matkis proggis..
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satelite »

Ääni N75 venttiilille... itsellä samat oireet ja tuon vaihdolla korjaantui.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
siltato
Viestit: 21
Liittynyt: 22.4.2010 10:41

Viesti Kirjoittaja siltato »

Juu vaihtoehtoja oli kaksi mitä ajattelin kokeilla. Ilmamäärä anturi tai juurikin tuo n75 soleinoidi. Otin ilmamäärä anturin johdon pois ja revittelin tai yritin mutta ei kulkenut semminkään, joten päättelin että saattaa olla jopa kunnossa. Tämä sen takia etten saanut koodeja luetettua missään kun ei pääse kuin iltaisin itse liikenteeseen.
Ostin sitten tuon solenoidin ja kyllähän tuo muuttui oikeaan suuntaan. Toimii nyt kuten ennenkin, vaikkakin tuntuu laiskalta 111kw versioksi, mutta on tuntunut siltä aina kun auto ollut meillä. En tosin tuosta voimasta osaa sanoa kun silloin autoa ostaessa koeajoin vastaavan 75kw version ja se tuntui pirteämmältä, ainakin paremmin oli alavääntöä. Muistaakseni.. Noh seuraavaksi kun jaksaa täytyy katsella mitä muuta siitä löytyis, mutta nyt toimii kuitenkin.
Kiitoksia vinkeistä.

-Toivo-
MarcusS
Viestit: 28
Liittynyt: 3.2.2009 22:14
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja MarcusS »

kokeilet alipainepumpulla ahtimen alip.kellon varren liikettä - jos liikkuu huonosti tai ei ollenkaan, on siivet jumissa. Letkut kannattaa katsoa läpi.
Avatar
pehu
Viestit: 17
Liittynyt: 27.1.2010 19:38
Paikkakunta: Rmk

Viesti Kirjoittaja pehu »

MarcusS kirjoitti:kokeilet alipainepumpulla ahtimen alip.kellon varren liikettä - jos liikkuu huonosti tai ei ollenkaan, on siivet jumissa. Letkut kannattaa katsoa läpi.
Eikai näissä VNT ahdinta ole?
-98 T4 Trp Profile matkis proggis..
MarcusS
Viestit: 28
Liittynyt: 3.2.2009 22:14
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja MarcusS »

jos on AHY 150hp kone niin on.
Vastaa Viestiin