VAG-COM kysymyksiä

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

VAG-COM kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Lueskelin, että täällä on näköjään paljonkin tietoa tuosta vag-comista, ja olisi tuoreella Portterin omistajalla muutama kysymys...

Ajattelin vaihtaa umpiot devil eyes malleihin, niin saisi tuon ledirivistön palamaan yksinään päiväsaikaan. Mutta kytkentöjen tekemistä varten pitäisi tietää, että saako softasta poistettua ajovaloautomatiikan? Ja jos saa, niin palaako parkit silti 0-asennossa, vai pimeneekö kaikki?

Lueskelin foorumilta myös juttua tuosta vakkarin asennuksesta, kun on ilmeisesti sähköinen kaasupoljin tuossa allekirjoituksen autossa, mutta en löytänyt infoa, että mihin / miten se viiksi asennetaan, mikä on varaosakoodi ja hinta yms. Yhteen pösöön tein vastaavan jutun, ja siinä oli liitin rattiakselissa muovien alla, eli piti vain sahata vähän muovia ja kiinnittää kokonaan yksi uusi viiksi vakkaria varten, niin vastaavia tietoja kaipailin tästä.

Ja jos em. hommat onnistuisi, niin pääseekö niihin itse käsiksi esim. hankkimalla tällaisen piuhan läppäriin ja käyttämällä jompaa kumpaa näistä softista?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Toi vakkarin asennus on ihan helppo, vaihdat vaan vilkun viiksen ja vedät piuhan sulakerasian alta löytyvään liittimeen. Sitten vag-comilla herätät henkiin, esim ainakin slamitilta tulevan viiksen mukana tulee ohje. Itellä oli ongelma kun en(osannut) ottaa rattia pois, irrotin vakkarin uudesta viiksestä ja liitin johdot kolvilla uudestaan kun piti irrottaa sen takia vakkarin piuhat viiksestä johdot(4kpl, ei mikään amerikan temppu sekään).. mutta jos osaa ottaa ratin pois, homma on erittäin helppo. Ite ainakin löysin helpolla oikean liittimen liittimien joukosta, joillakin vissiin ollut vaikeuksia siinäkin..


http://www.slamit.net/product/4446/vaki ... ter-t4-tdi
Transporter 2,5tdi vm99
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Ok, hyvä tietää tuokin, en slamitin sivuille osunutkaan googlesta, tosin en vakkaria ole hakenutkaan. Marmoritiskillä kuulemma 100 euroa. Mainostaa tuo slamit, että maahantuo myös muitakin "normaaleita" varaosia, eli sieltä ilmeisesti kannattaisi kysellä myös suodattimia sun muita?

EDIT: No nyt olisi kytkentäkaavio valoille piirrettynä niin, ettei lyhyiden ohjausta valoliittimestä tarvita, jolloin valoautomatiikka varmaan kannattaakin jättää päälle, jotta takavalot syttyvät automaattisesti. Pistän jossain vaiheessa näytille, että pitäisikö olla toimiva, kunhan jaksan sen paintilla sutata. :D Kannattaako päiväajovalojen heräte ottaa laturilta vai virtalukolta, kummasta on helpompi, ja onko johtojen väreistä tietoa? Ja valokatkaisijan 2-asennosta (jossa myös pitkät toimivat) tarvitsee myös herätettä, onko sen johdon väristä tietoa?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Tietääkö kukaan, että onnistuuko tuota ajovaloautomatiikkaa nyt sitten säätää päälle ja pois? Ja jos, niin miten se tapahtuu? Yhtä sellaistakin koeajoin, jossa ei ollut automaattisia valoja, kun taas omassani on, eli kyllä tuo ilmeisesti ohjelmoitavissa on.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Kippis84
Viestit: 9
Liittynyt: 4.6.2010 12:03
Paikkakunta: Asikkala

T4 75Kw -98

Viesti Kirjoittaja Kippis84 »

Sellainen kysymys. Olen aikeissa hankkia tuollaisen
VAG-COM 409.1 OBD2/USB Diagnostiikkakaapeli Audi/Vw/Skoda.
AJURI-CD (sis. mm. VAG-COM 409.1 ohjelmiston).
Pystyykö kyseisellä ohjelmalla testaamaan ilmanmassa anturin toimivuuden? On vähän sellaisia epäilyksiä että olisi menossa sököksi. En viitsis turhaan ostaa vehkeitä jos niistä ei ole apua.
Vastaa Viestiin