Eberi sekoilee

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

Patse kirjoitti:Mä tossa olen nyt t4:sen eberiä käyttänyt ja kuten viisaammatkin täällä totes mun viimiseen kyselemiseen, toi on pirun herkkä akun jänniitteestä. En vaan uskonu kun välillä se ei akkulaturin kanssakaan lähtenyt tulille.

Mä sitten tajusin tossa että jos se laturi lataa, niin silloin se ei lähde käyntiin kun on kai ylijännitettä.. Täytyy vaan olla just akku täynnä ettei vaan taas olis alijännittettä. :lol: Mutta tää taas sotii hieman sitä vastaan kun auton käydessä toi eberi käynnistyy aina.. Ja voltit nousee luonnollisesti kun auton laturi lataa..

Mulla nyt auto on töissä melkein aina piuhan päässä 8-10h päivässä ja samalla ylläpitolaturi lataa auton akkua, eberi toiminut tällä konstilla melkein joka aamu. 1 aamuna ei lähtteny, pätkä ajoa edellisenä päivänä ja auto ei myöskään ollut piuhan päässä.. että uskon nyt tohon jännite hommaan tällä hetkellä.. Puhallinta oon pitäny pois päältä, tarttis koittaa kestäiskö puhallinta pitää ykkösellä ettei tarttis lähtiessä krapailla ikkunoita, mä en tykkää siitä..


Henkimaailman vehje toi eberi siis, täysin päin vittua suunniteltu ton laitteen aivot..

Olen Pohtinut samaa asiaa. Mulla toiminut muuten hyvin paitsi kahtena tän talven kylmimpänä aamuna... Nyt toiminut kun olen kerran viikossa antanut olla akkulaturin yön yli
Lieneekö myös polttoaineen määrällä vaikutusta asiaan, Vito miehet kertoo että mersun eberi lakkaa toimimasta kun tankki alkaa olla tyhjä.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

tarkotuksella eberi ei ime loppuja naftoja tankista =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
igge
Viestit: 44
Liittynyt: 17.1.2008 13:54

Viesti Kirjoittaja igge »

Tero Häkli kirjoitti:tarkotuksella eberi ei ime loppuja naftoja tankista =)
Eberin polttoaineen imuputki ei mene tankin pohjalle asti oikein asennettuna.
T4 2.5TDI 75kw
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

Juu itekkin jätin sentinpari pohjasta juuri ko muijjan TT:hen eberin laitoin viikonloppuna. =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Ja ihan syystä. Ei nimittäin mene noissa raskaan kaluston webastoissa, ebereissä ja kylmäkoneissakaan. Muuten olisi koko ajan suotimet tukkeessa kun tankin pohjalla oleva pa*ka pääsee kiertoon.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Tähän varmaan sopii sellainen kysymys, että jos Portteriin laittaa kakkosakun, niin miten onnistuisi siirtää puhallin ja eberi kakkosakulle? Onko eberissä joku päävirransyöttö, jonka siirto riittää ja onnistuuko johtoja katkomatta (onko päissä joku rengasliitin tms.) ja entä puhallin? Muistanko lukeneeni jostain oikein, että puhallin olisi eberin takana, ja siirtyisi siinä samalla? Mitenkäs tuollaisen sähköt, voiko mitään hyödyntää jos laittaisi ihan uuden eberin tai jopa webaston, joka ei ole niin herkkä tuolle akkujännitteelle?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Jürgen
Viestit: 98
Liittynyt: 15.12.2010 21:20

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Mulla on tarkoitus laittaa kakkosakku, ehkä siitä saisi jonkinlaisen projektikertomuksen tehtyä.
Helpoiten sen Eberin sähköt saa vetämällä suoraan kakkosakulta sinne eberin sulakkeelle piuhan. Puhaltimen kanssa sen kellosarjan johto pitää vetää myös sinne kakkosakulle paitsi klimatronikissa ei tarvitse. Klimatronic ottaa auton omasta johtosarjasta sähkön eikä lienee mielekästä ruveta sitä erottamaan, ei kai se kuitenkaan mahdotonta ole.
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Juu-u, mahtaakohan tuohon karvalakkimalliin päästä mitenkään käsiksi? Kyseessä siis tuollainen vain ajon aikana toimiva malli. VCDS:n kohta AUX Heat tjsp. ei sano mitään. Tänään ei enää toiminutkaan eberi, se paloilmapuhallin tai mikä lie hurisee, mutta ei tapahdu muuta.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Pesukarhu kirjoitti:Juu-u, mahtaakohan tuohon karvalakkimalliin päästä mitenkään käsiksi? Kyseessä siis tuollainen vain ajon aikana toimiva malli. VCDS:n kohta AUX Heat tjsp. ei sano mitään. Tänään ei enää toiminutkaan eberi, se paloilmapuhallin tai mikä lie hurisee, mutta ei tapahdu muuta.

Ohjainkortti sökö veikkaan mä.. Mulla rupes vaan auton puhallin huutaa ja jotain hurinaa itte eberi piti mutta ei tehny muuta. uutta masiinaa tilalle, maksoi saman kuin pelkkä kortti olis maksanu liikkeen kautta..

Vie johki liikkeeseen niin kattovat vikakoodit jos se ohjainkortti ei tosiaan olis kuollu :) Ei maksa vikakoodien luku mitään hirveitä summia.. Työhön nähden toki kallista mutta ei tartte ite arvailla mikä on rikki.

(Uuden samanlaisen eberin saa 350 eurolla, että jos rupee korjaa niin kannattaa oikeesti miettii kannattaako se. Ja se sopii suoraan paikalleen, saa itekki laitettua. Ite annon yhdessä paikallisessa pajassa laittaa kun muutenkin oli huollossa.)
Transporter 2,5tdi vm99
Jaska Pannu
Viestit: 8
Liittynyt: 26.8.2009 19:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jaska Pannu »

Mistäköhän tuon uuden Eberin saa tuohon 350 € hintaan?

Omassa on aivot rikki.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

http://www.preheat.eu/

Kannattaa kysyä tuolta, en löytäny tuolta enää hinnastoa mutta ei paljoa ole aikaa kun hinta oli sivustolla 350e, ja 10 e postit päälle. Ne jopa vastaili ainakin mulle sähköpostiinkin..
Transporter 2,5tdi vm99
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Patse kirjoitti:
Pesukarhu kirjoitti:Juu-u, mahtaakohan tuohon karvalakkimalliin päästä mitenkään käsiksi? Kyseessä siis tuollainen vain ajon aikana toimiva malli. VCDS:n kohta AUX Heat tjsp. ei sano mitään. Tänään ei enää toiminutkaan eberi, se paloilmapuhallin tai mikä lie hurisee, mutta ei tapahdu muuta.

Ohjainkortti sökö veikkaan mä.. Mulla rupes vaan auton puhallin huutaa ja jotain hurinaa itte eberi piti mutta ei tehny muuta. uutta masiinaa tilalle, maksoi saman kuin pelkkä kortti olis maksanu liikkeen kautta..

Vie johki liikkeeseen niin kattovat vikakoodit jos se ohjainkortti ei tosiaan olis kuollu :) Ei maksa vikakoodien luku mitään hirveitä summia.. Työhön nähden toki kallista mutta ei tartte ite arvailla mikä on rikki.

(Uuden samanlaisen eberin saa 350 eurolla, että jos rupee korjaa niin kannattaa oikeesti miettii kannattaako se. Ja se sopii suoraan paikalleen, saa itekki laitettua. Ite annon yhdessä paikallisessa pajassa laittaa kun muutenkin oli huollossa.)
Jaa-a, niin tuohon ei VCDS:llä saanut yhteyttä ennenkään, mutta ei ilmeisesti onnistu kotikonstein tuossa mopoversiossa? Mitenkä nuo uudet hydronic tjsp. vehkeet, sopiiko näiden vanhojen tilalle suoraan, vai meneekö kaikki sähköt uusiksi? Uusiksi tuota pitää koittaa vielä tässä joku päivä, kun on sopiva keli.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Ei vissiin pääse, tarttis olla viikkokello niin siitä sais katottua koodit jos olen oikein ymmärtäny.. Mä vähän piruja maalailin seinille, toivotaan ettei oo kortti sököks menny :)

Mä en selvittäny silloin noita uudempien sopivuuksia vaikka asia hieman kiinnostikin , varmaan aikalailla uusiks menis, kai silti polttoainelinjat ja pumppu nyt ainakin kelpais, en kyllä tiedä..
Transporter 2,5tdi vm99
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Olen tuohon kyllä varautunut jo syksystä lähtien, vaikka tulikin asennettua kytkin tuon lämpötila-anturin väliin, niin arvasin ettei 8-vuotiasta laitetta enää pysty oikealla käytöllä pelastamaan. Sen verran reippaasti se on savuttanut käynnistyessä, että naapurit on pari kertaa kyselleet, että palaako se auto. :D

Täytyykin selvittää nuo sopivuudet, katsoo nyt tästä miten projekti etenee, tarkoitus olisi vähän asennella varusteita tuohon, ja samalla ajattelin kyllä uuden masiinan laittaa.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Tänäänhän se sitten lähti taas tulille, mitään tekemättä. Taitaa vaan olla niin karstoittunut tulppa ja/tai muutenkin. :D
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Jürgen
Viestit: 98
Liittynyt: 15.12.2010 21:20

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Se tulpan karstaisuus on vaan toiveajattelua. Huonoon syttymiseen syy on 99% varmuudella tukkeutunut sihti, eli höyrystinverkko. Se sihti jätetään yleensä vaihtamatta kun se on muka niin kallis, maksaa 25,- - 30,- :shock:
Sihti kannattaa vaihtaa hehkutulpan vaihdon yhteydessä jos ei ole tietoa milloin se on vaihdettu. Se kestää yleensä parin hehkutulpan iän.
oojee
Viestit: 22
Liittynyt: 16.2.2011 16:51

Viesti Kirjoittaja oojee »

Itse olen pelannut t4(01) eberin kans jonkin verran. Mulla on vakioeberi jo hyllyssä ja isompi ajossa. Itse käytän eberiä paljon kun ei ole lohkolämppäriä. Suurin syy käyntiin lähdössä on ollut huono akku. Akun olen vaihtanut säännöllisesti. Ominaispaino akussa kertoo karun totuuden. Eberin käyttö kyllä tappaa akun 2-3vuodessa. Eberi on tosi tarkka jännitteestä. Toki olen vaihtanut sihdin ja tulpankin säännöllisesti. Ei kannata unohtaa myöskään pannun nuohousta. Saapi aika lailla tehoa irti kun pannu on puhdas.
Jürgen
Viestit: 98
Liittynyt: 15.12.2010 21:20

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

oojee kirjoitti:Itse olen pelannut t4(01) eberin kans jonkin verran. Mulla on vakioeberi jo hyllyssä ja isompi ajossa. Itse käytän eberiä paljon kun ei ole lohkolämppäriä. Suurin syy käyntiin lähdössä on ollut huono akku. Akun olen vaihtanut säännöllisesti. Ominaispaino akussa kertoo karun totuuden. Eberin käyttö kyllä tappaa akun 2-3vuodessa. Eberi on tosi tarkka jännitteestä. Toki olen vaihtanut sihdin ja tulpankin säännöllisesti. Ei kannata unohtaa myöskään pannun nuohousta. Saapi aika lailla tehoa irti kun pannu on puhdas.
Edellinen eberillä varustettu auto oli mulla 6 vuotta eikä kertaakaan akkuja uusittu. Samat akut jotka auton mukana tuli myös sen mukana meni eikä kertaakaan akkujen tyhjenemistn vuoksi käyntiinlähtemättä jäänyt. Se akkujen kesto on vain kiini akkujen laadusta ja siitä että ne ladataan täyteen riittävän usein. Myös talvella. Se lämmittimen käyttö ei niitä akkuja tapa vaan se että ne ovat jatkuvasti lähes tyhjät ja sulfatoituvat piloille jo yhdessä talvessa.
Vastaa Viestiin