Transporterin kanssa ongelmaa..

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Erihidaste
Viestit: 5
Liittynyt: 27.9.2010 20:19

Transporterin kanssa ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Erihidaste »

Heps!

-98 transporterin (2.4l kone) kanssa pieni mutta hankala ongelma. Eli perinteiden sammutus solenoidi ei toimi ja ei lähre käyntiin.. Kokeiltu on suoraan akusta ja hyvin harvakseltaan koputtelujen jälkeen on napsahdellut toimintaan. Onko oheisen kuvan kaasutin/dieselpumppu hässäkässä kannen alla (4:llä kuusiokoloruuvilla) millainen yllätys odottamassa? helpottaisi asennustöitä kummasti jos sen edestä vielä saisi. Nuoli osoittaa kyseiseen solenoidiin ja se on todella tiukassa. Ei maailman avaimet oikein mahdu väliin ja ei kehtais purkaa ihan koko pumppua irti, kun projekti kasvaa kokoajan :cry:
Kuis ois parasta tässä vaiheessa menetellä että tuon solenoidin sais vaihdettua?? kun osakin on jo odottamassa..



Kuva
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Polttoaine putki edestä pois, niin käy hylsyavain, 24mm?
Erihidaste
Viestit: 5
Liittynyt: 27.9.2010 20:19

Viesti Kirjoittaja Erihidaste »

Aika ahtaalta se edelleen näyttää ja oliko siinä alla vielä jokin uloke että se estäisi sen silti. Jos sen koko kanne purkaisi pois niin sit saisi hylsyllä helposti pois.. 24mm se on kyllä.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Kyllä lähtee vaikka kiintoavaimen kärkeä käyttäen, ei kantta pois oteta!
Erihidaste
Viestit: 5
Liittynyt: 27.9.2010 20:19

Viesti Kirjoittaja Erihidaste »

ei ihan lähde.. tein pienemmästä avaimesta tyköistuvan ja ihan normaalisti sitä väänsin vaan ennemmin se avain hajos kun auki lähti.. Mutta jos kantta ei kannata pois ottaa niin pitää miettiä jotain muuta keinoa. Kokeilin supistaa (jäädytin) solenoidia mut sekän ei auttanut.. Lämmitellä ei vissin paljon passaa :roll:
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

no mä en päässy millään käsiksi, sillee et pumppu ois kiinni paikallaan...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Erihidaste
Viestit: 5
Liittynyt: 27.9.2010 20:19

Viesti Kirjoittaja Erihidaste »

Jebou :) Solenoidi vaihdettu kun asensi ensin muutaman ylimääräisen nivelen sormiin ja kyynärvarteen :) Portteri lähti napakasti käyntiin ja emäntä ajoi siirtoajoa 50 km ja kertoi jollain lailla toimivan paremmin.. Kiihtyy kuulemma herkemmin. Mutta mutta.. ongelma esiintyi uudestaan. Eipä enää lähtenytkään käyntiin ja "kuiva" sahaus jatkuu. Ja nyt kysymys kuuluukin.. ??

Sen solenoidin päälle asetettava musta möhkäle? Mikä on sen virka ja onko se "se kuuluisa" käynnistyksen esto jota on joku ohittanut ? Voiko heitellä suoraan 12v solenoidin kärjelle vaikka kytkimen kautta sähköt. Ei ainakaan se estäsi polttoaineen nousua pumpulta ulos.. vai onko ehdotuksia muihin korjaustoimenpiteisiin? Rele 109 ei kuulu sulakerasian releisiin..
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Jos siitä paketista löydät virtalukolta tulevan jännitteen (musta johto esim.), niin pitäisi sillä toimia kun sen kytket solenoidiin?
Erihidaste
Viestit: 5
Liittynyt: 27.9.2010 20:19

Viesti Kirjoittaja Erihidaste »

Jes.. Homma ohitettu erillisellä kytkimellä. Ja auto toimii. Se musta osa siinä solenoidin päällä ei laske jännitettä tarpeeksi solenoidille. Estää käynnistymisen tehokkaasti. Väliaikaisesti mennään näin, kun ei jaksanut etsiä tuolla pakkasessa sellaista virtasta mikä tulee virtalukon kautta. Palataan keväämmällä asiaan :) Kiitokset avuista kaikille.
Vastaa Viestiin